Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 6. august 2012 #26 Skrevet 6. august 2012 Nei vi planla det ikke slik selv. Men skal definitivt gjøre det neste gang.
SmellyCat Skrevet 6. august 2012 #27 Skrevet 6. august 2012 Nei. Kommer ikke til å gjøre det neste gang heller. Jeg tenker de kommer når de kommer. Har en søster som har forsøkt i flere år, så jeg er bare glad jeg KAN få unger. Hadde selvfølgelig ikke gjort noe om det klaffet med bhg.start, for det gjorde det ikke siste
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #28 Skrevet 6. august 2012 Skjønner ikke dette jeg. Har ikke alle barn født fra januar - 31 august rett på barnehagerplass. Trodde et barn født i mars hadde rett på det jeg Jo det stemmer. Men når permisjonen varer i ett år, så er det litt lenge å vente fra feks januar eller februar til august før barnehageplassen er der! Derfor best om barnet fyller ett år så nær "deadline" som mulig...
Gjest Kira med en av hver Skrevet 6. august 2012 #29 Skrevet 6. august 2012 Det har jeg aldri tenkt på. Vi var bare strålende fornøyd over å få et barn etter to spontanaborter og 18 mnd prøving. Så første barnet vårt er født i september og andre i februar. Her er det også full barnehagedekning. Husker at vi ble oppringt av flere bhg før vi valgte, og de ville gjerne at vi kom på omvisning:-)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #30 Skrevet 6. august 2012 Skjønner ikke dette jeg. Har ikke alle barn født fra januar - 31 august rett på barnehagerplass. Trodde et barn født i mars hadde rett på det jeg Jo det stemmer. Men når permisjonen varer i ett år, så er det litt lenge å vente fra feks januar eller februar til august før barnehageplassen er der! Derfor best om barnet fyller ett år så nær "deadline" som mulig... Så da er det egentlig best at barnet blir "lagd" en gang mellom oktober til desember da?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #31 Skrevet 6. august 2012 Nei. Ungene får komme når de kommer. Alle har truffet på første mulige forsøk, men barnehage ruta var ikke avgjørende.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #32 Skrevet 6. august 2012 Til en viss grad. Har ønsket barn født mellom januar og juni, greit i hele oppveksten å være født første halvdel av året og slippe være yngst i klassen, på fotballbanen, siste til lappen osv. Samtidig som det er greit å få barn første halvdel av året og ta ulønnet permisjon frem til hovedopptaket i barnehagen. Har et barn født i januar, et i februar, og to i mai. Var hjemme frem til august med alle sammen
Kanutten83 Skrevet 6. august 2012 #33 Skrevet 6. august 2012 Nei, men så jeg er så heldig at jeg kan gå hjemme ekstra, så barna våre har ikke startet i barnehagen før august det året de fyller 2 år. Har barn født i september, oktober og venter nå siste i desember. Her har oktoberbarn passet best med hvordan mannen tar ut permisjonen, så guttene var nøye planlagte selv om yngste ble født 1 mnd for tidlig. Nr 3 bare dukket opp i magen en dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå