Gå til innhold

Fordelig av husarbeid, arbeid m barna etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dette hjemme hos dere?

Laging av middar

Rydding etter middag

Vasking av klær

Ta ut av oppvaskmaskina

Generelt vasking og støvsuging

Generell rydding

Leiing og stell av barna

Bæsjebleier

Overoppsyn med hva som er og skal være med barnehagen

Laging av matpakker

Kjøping av barneklær

Aktivisering som ski, gåturer, lek etc-hvem tar intiativ?

Rydding etc utendørs?

Her er det lett blanding av hvem som gjør hva. Begge lager middager, ofte så gjøres det sammen, for vi liker å lage mat. Ryddingen etter middagen er nok meg, for jeg vil helst ha det vekk med en gang, mens han kan gjerne vente helt til han skal legge seg. :P Vasking av klær er begge 2, men er min oppgave å vaske "vanskelige" ting osm ull osv.. Han er redd for å ødelegge det. Han jobber, jeg er hjemme pga sykemelding, så er oftest jeg som vasker, eller hvertfall begynner så tar han over. generell rydding er nok meg, for jeg hater rot. :P

Vi deler på alt av stell. Hender han prøver å snike seg unna en bæsjebleie i blandt, men det er ikke ofte. :P Pga jobben hans, så er det jeg som henter og leverer i bhg, og derfor har jeg oversikten der.

Begge handler klær, ofte er det jeg som sier hva vi trenger, men han er med å finner klær og utstyr.

Tror vi har en grei fordeling. Til vanlig når jeg er i jobb, så deltar han naturlig mer på husarbeidet, men nå faller det mest på meg, og jeg gjør det jeg orker.. (Er litt sta, og vil gjerne gjøre det selv, selv om jeg har vondt) Aktiviteter tar begge initativ til.. Men han er nok bedre enn meg til å leke og herje. Det faller mer naturlig for han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...