Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Hvor ofte tørker dere støv? evt vasker gulv? Noen spesiell dag dere tar det på (helger f.eks), eller tar dere litt "etter behov"? Er en gang i uken ok?
Gråsonen Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Bad og toalett 2 ganger i uken. Øvrig 1 gang i uken. Hender jeg drar over med stØvsugeren her og der om nØdvendig.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 Fast to ganger i uken (støvtøeking, støvsuging og vasking) typisk tirsdag og lørdag tar over med støvsuger ved behov utenom
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #4 Skrevet 6. august 2012 En grundig vask i uka. Litt støvsuging her og en mopp der utenom.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #5 Skrevet 6. august 2012 Støvsuger huset, og vasker bad annenhver dag. Vasker gulver 1 gang i uken, eller hver 14 dag.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #6 Skrevet 6. august 2012 Kjøkken og ganggulvet prøver vi å få vasket en gang i uka, badegulvene litt etter behov men ca en gang i uka. Resten av gulvene vasker vi ca en gang pr mnd. Støvsuger litt innimellom. Tørker støv ca hver andre uke.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. august 2012 #8 Skrevet 6. august 2012 Vasker gulvet skjer ikke så veldig ofte. Tar og vasker av spesifikke flekker med en klut, men skikkelig gulvvask over hele gulvet skjer neppe mer enn en gang i måneden. Og det blir gjort når en av oss gidder og like etter støvsuging (som foregår ca 2 dager i uken). Tørke støv...Tja, ved behov? Må innrømme at jeg håper at ingen prøver å ta ned de ytterst få pyntetingen vi har som står høyt oppe. Tror ikke de er blitt tørket støv av siden vi flyttet inn her for vel 2 år siden Ellers går jeg over tv-benk, hyller, vinduskarmer osv med en klut ca 1-2 ganger i uken og støvsuger oppå lister, stikkontakter, bakpå tv osv ca 2 ganger i måneden (i stede for å tørke støv liksom).
LuksusLiv Skrevet 6. august 2012 #9 Skrevet 6. august 2012 (endret) Jeg har ei venninne som vasker hele huset hver eneste uke. Hun tror nok at jeg er like nøye, for det ser akkurat like rent ut her som hos henne. Men jeg vasker gulvene max en gang i mnd. Støvsuger annen hver dag ca. Tørker støv ca 1 gang i uken og ellers ved behov. Vasker badene hver uke. Thats it. Jeg ser virkelig ikke behovet for å gnukke og gni på gulvene i tide og utide. De fleste timene av døgnet (bortsett fra når vi sover) er vi ikke hjemme. Det blir faktisk ikke så skittent da. Endret 6. august 2012 av LuksusLiv
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #10 Skrevet 7. august 2012 Var virkelig i tvil om jeg skulle orke lese denne tråden, synes litt synd på alle superhusmødrene som alltid skryter av sin fortreffelige renslighet. Men her var det jo flere uten støv på hjernen! Selv støvsuger jeg 2 ganger i uka, tar samtidig flekker på gulvet. Bad vaskes 1 gang per uke. Tørker støv annenhver uke. Skikkelig gulvvask i stue, soverom og loftstue sjeldnere enn hver mnd, men gulv på bad, gang og kjøkken tas annenhver uke. Og det ser faktisk fint ut her. :-)
Tobarnsmor:) Skrevet 7. august 2012 #11 Skrevet 7. august 2012 Jøye meg.. Skal en vaske hus å nå?? Syns det er nok å gjøre jeg. Tar et røsk i ny og ne. Alltid ryddig, men lite vasking her i gården!
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. august 2012 #12 Skrevet 7. august 2012 Vasker når det trengs! Har en håndholdt, elektrisk støvsuger som er i bruk nesten daglig. Kjøkkenet holder jeg fint hele tiden pga åpen kjøkkenløsning. Hater rot/skit på benkene! Har ingen fast dag jeg vasker resten. Gjør litt hver dag der jeg ser det trengs. Huset ser stort sett rent og ryddig ut til en hver tid. I dag skriker vinduene etter å bli vasket, så nå skal de til pers!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #13 Skrevet 7. august 2012 Vasker en gang i uka. På fredagen. Da er det støvtørking overalt, vasker badene, skifter på sengene, rister tepper og puter og vasker gulvet. Ellers er det støvsuging ca annen hver dag. Og rydde gjør jeg hver kveld
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. august 2012 #14 Skrevet 7. august 2012 Støvsuger hver dag, hele huset. Kjøkkenbenker etc vaskes også hver dag (etter hver bruk, for å si det sånn), badet 2 ganger i uka eller ved behov (vasker alltid før jeg får planlagt besøk). Støvtørk hver uke, samme med gulvvask. Men nå skal det sies at vi har både hund og katt, så det trengs. Dessuten er det ikke bare JEG som vasker, mannen gjør like mye som jeg gjør. Feks er det han som støvsuger til hverdags, siden han er hjemme lenge før meg. Er ikke noe problem å gjøre rent når man holder det ryddig og greit hele veien, da går det rimelig kjapt. Vi har dessuten alt på et plan også, og åpen løsning, så det går fort å sveipe over.
Gjest April barn <3 Skrevet 7. august 2012 #15 Skrevet 7. august 2012 Tørker støv og vasker alt en gang i uka. Ellers er det støvsuging, vask av servant og toalett to gang i uka.
itb Skrevet 7. august 2012 #16 Skrevet 7. august 2012 Jeg har en regel. Det skal alltid se så bra ut at jeg slipper å skammme meg hvis det kommer uventet besøk. Det trenger ikke være perfekt, men det skal være ryddig og ingen store hybelkaniner. Ellers så går vi over når vi får besøk. Jeg er litt perfeksjonist når jeg først setter i gang derfor kan det ikke bli så ofte. Da skal gardinene henge perfekt og dorullkanten skal brettes inn, sengene skal være reid opp til militær presisjon. Jeg får rett og slett ikke lov av mannen min til å sette i gang så ofte:)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #17 Skrevet 7. august 2012 Planen er at mannen min skal vaske huset en gang i uken. Han er så gnien at han bestemte seg for å si opp vaskehjelpen jeg hadde engasjert, så da får han jammen gjøre jobben selv. Dessverre varte ikke vaskeiveren hans så lenge, så det er nummeret før vaskehjelpen er tilbake. Jeg kommer ikke til å gjøre det selv så lenge jeg har råd til å betale folk for å gjøre det for meg.
lUmlUm med tulla si Skrevet 7. august 2012 #18 Skrevet 7. august 2012 Til vanlig: Vi har hund, men ikke barn enda, men jeg tørrmopper gulvene minst annenhver dag oppe (stue, kjøkken, soverom, bad) til vanlig, og nede (entrè, gang, vaskerom, gjesterom, toalett) støvsuger jeg minst annenhver dag, og her vasker jeg også gulvene hver gang jeg støvsuger (hunden sover nede i ganga, og det blir mye sand og shit i entreen). Gjesterommet blir vaska før besøk, det samme gjør toalettet nede, for det er ellers aldri i bruk. Badet oppe blir vaska minst èn gang i uka, skikkelig grundig, og ellers etter behov. Enkelte mannfolk klarer bare ikke sikte ned i doskåla, har jeg funnet ut.... Heldigvis at min gjør, ellers skulle han fått lov til å sitte! For det synes jeg er ekkelt, spesielt med andres urin... Uuuh. Støvtørking gjør jeg etter behov, men ca ei gang i uka. Kjøkkenbenkene er alltid rene og pene, aldri noe særlig med oppvask som står etter oss, med mindre jeg bare ikke har fått vaska middagsgrytene enda (er ofte rester som mannen spiser utover kvelden). Gulvene vasker jeg ca ei-to gang i uka, ellers ved behov (bortsett fra ganga og entreen nede, de blir vasket oftere). Nå som jeg er gravid (10+4) er jeg i så dårlig form at jeg er mye sengeliggende, så både hybelkaniner, klesvask, og oppvask hoper seg opp... Heldigvis at hunden har tatt seg ferie denne uka (på hyttetur med "tante"), så gulvene ser ikke for gale ut da jeg klarte å få mannen til å hente støvsugeren (jeg tror ikke han vet hvordan man tørrmopper, så det ble støvsuging av alle gulv denne uka, selvom tørrmopper tar mye mer drit fra gulvene enn det støvsugeren gjør...). Håper jeg blir i bedre form snart, så hjemmet kommer på stell igjen!
Revenka78 Skrevet 7. august 2012 #19 Skrevet 7. august 2012 Har vaskehjelp hver 14. Dag og vasker ved behov utenom det. Vivhar hund så det blir jo litt.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #20 Skrevet 7. august 2012 Man sier at man skal ikke vaske tregulv unødvendig. Så vi drar med tørrmopp over en gang i uka og tar fram en sånn stavstovsuger på kjøkkenet, på badet og i gangen når det trenges. Men må si at vi ikke har tepper, bare ei lita under sofabord. Vi har darimot en langhåra katt, men tørrmoppen hjelper å samle suppert opp alle håra. Før i tida var jeg sånn at hele huset måtte vaskes ned hver fredag. Jeg ble jo utslitt av det etter ei uke på jobb!!!
fikas Skrevet 7. august 2012 #21 Skrevet 7. august 2012 Treåringen har husstøvallergi, så hans rom blir grundig støvsugd hver uke (typ under madrassen, mellom spilene i senga, under senga- han har sånn som er tett ned til gulvet, bokhyller, lister osv). I tillegg blir gulvet hans støvsugd ca hver dag. En massiv forbedring i formen hans etter at vi rundvasket rommet hans og satte igang støvsuging på daglig basis etter han fikk diagnose! Vasker badet en gang i uken, toalettet ved behov (tørker over nesten hver dag- så ekkelt med treåring som går på do selv, han klasser så fælt;)). Gulvvask ellers ved behov. Støvtørking ved behov. Akkurat nå i sommer har det vært lite av alt for jg har vært så utrolig dårlig i 1. Trimester. Mannen gjør selvfølgelig noe, men ikke slik som jeg ville gjort og han har gjort mye annet "mannearbeid" som tar tid. Så nå gleder jeg meg faktisk til å ta en skikkelig rundvask, så fort kvalmen gir seg litt mer
mrsrogaland. Skrevet 7. august 2012 #22 Skrevet 7. august 2012 Tørker støv ca hver 4 dag. Vasker gulene ca en gang i måneden. Støvsuger en gang i uken. (har ingen dyr), badet vaskes en gang i uken. Der er alltid ryddig, rent og koselig her. Men langt fra fanatisk. Bruker heller tiden på andre ting.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #23 Skrevet 7. august 2012 Herre gud som dere vasker!!! Har dere ikke jobb??? Før jeg fikk vaskehjelp som kommer 1 ggn pr uke, så vasket jeg ca 4-5 ggr i året, støvsugde til nød ca hver 14. dag. Tørka støv sån ca 4-5 ggr i året. Vasket badet ca hver 3.-4. uke. Gad ikke bruke mer tid på vasking. Og ja, det så deretter ut. Brukte hele helgen på vasking når vi først gjorde det, orket ikke vaske i løpet av arbeidsuka etter jobb.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #24 Skrevet 7. august 2012 Tar alt godt en gang i uka, men mopper over gulvene annenhver dag. Støvsuger ca tre ganger i uka. Har jobb ja 100%, alene med tre små, men det går da fort å vaske om en bare kommer igang.
steinbukk30 Skrevet 7. august 2012 #25 Skrevet 7. august 2012 Så sjelden som overhode mulig egentlig. Det er en av de tingene som vi firer på i en hektisk hverdag. Også så kjedelig som det er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå