Gå til innhold

Hvor skal vi reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt frarådet å reise til land som Thailand Egypt Marokko med barn fom 5 år og yngre grunnet bakteriefloraen og deres underutviklede immunforsvar. Ble litt forskrekket for dette hadde jeg ikke hørt før. Men alle land i europa og usa var greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi var på GC nå i påska og det var varmt i sola, ja, men kjølig så fort den gikk bak en sky. Og selv om det står "oppvarmet barnebasseng" på hotellet vil det ofte si at det er varmet opp til en 22 grader og det er ikke varmt når det er et litt kjølig drag i lufta. Det er selvfølgelig et økonomisk spørsmål, men jeg ville nok dratt til Thailand. Og det er mye billigere å leve i Thailand enn på GC. Og hvis dere skal på en tre ukers tur så har det mye å si (vi var i Thailand med en 10 måneders baby og de første 10 dagene brukte vi 3000 i lommepenger og da spiste vi godt selvfølgelig (men det var før vi startet å shoppe og flyttet til et Sunwing hotell da:) Flyturen overlever dere alltid. Dere har jo noen store barn, tross alt:)
Vi har alltid hatt lyst til å reise dit, så aner ikke hvorfor vi plutselig er blitt så feige hehe. Bodde dere i leilighet eller på hotell når dere var der? Ser at dere flyttet over til et hotell, men tenkte før det:) Og hvorfor byttet dere til ving hotellet?
Skrevet
Har blitt frarådet å reise til land som Thailand Egypt Marokko med barn fom 5 år og yngre grunnet bakteriefloraen og deres underutviklede immunforsvar. Ble litt forskrekket for dette hadde jeg ikke hørt før. Men alle land i europa og usa var greit.
Ja har hørt det samme, men tenker at det er mange som har reist til disse landene før, så er ikke så redd for akkurat det. Men greit å ta forhåndsregler:)
Skrevet
Vi var på GC nå i påska og det var varmt i sola, ja, men kjølig så fort den gikk bak en sky. Og selv om det står "oppvarmet barnebasseng" på hotellet vil det ofte si at det er varmet opp til en 22 grader og det er ikke varmt når det er et litt kjølig drag i lufta. Det er selvfølgelig et økonomisk spørsmål, men jeg ville nok dratt til Thailand. Og det er mye billigere å leve i Thailand enn på GC. Og hvis dere skal på en tre ukers tur så har det mye å si (vi var i Thailand med en 10 måneders baby og de første 10 dagene brukte vi 3000 i lommepenger og da spiste vi godt selvfølgelig (men det var før vi startet å shoppe og flyttet til et Sunwing hotell da:) Flyturen overlever dere alltid. Dere har jo noen store barn, tross alt:)
Vi har alltid hatt lyst til å reise dit, så aner ikke hvorfor vi plutselig er blitt så feige hehe. Bodde dere i leilighet eller på hotell når dere var der? Ser at dere flyttet over til et hotell, men tenkte før det:) Og hvorfor byttet dere til ving hotellet?

Vi reiste ned med charterfly. Det gikk helt fint, men neste gang vil jeg sjekke muligheten av å reise med SAS (?) fra København kl. 11 på kvelden. Da er sjansen stor for at barna vil sove mange timer:)

Da vi kom ned til Thailand bodde vi først to uker på Karon beach. Marina Phuket het hotellet. Fantastisk for oss, men ikke et direkte budsjetthotell. Det finnes nok rimeligere alternativer. Etter to uker flyttet vi opp til Bang Tao (sunwing). Det var en nedtur, men det trur jeg var fordi vi reiste med en baby på 10 måneder og han hadde ikke det samme behovet for aktivitetene. Det er sikkert kjempebra for eldre barn.

Jeg gleder meg til å dra til Thailand igjen. Men jeg ville dratt en plass hvor man har flere muligheter for å spise lokalt og dermed billig og godt (Karon beach var veldig ok for det). Maten på Sunwing er jo ganske "dyrt" i forhold til resten av Thailand, men ikke i forhold til noe i Europa ellers.

Jeg opplevde ikke Thailand som "farlig" og vi forsikret oss om at vi ikke var langt fra et godt, internasjonalt sykehus. Det er mange reiseblogger om familier som har reist til Thailand. Du kan sikkert få et inntrykk av hvordan det er hvis du googler "ferietur til Thailand med barn" eller noe lignende:)

Men som sagt, merkostnaden av billetten til Thailand kan fort spares inn på mat og aktiviteter når dere planlegger å være borte i tre uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...