Gå til innhold

Hva slags mat vil du ikke ha i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe mat du ikke vil at dere skal ha i huset, selv om du ikke trenger å spise den selv? Hos oss vil mannen kjøpe kaviar, men da sier jeg nei. Greier ikke lukta, og tanken på kaviarkliss på fingrene til barna er kjempeekkel.

Bil heller ikke ha stinkende oster i kjøleskapet, men kaviar er verst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nekter ikke mannen min å ha noe, men oliven får bare stå i kjøleskapet 1 døgn, de stinker helt jæveligt.

Ja og så får han ikke tygge solsikkefrø hele kvelden for det høres ut som han gnager gråstein.

Skrevet

Jeg vil ikke ha tørrfisk i huset, det stinker så jævlig! Han får gå ut å spise det....

Skrevet

Vil ikke ha sushi.Det er kattemat

Skrevet

Ja, katter er kjent for å være glad i ris...

Skrevet

Fisk,honning og makrell i boks.

Å etter jeg var gravid så tåler jeg absolutt ikke lukten av pesto lengre!

Blir skikkelig kvalm av deb lukten til tross for at jeg elsket det før jeg ble gravid.

Skrevet

Ja for sushi er basert på bare ris?!

Katter kan like ris, min gjør det. Men så liker hun hunder også da. Så er litt spesiel fra før av :P

Skrevet

Katter kan like ris, min gjør det. Men så liker hun hunder også da. Så er litt spesiel fra før av :P

Sushi er veldig mye forskjellig, men ris med eddik er det som går igjen. I tillegg kan det være f.eks. fisk, skalldyr, kjøtt, og grønnsaker.

Skrevet

Er det noe mat du ikke vil at dere skal ha i huset, selv om du ikke trenger å spise den selv? Hos oss vil mannen kjøpe kaviar, men da sier jeg nei. Greier ikke lukta, og tanken på kaviarkliss på fingrene til barna er kjempeekkel.

Så du nekter mannen din å kjøpe det pålegget han har lyst på? Rimelig spesielt...

Skrevet

Jeg og mannen er egentlig ganske så like og samkjørte i matveien. Det er igrunnen bare en ting han ikke liker at jeg har så ofte, og det er salami :P Av en eller annen grunn tror han at salamien er stappet med hvitløk..hehe... Men han har da lovet at jeg skal få så masse salami jeg bare vil når babyen er født :D

Skrevet

Så du nekter mannen din å kjøpe det pålegget han har lyst på? Rimelig spesielt...

Glad jeg ikke er gift med en slik egoist. Mannen får ikke kjøpe det han vil fordi DU ikke liker det. Herregud. Stakkars mann. Blir kjørt over av kjerringa slik. Jeg hadde ikke gidda å være sammen med noen som tenkte så mye på seg selv. Egoistisk er det rett og slett.
Skrevet

Det plager ikke meg om sambo vil ha mat jeg ikke liker her hjemme. jeg er bare glad jeg slipper å spise det. :)

jeg forbinder sushi med rå fisk, bare så det er sagt.

Skrevet

Jeg og mannen er egentlig ganske så like og samkjørte i matveien. Det er igrunnen bare en ting han ikke liker at jeg har så ofte, og det er salami :P Av en eller annen grunn tror han at salamien er stappet med hvitløk..hehe... Men han har da lovet at jeg skal få så masse salami jeg bare vil når babyen er født :D

Men det er da riktig at det er mye hvitløk i salami?

(Uten at jeg helt forstår problemet med det)

Skrevet

Grandiosa, da spyr jeg uansett om jeg er gravid eller ei. Helt ok for mann og barn. Peanøtter, da må jeg stå klar med epipennen.

Skrevet

Det meste av lam, jeg sliter mer og mer med lukta og det gjør ungene også. Ungene elsker lam, men de klarer ikke lukta om det lages hjemme. Selv mannen som er veldig glad i lam har funnet ut at skal vi ha lam så er det noe vi kan spise når vi er ute, og pinnekjøttet til julaften lager mamman hans for lager han det hjemme spiser ikke ungene middag. Selv syns jeg lam er godt, men bare en sjelden gang. Eneste vi lager det hjemme nå er på utekjøkkenet på hytta, da går det greit for alle.

Makrell i tomat er ikke min mann glad i, han hater lukta. Så vi har sagt at det er noe vi spiser av og til om vi får lyst på, og bedre å spise når han ikke er hjemme. Men er det masse igjen i boksen går den rett i søpla for jeg syns det lukter så vondt når den blir satt i kjøleskapet, selv med lokk og pose.

Skrevet

Ja det vet jeg, har spist det mange ganger selv, og rema har jo en.tedens å selge sushi i ferdig pakker.

Sushi er veldig mye forskjellig, men ris med eddik er det som går igjen. I tillegg kan det være f.eks. fisk, skalldyr, kjøtt, og grønnsaker.

Skrevet
Men det er da riktig at det er mye hvitløk i salami? (Uten at jeg helt forstår problemet med det)

Joda, endel er det, men det er andre krydder også (gilde) som gir den typiske smaken/lukta.

Mannen min er ikke vant med hvitløk i maten, han har noen fordommer på den dessverre...så når jeg bruker det, må jeg være forsiktig....jeg elsker hvitløk :)

Skrevet

Grandiosa, da spyr jeg uansett om jeg er gravid eller ei. Helt ok for mann og barn. Peanøtter, da må jeg stå klar med epipennen.

Hvis det er greit for mann og barn, så er det vel ikke noe du ikke vil ha i huset? Eller forlanger du at de må gå ut og spise den?

Her var det spørsmål om hva dere ikke vil ha i huset, selv om dere slipper å spise det selv.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Åh, jeg kjenner at denne trÅden blir rent for mye for meg. Ikke ha kaviar i hus? Oliven? Sushi?!?

Jeg blir faktisk litt urolig i kroppen og flau over dette. Jeg kjenner at min innvendige tourettes fÅr vann pÅ mølla og lirer av seg "idioter, er det mulig, stemmer de alle Frp sÅ snevre som de er, dette er sikkert damer som mener at det er en styrke Å si det de mener og stÅ for det, som bare er seg selv, som bare er ærlig, de sier sikkert at det bare er sÅnn de er, Å herregud, dette blir for mye for meg".

Det finnes faktisk folk som nekter ungene sine Å spise kaviar fordi det lukter stygt.

Åh, gi meg styrke!

Skrevet

Ja det vet jeg, har spist det mange ganger selv, og rema har jo en.tedens å selge sushi i ferdig pakker.

Det vet jeg, har spist en del sushi før også pleier de å selge ferdig pakker på rema.

Skrevet

Selv om du ikke er mat ville jeg aldri hatt deg i huset mitt HI, du gjør meg kvalm. Ser for meg deg stå å trykke mannen din i bakken intens du pisker han.

Skrevet

Åh, jeg kjenner at denne trÅden blir rent for mye for meg. Ikke ha kaviar i hus? Oliven? Sushi?!?

Jeg blir faktisk litt urolig i kroppen og flau over dette. Jeg kjenner at min innvendige tourettes fÅr vann pÅ mølla og lirer av seg "idioter, er det mulig, stemmer de alle Frp sÅ snevre som de er, dette er sikkert damer som mener at det er en styrke Å si det de mener og stÅ for det, som bare er seg selv, som bare er ærlig, de sier sikkert at det bare er sÅnn de er, Å herregud, dette blir for mye for meg".

Det finnes faktisk folk som nekter ungene sine Å spise kaviar fordi det lukter stygt.

Åh, gi meg styrke!

Hva feiler deg? Kan du forklare hvordan det ble relevant å trekke inn FrP?

Skrevet

Selv om du ikke er mat ville jeg aldri hatt deg i huset mitt HI, du gjør meg kvalm. Ser for meg deg stå å trykke mannen din i bakken intens du pisker han.

Ærlig talt, skjerp deg!

Skrevet

Dette skulle være en litt morsom tråd, så klarer det å bli krangel her å! Er det rart det er krig i verden, med slike nek som dere som faen skal krangle og diskutere på alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...