Gjest Gul stjerne Skrevet 5. august 2012 #26 Skrevet 5. august 2012 Tourettes er vel ikke kjent for å være veldig relevant
Toocute Skrevet 5. august 2012 #27 Skrevet 5. august 2012 Åh, jeg kjenner at denne trÅden blir rent for mye for meg. Ikke ha kaviar i hus? Oliven? Sushi?!? Jeg blir faktisk litt urolig i kroppen og flau over dette. Jeg kjenner at min innvendige tourettes fÅr vann pÅ mølla og lirer av seg "idioter, er det mulig, stemmer de alle Frp sÅ snevre som de er, dette er sikkert damer som mener at det er en styrke Å si det de mener og stÅ for det, som bare er seg selv, som bare er ærlig, de sier sikkert at det bare er sÅnn de er, Å herregud, dette blir for mye for meg". Det finnes faktisk folk som nekter ungene sine Å spise kaviar fordi det lukter stygt. Åh, gi meg styrke! Jeg er enig med.mye av det du sier, men å "påstå" at folk er idioter for de må jo stemme på frp? Er drøyt. Er ikke akkurat tema her, men dette går på syn og meninger. Noe man må få lov å ha uten bli bedømt for å være en idiot. Kan jo være noen syns du er helt på trynet fordi du ikke tenker slik som dem?
HerGårDetUnna!!! Skrevet 5. august 2012 #28 Skrevet 5. august 2012 Grandiosa, da spyr jeg uansett om jeg er gravid eller ei. Helt ok for mann og barn. Peanøtter, da må jeg stå klar med epipennen. Hvis det er greit for mann og barn, så er det vel ikke noe du ikke vil ha i huset? Eller forlanger du at de må gå ut og spise den? Her var det spørsmål om hva dere ikke vil ha i huset, selv om dere slipper å spise det selv. Jeg vil ikke ha det i hus selv om jeg slipper å spise det. Så det spiser de andre steder om de vil ha.
Gjest Gul stjerne Skrevet 5. august 2012 #29 Skrevet 5. august 2012 Tourettesen i hodet mitt mener nemlig at mennesker som har sperrer på at kaviar og makrell i tomat lukter vond og ikke kan være i deres hun, ikke bare har disse sperrene. De synes også at mennesker som spiser kaviar lukter vondt, og de som lukter vondt er ekle, og de som er ekle vil de ikke ha i hus. Og tro meg, denne innstillingen omfatter langt mer enn kaviar og makrell i tomat.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #30 Skrevet 5. august 2012 Tourettesen i hodet mitt mener nemlig at mennesker som har sperrer på at kaviar og makrell i tomat lukter vond og ikke kan være i deres hun, ikke bare har disse sperrene. De synes også at mennesker som spiser kaviar lukter vondt, og de som lukter vondt er ekle, og de som er ekle vil de ikke ha i hus. Og tro meg, denne innstillingen omfatter langt mer enn kaviar og makrell i tomat. Folk må da få lov til å mislike lukten av kaviar og makrell i tomat?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #31 Skrevet 5. august 2012 Selv om du ikke er mat ville jeg aldri hatt deg i huset mitt HI, du gjør meg kvalm. Ser for meg deg stå å trykke mannen din i bakken intens du pisker han. Ærlig talt, skjerp deg! Hvorfor det ? Hi er usmakelig. Så hun får svar som passer. Hvorfor er det greit at noen bestemmer over den andre i et forhold ? Det er faktisk psykisk mishandling. Gjør som jeg sier og vil ellers !! Hvorfor ikke klippe av han ballene med det samme ?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #32 Skrevet 5. august 2012 Min franske mann elsker en slags makrell i en eller annen stinkende saus. Jeg synes den lukter aldeles forferdelig, men det kunne da ikke falle meg inn å nekte han å spise den likevel... Ja ja..
Gjest Gul stjerne Skrevet 5. august 2012 #33 Skrevet 5. august 2012 Ja, folk må få lov til å mislike lukten av makrell i tomat. Men når man begynner å nekte andre å ta visse matvarer i hus fordi man ikke liker lukten av dem, da begynner vi å nærme oss psykiatrien, (les: angst, kontrollbehov). ps: gravide kvinner slipper unna psykiatrien
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #34 Skrevet 5. august 2012 Tourettesen i hodet mitt mener nemlig at mennesker som har sperrer på at kaviar og makrell i tomat lukter vond og ikke kan være i deres hun, ikke bare har disse sperrene. De synes også at mennesker som spiser kaviar lukter vondt, og de som lukter vondt er ekle, og de som er ekle vil de ikke ha i hus. Og tro meg, denne innstillingen omfatter langt mer enn kaviar og makrell i tomat. Folk må da få lov til å mislike lukten av kaviar og makrell i tomat? Nå sporer det veldig av her... Kaviar og makrell i tomat finnes på tube nå, så at det lukter i kjøleskapet er ikke en holdbar unnskyldning lenger. Og hvorfor skal ikke mann og barn få spise det selv om man ikke liker det selv? En ting jeg ikke vil ha i huset mitt er den type rakefisk som lukter promp. husker den stinket ned huset til foreldrene mine Jeg kommer heller på rakefisklag noen dager etter de har renset den, for det smaker jo egentlig veldig godt
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #35 Skrevet 5. august 2012 Selv om du ikke er mat ville jeg aldri hatt deg i huset mitt HI, du gjør meg kvalm. Ser for meg deg stå å trykke mannen din i bakken intens du pisker han. Ærlig talt, skjerp deg! Hvorfor det ? Hi er usmakelig. Så hun får svar som passer. Hvorfor er det greit at noen bestemmer over den andre i et forhold ? Det er faktisk psykisk mishandling. Gjør som jeg sier og vil ellers !! Hvorfor ikke klippe av han ballene med det samme ? Hvor har du det fra at hun bestemmer over han? Kan være snakk om gi og ta. Hun sier at hun ikke vil ha kaviar i huset, og han går med på det fordi han tar hensyn og fordi han respekterer at hun har så mye i mot det. Så tar hun kanskje hensyn til at det er ting han ikke liker, og unngår dem for å ta hensyn til ham. Blir svett av holdningene her inne av og til. Det er ikke et forferdelig overgrep at mennesker som lever i parforhold tar hensyn til hverandre og gjør slike små ofre i hverdagen.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #36 Skrevet 5. august 2012 Tourettesen i hodet mitt mener nemlig at mennesker som har sperrer på at kaviar og makrell i tomat lukter vond og ikke kan være i deres hun, ikke bare har disse sperrene. De synes også at mennesker som spiser kaviar lukter vondt, og de som lukter vondt er ekle, og de som er ekle vil de ikke ha i hus. Og tro meg, denne innstillingen omfatter langt mer enn kaviar og makrell i tomat. Folk må da få lov til å mislike lukten av kaviar og makrell i tomat? Nå sporer det veldig av her... Kaviar og makrell i tomat finnes på tube nå, så at det lukter i kjøleskapet er ikke en holdbar unnskyldning lenger. Og hvorfor skal ikke mann og barn få spise det selv om man ikke liker det selv? En ting jeg ikke vil ha i huset mitt er den type rakefisk som lukter promp. husker den stinket ned huset til foreldrene mine Jeg kommer heller på rakefisklag noen dager etter de har renset den, for det smaker jo egentlig veldig godt Har ikke noe mot verken kaviar eller makrell, men jeg merker jo også at det lukter. Ikke i kjøleskapet, men når det er i bruk og hvis det blir søl. Det er heller ingen hemmelighet at det blir en del klin når små barnehender skal håndtere en brødskive med kaviar.
eaglebeagle Skrevet 5. august 2012 #37 Skrevet 5. august 2012 Med fare for å bli halshugget, kalt dårlig menneske og å være mørkeblå politisk (hvilket er irrelevant, men akk så langt fra virkeligheten), synes jeg det er helt ok å mislike noe mat/lukt av mat. Jeg synes også det er helt ok å lage en tulletråd om det på et anonymeforum som her. Gudene skal vite det lages nok av andre snåle tråder her inne. Jeg liker selv kaviar og sterke oster - men jeg kan forstå at noen synes det lukter pyton. Det respekterer jeg. Jeg henger derfor ikke over vår mellomste datter med nysmurt kaviarmunn, av hensyn til henne som synes det lukter vondt. Selv har jeg en irrasjonell men sterkt motforestilling mot honning. Særlig den brune, og etter mitt syn ekle, norske honningen. Jeg kan lukte om noen spiser honning ett eller annet sted i kantinen på jobben (og den er stor). Jeg mister matlysten, blir kvalm og får gåsehud. Jeg kan nesten bli irritert når noen har honning i teen sin, slik at det dunster og forurenser hele arbeidsplassen (sagt med glimt i øyet altså). Aversjonen mot honning er nå 38 år gammel hos meg, og jeg har fått fortalt at jeg som barn i blant satt alene og spiste i garderoben i barnehagen, når noen hadde honning, Sunda eller Banos på skiva (jepp, barn av det glade 70-tallet). Jeg kan erindre at jeg synes innklint matpapir med slikt pålegg var helt ødeleggende for matlysten. Slik er det - ha en finfin dag!!
Tauriel Skrevet 5. august 2012 #38 Skrevet 5. august 2012 Svinekjøtt er bannlyst her i huset og fiskeprodukter og produkter med laktose i holdes til et minimum.... men dette pga allergi, og svinekjøtt har også med religion
Anonymor Skrevet 5. august 2012 #39 Skrevet 5. august 2012 Her i huset er alt av Batteri, Burn, osv bannlyst. Makan til svineri.
Skautrollet Skrevet 5. august 2012 #40 Skrevet 5. august 2012 hehe, min mann er fra ett land hvor de bruker alt på ett dyr etter at det er blitt slakta. var en gang han skulle lage en rett der han måtte ha kumage, iog belive me, kokt kumage stinker noe så inni ....................... ehem ja, var gravid og det var ikke noe behagelig for den måtte kokes hele dagen, rømte til slutt over til naboen, hehe
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #41 Skrevet 5. august 2012 For et tåpelig innlegg!! Jeg ELSKER ostepop, det er snadder, men hvis jeg skulle tenkt på lukta så hadde jeg ikke hatt det i hus. Men spiser det jeg liker selv om det kanskje ikke lukter himmelsk. Går jo ikke å snuser på det, spiser det!
LittLykkelig Skrevet 5. august 2012 #42 Skrevet 5. august 2012 Synes ikke det lukter i kjøleskapet. Vi har både kaviar, svolværpostei og makrell i tomat selv om jeg ikke liker hverken smaken eller lukta. Gir det til min toåring fordi han liker det og det er sunt. Det er jo bare å vaske han fort etterpå? Må innrømme at jeg HATER lukta av tran, så jeg måtte gi ungen D vitamin-dråper i stedet. Nå får han sånne små tranfisk i stedet
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #43 Skrevet 5. august 2012 Jeg er enig med de som rister på hodet av at man skal nekte noen mat de liker fordi en selv ikke liker lukten! Jeg fullstendig hater lukten av blåmuggoster og andre veldig sterke oster. Men det kunne da ikke falt meg inn å nekte mannen å spise det! Jeg ber om at ostene oppbevares i tette bokser i kjøleskapet - og at jeg slipper kyss med sånn ostesmak Hadde mannen kokt kumager ville nok jeg også rømt huset, he-he... men ville heller ikke nektet ham å gjøre det hvis dette var noe han virkelig likte. Jeg er enig med Nurse Jackie som sier at det å nekte mannen eller kona noe fordi en selv ikke liker det forteller om en del andre holdninger også.... det er noe med å "hevde" seg selv ved å kontrollere sine omgivelser - og så si at det er kun å be om å bli tatt hensyn til. Men hva med hensynet til den som ikke skal få spise det man liker? Hvordan skal man bli enige om hvems behov er viktigst i en slik sak - den som aldri skal få spise det den liker... eller den som bare ikke liker lukten? Hvis viljen til å tilpasse partneren er så liten så er det jammen ikke rart det er mange som går fra hverandre - eller at det er krig i verden for den saks skyld...
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 5. august 2012 #44 Skrevet 5. august 2012 Er det noe mat du ikke vil at dere skal ha i huset, selv om du ikke trenger å spise den selv? Hos oss vil mannen kjøpe kaviar, men da sier jeg nei. Greier ikke lukta, og tanken på kaviarkliss på fingrene til barna er kjempeekkel. Bil heller ikke ha stinkende oster i kjøleskapet, men kaviar er verst. Nekter du virkelig mannen din å kjøpe og spise noe bare fordi du ikke liker lukta og smaken????
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 5. august 2012 #45 Skrevet 5. august 2012 Vil ikke ha sushi.Det er kattemat Ja, katter er kjent for å være glad i ris... Ja for sushi er basert på bare ris?! Katter kan like ris, min gjør det. Men så liker hun hunder også da. Så er litt spesiel fra før av Sushi er veldig mye forskjellig, men ris med eddik er det som går igjen. I tillegg kan det være f.eks. fisk, skalldyr, kjøtt, og grønnsaker. Dere er klar over at sushi BARE er betegnelsen på risen og ikke på det andre? hehe
Gjest Heartbroken Skrevet 5. august 2012 #46 Skrevet 5. august 2012 Etter at vi hadde lammelår på langtidssteking mens vi begge låg med spysyken, har det ikke kommet lam av noe slag innenfor våre dører (pinnekjøtt er unntaket). Men der er vi heldigvis like Så lenge jeg slipper å sitte ved bordet når mannen spiser tørrfisk, kan han spise hva han vil. Kunne ikke falt meg inn å nekte et voksent menneske å spise noe han liker fordi jeg ikke liker lukten... Jeg tror det er mange kontrollfreaker her inne som er livredde for så slippe taket i frykt for å miste kontrollen...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #47 Skrevet 5. august 2012 Svinekjøtt er bannlyst her i huset og fiskeprodukter og produkter med laktose i holdes til et minimum.... men dette pga allergi, og svinekjøtt har også med religion Herregud...
CaptainHindsight Skrevet 5. august 2012 #48 Skrevet 5. august 2012 Jeg vil ikke ha dårlige kjøpebrød i huset som er proppet med ekstra gluten og stivelse fordi jeg er redd barn og mann skal utvikle allergi slik jeg har gjort. Sunnere å bake selv, og smaker bedre, så får ikke noen klager
PintSizedDictator Skrevet 5. august 2012 #49 Skrevet 5. august 2012 Jeg vil ikke ha dårlige kjøpebrød i huset som er proppet med ekstra gluten og stivelse fordi jeg er redd barn og mann skal utvikle allergi slik jeg har gjort. Sunnere å bake selv, og smaker bedre, så får ikke noen klager Kan du lage en tråd med brødbakeoppskrifter? Mine blir bare harde Og sånn for trådens skyld så liker ikke jeg lukten av reker og krabbe men jeg har en 5 åring og en mann som elsker dette så da får de kose seg til de gror skall Jeg skal da ikke sitte inni kjøleskapet hele dagen liksom. Ikke liker jeg lukten av øl heller nå som jeg er gravid, men han som har lov å kose seg med den slags skal få lov til det. Jeg bestemme rikke hva han skal trøkke i seg like lite som han bestemmer over meg.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 5. august 2012 #50 Skrevet 5. august 2012 Her i huset er all mat velkommen Det eneste vi kaster med en gang vi har spist er mais. Synes det avgir en fæl lukt i kjøleskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå