Gå til innhold

Hvor skal vi reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte vi skulle reise bort 3 uker i februar, men er veldig usikre på hvor vi skal dra.

På denne tiden vil vi ha 3 barn i alder ca 5 mnd, 5,5 år og 8 år.

Dette er en ren sol og badetur, men vi er usikre på om vi skal leie leilighet eller om vi skal bo på hotell. det billugste vil vel bli å bo i leilighet?

Istarten var vi veldig innom Thailand, men syns dette blir så dyrt, da vi da føler vi må bo på hotell. Grunnen til at vi kommer til å bo på det hvis vi velger Thailand er fordi vi føler det er tryggest da inegn av oss har vært der før. Vi har alltid hatt lyst til å dra dit, og ser egentlig dette som en gylden sjanse denne gangen, samtidig som vi er veldig skeptisk da det er en lang reise og vi overhodet ikek kejnner landet.

VI har også vært inne på å reise til Grand Canaria og leie leilighet der, men er litt usikker i forhold til været og vi til nå ikke har funnet leiligheter.

Så hvis noen vet om steder man kan leie gi gjerne beskjed;)

ellers er vi veldig åpene for det meste, så alle forslag taes i mot med et stort TAKK

Videoannonse
Annonse
Gjest Østfold-80
Skrevet

Kroatia er jo blitt veldig populært,men jeg vet ikke hvordan temp er i februar.

Portugal (Faro) har jeg også bare hørt er suprt!

Skrevet

Gran canaria er i hvertfall veldig greit ifht været. Det er som en god norsk sommer der i februar.

Og så er det veldig "norskt" ifht mat, med tanke på de små barna.

Skrevet
Kroatia er jo blitt veldig populært,men jeg vet ikke hvordan temp er i februar. Portugal (Faro) har jeg også bare hØrt er suprt!
Kroatia tror jeg ikke er noe særlig varmt i Februar:) Man Portugal skal jeg sjekke litt nærmere. Tusen takk:)
Skrevet
Gran canaria er i hvertfall veldig greit ifht været. Det er som en god norsk sommer der i februar. Og så er det veldig "norskt" ifht mat, med tanke på de små barna.
Ja det er akkurat det vi har tenkte litt også, så foreløpig er det det som står i tankene våres:)
Skrevet

Ja ikke sant! Har vært der utallige ganger og det er fint og trygt der!

Skrevet

Det er ikke spesielt varmt i Portugal i februar. Sommeren setter inn fra juni ca, med ekstrem varme i juli-august og deretter mer moderat varme frem til det blir kaldere i slutten av september. Var der i begynnelsen av mars ifjor og da var det typ norsk kald-høst. Var der nå i juli i år, og det var ekstremt varmt... Så februar er ingen sommermåned der. Men anbefaler landet varmt, gubben er fra Cascais i nærheten av Lisboa, og det er en fantastisk liten by.

Vi var på Tenerife i månedskifte januar-februar i år og det var deilig! Ikke ekstremt varmt, men hett i sola og passe i skyggen. Leide da leilighet med to soverom (barn på fem og et halvt og tre og et halvt). Leiligheten lå i et hotellområde med eget basseng, men i nærheten av stranda også. Vil nok anbefale deg en slik løsning, og at dere reiser nedover Afrikakysten for å få sommer såpass tidlig på året :)

Skrevet

[quote name=Annthe og gutta :)' timestamp='1344177848' post='144440356] Det er ikke spesielt varmt i Portugal i februar. Sommeren setter inn fra juni ca, med ekstrem varme i juli-august og deretter mer moderat varme frem til det blir kaldere i slutten av september. Var der i begynnelsen av mars ifjor og da var det typ norsk kald-høst. Var der nå i juli i år, og det var ekstremt varmt... Så februar er ingen sommermåned der. Men anbefaler landet varmt, gubben er fra Cascais i nærheten av Lisboa, og det er en fantastisk liten by. Vi var på Tenerife i månedskifte januar-februar i år og det var deilig! Ikke ekstremt varmt, men hett i sola og passe i skyggen. Leide da leilighet med to soverom (barn på fem og et halvt og tre og et halvt). Leiligheten lå i et hotellområde med eget basseng, men i nærheten av stranda også. Vil nok anbefale deg en slik løsning, og at dere reiser nedover Afrikakysten for å få sommer såpass tidlig på året :) Ok var det jeg var litt redd for:) Har du link til der dere leide? Har vært en del ganger på Tenerife og trives veldig godt der.

Skrevet
Ja ikke sant! Har vært der utallige ganger og det er fint og trygt der!
Hvor henn på GC har dere brukt å være. Jeg er veldig lite kjent der, da det er sikkert 15 år siden jeg var der sist og da reiste jeg uten barn, så litt andeledes tur hehe.
Skrevet

Hva med Madeira ? Har vært der i både januar og februar og hadde god temperatur når vi var der. (Nå liker jeg ikke at det blir 30-40 varmegrader, så 20-27 grader i skyggen som vi hadde var topp for oss.) Koste oss ved bassenget, (dårlig med sandstrender). Rent og fint. God mat og veldig hyggelige "innfødte."

Skrevet
Hva med Madeira ? Har vært der i både januar og februar og hadde god temperatur når vi var der. (Nå liker jeg ikke at det blir 30-40 varmegrader, så 20-27 grader i skyggen som vi hadde var topp for oss.) Koste oss ved bassenget, (dårlig med sandstrender). Rent og fint. God mat og veldig hyggelige "innfødte."
Hmm det har jeg aldri vært inne på. Hvor bodde dere? Finnes det ingen strender der, vi er veldig glad i å være på stranden:)
Skrevet

Vi reiste med Solia (som vi har vært veldig godt fornøyd med på service og standard.) Bodde på et leilighetshotell som het Ajuda Star i utkanten av Funchal. Dette er en del av tre Ajuda hoteller som lå like ved hverandre, det ene av de to andre har mindre leiligheter, og "hovedhotellet" har både hotelldel og leiligheter og her kunne man velge om man ville spise frokost inkl i prisen uansett hvilket av de andre man bodde på.

Stort svømmebassenganlegg ved hovedhotellet som alle kunne benytte og mindre basseng ved hotellet vi bodde på. Det gikk også gratis hotellbuss til og fra Funchal sentrum ofte i løpet av dagen.

Lite badestrender rundt Madeira, men jo de fantes. Noen var laget, dvs de hadde kjørt til sand osv, og de var derfor ikke særlig store. Noen av de var tilknyttet hoteller som lå ved sjøkanten. Mulig det er større strender på en annen kant av Madeira enn der vi var. Ville sjekket det med Solia (eller annet reisebyrå).

Skrevet

Hverken Portugal, Kroatia eller Madeira er vel steder det er badetemperaturer i februar. Ville ikke valgt det som reisemål m småbarn som vill bade. Madeira er mer for pensionærer som vill spille golf i vårtemperaturer. Må nok lengre enn Europa. Gran canaria og Egypt er kortest flytur, ellers er det Thailand o lignende. Planlegger selv badeferie på den tiden:-).

Skrevet

Hei. Vi har vært på Gran Canaria to uker hver vinter (desember/januar/februar-månedene) de siste fem årene og synes det passer kjempebra for oss på den tiden av året. Alt fra 20 til 30 grader i skyggen, så altså ikke for altfor varmt. Men på vinterstid vil keg anbefale dere å enten bo i Puerto Rico, Amadorres eller Puerto Mogan. Resten av øya er kjent for å ha en del vind på den tiden av året.

God tur uansett hvor dere tar veien :)

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet
Vi tenkte vi skulle reise bort 3 uker i februar, men er veldig usikre på hvor vi skal dra. På denne tiden vil vi ha 3 barn i alder ca 5 mnd, 5,5 år og 8 år. Dette er en ren sol og badetur, men vi er usikre på om vi skal leie leilighet eller om vi skal bo på hotell. det billugste vil vel bli å bo i leilighet? Istarten var vi veldig innom Thailand, men syns dette blir så dyrt, da vi da føler vi må bo på hotell. Grunnen til at vi kommer til å bo på det hvis vi velger Thailand er fordi vi føler det er tryggest da inegn av oss har vært der før. Vi har alltid hatt lyst til å dra dit, og ser egentlig dette som en gylden sjanse denne gangen, samtidig som vi er veldig skeptisk da det er en lang reise og vi overhodet ikek kejnner landet. VI har også vært inne på å reise til Grand Canaria og leie leilighet der, men er litt usikker i forhold til været og vi til nå ikke har funnet leiligheter. Så hvis noen vet om steder man kan leie gi gjerne beskjed;) ellers er vi veldig åpene for det meste, så alle forslag taes i mot med et stort TAKK

Det er jo deres valg. :)

Men jeg ville IKKE valgt en så lang reise med fly når dere har små barn :/

Hva med Gran Canaria eller noe i den duren? :) Ikke så langt å fly og veldig fint!

Skrevet
Hei. Vi har vært på Gran Canaria to uker hver vinter (desember/januar/februar-månedene) de siste fem årene og synes det passer kjempebra for oss på den tiden av året. Alt fra 20 til 30 grader i skyggen, så altså ikke for altfor varmt. Men på vinterstid vil keg anbefale dere å enten bo i Puerto Rico, Amadorres eller Puerto Mogan. Resten av øya er kjent for å ha en del vind på den tiden av året. God tur uansett hvor dere tar veien :)
Tusen takk for svar, da skal jeg indersøke litt der:)
Skrevet
Vi tenkte vi skulle reise bort 3 uker i februar, men er veldig usikre på hvor vi skal dra. På denne tiden vil vi ha 3 barn i alder ca 5 mnd, 5,5 år og 8 år. Dette er en ren sol og badetur, men vi er usikre på om vi skal leie leilighet eller om vi skal bo på hotell. det billugste vil vel bli å bo i leilighet? Istarten var vi veldig innom Thailand, men syns dette blir så dyrt, da vi da føler vi må bo på hotell. Grunnen til at vi kommer til å bo på det hvis vi velger Thailand er fordi vi føler det er tryggest da inegn av oss har vært der før. Vi har alltid hatt lyst til å dra dit, og ser egentlig dette som en gylden sjanse denne gangen, samtidig som vi er veldig skeptisk da det er en lang reise og vi overhodet ikek kejnner landet. VI har også vært inne på å reise til Grand Canaria og leie leilighet der, men er litt usikker i forhold til været og vi til nå ikke har funnet leiligheter. Så hvis noen vet om steder man kan leie gi gjerne beskjed;) ellers er vi veldig åpene for det meste, så alle forslag taes i mot med et stort TAKK
Det er jo deres valg. :) Men jeg ville IKKE valgt en så lang reise med fly når dere har små barn :/ Hva med Gran Canaria eller noe i den duren? :) Ikke så langt å fly og veldig fint!
Ja vi har vel endt litt på GC nå, men de fleste leilighetene er ikke ledige på den tiden, men får bare holde øynene åpne:) Takk for svar
Skrevet

Du går bare inn på finn.no og eiendom i utlandet.Tusenvis av fine leil/villa i mange land.Vi har akuratt leid et stort hus i spania nå i sept. I perioden du tenker å reise er nesten alt ledig.. ta deg en titt og lykke til! Ps! ikke reis til Egypt på denne tiden.

Skrevet
Du går bare inn på finn.no og eiendom i utlandet.Tusenvis av fine leil/villa i mange land.Vi har akuratt leid et stort hus i spania nå i sept. I perioden du tenker å reise er nesten alt ledig.. ta deg en titt og lykke til! Ps! ikke reis til Egypt på denne tiden.
Har omtrent sendt på alle leilighetene på GC nå de siste dagene, men alt har vært utleid eller de bor der sev i den perioden vi ønsker å leie:( Men har fortsatt troen på at vi skal finne noe:)
Skrevet

Vi var på GC i mars, helt perfekt. Men som skrevet over her, hold dere på sørøstsiden av øya, ellers blir det fort mye vind... Vi drar ned igjen nå, og har leid leilighet via alzado.com (eller no, husker ikke). Ser veldig fine ut, ligger ved Amadores..... Forrige gang bodde vi i Puerto De Mogan, og der var det og superfint.... Meloneras er og fint synes jeg....

Vi var på Madeira i desember, og var fin temperatur der, men ikke stedet for strandferie:-)

Så har du jo Egypt og Marokko, da.... Jeg personlig liker ikke å feriere i de landene, da jeg liker å ha det "vestlig", men tempetaturene er fine på den tiden.

Siste jeg tenkte på er Florida. Litt lenger, men fantastisk sted med opplevelser i kø for små og store:-) Tror vi ender opp med noen uker av pappapermen i USA:-)

Skrevet
Vi var på GC i mars, helt perfekt. Men som skrevet over her, hold dere på sørøstsiden av øya, ellers blir det fort mye vind... Vi drar ned igjen nå, og har leid leilighet via alzado.com (eller no, husker ikke). Ser veldig fine ut, ligger ved Amadores..... Forrige gang bodde vi i Puerto De Mogan, og der var det og superfint.... Meloneras er og fint synes jeg.... Vi var på Madeira i desember, og var fin temperatur der, men ikke stedet for strandferie:-) Så har du jo Egypt og Marokko, da.... Jeg personlig liker ikke å feriere i de landene, da jeg liker å ha det "vestlig", men tempetaturene er fine på den tiden. Siste jeg tenkte på er Florida. Litt lenger, men fantastisk sted med opplevelser i kø for små og store:-) Tror vi ender opp med noen uker av pappapermen i USA:-)
åååååå det så jo helt perfekt ut, MEN det var jo helt utleid i den tiden vi skal dra:( Men nå har vi ihvertfall bestemt oss for å dra til GC, så nå får vi bare lete videre:)
Skrevet

Om du søker på finn kan det hende du finner flere leiligheter i komplekset. Alle er visstnok norskeide:-)

Skrevet

Hva med Kapp Verde? Startour har reiser ned dit :)

Skrevet

Vi var på GC nå i påska og det var varmt i sola, ja, men kjølig så fort den gikk bak en sky. Og selv om det står "oppvarmet barnebasseng" på hotellet vil det ofte si at det er varmet opp til en 22 grader og det er ikke varmt når det er et litt kjølig drag i lufta.

Det er selvfølgelig et økonomisk spørsmål, men jeg ville nok dratt til Thailand. Og det er mye billigere å leve i Thailand enn på GC. Og hvis dere skal på en tre ukers tur så har det mye å si (vi var i Thailand med en 10 måneders baby og de første 10 dagene brukte vi 3000 i lommepenger og da spiste vi godt selvfølgelig (men det var før vi startet å shoppe og flyttet til et Sunwing hotell da:)

Flyturen overlever dere alltid. Dere har jo noen store barn, tross alt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...