Gå til innhold

Trenger negativt input ang dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunder er sosiale dyr, og trives som regel ikke så veldig godt ute alene. Så en bør ikke basere hundeholdet sitt på at hunden skal være mye ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi kan heller ikke ha dyr inne pga allergi, så vi skal snart kjøpe oss en kanin som vi kan ha i bur ute! Gleder meg veldig (hjerte hjerte) ;) Eneste negative jeg kan komme på er problemer i forb. med ferier, men det går greit med kanin som kan tas med i lite bur i bilen :)

Stakkars lille kanin... :(

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Var det bedre å overlate den til dyrebeskyttelsen eller seg selv slik så mange gjør? Synes ikke noe synd i den som tydeligvis har eiere som bryr seg såpass.

HI, allergi er som regel vanskelig å få gjort noe med, den kan eskalere når den blir trigget av allergener. Barna dine kan bli mer allergiske, også mot nye ting. Jeg ville heller gitt dem sjansen til å vokse av seg allergien, slik at de som voksne kanskje kan ha dyr selv. Jeg forstår veldig godt den følelsen av å ønske seg dyr mer enn annet, jeg er allergisk selv og elsker dyr.Oog en periode var jeg så bra at jeg kunne bo med en hund. Men jeg var likevel allergisk, og måtte hele tiden ta hensyn til dette og ta konsekvensene av det hvis jeg koste for mye eller lignende. Det er tungt å gå slik, det tar mye energi, man blir trøtt og sliten. Og hjemme skal man jo kunne slappe av!

Skrevet

Vi har to pusekatter, to pusekatter som min mann med allergi tåler overraskende nok. Ytterst få han ikke reagerer på.

Men når man skaffer seg dyr blir man bundet. Kan ikke bare dra på tur hit og dit lenger slik som en kunne før. Nå må det planlegges mer, og det må skaffes dyrepassere om det er for mer enn en dag, om det er katt eller hund. Selv om katter kan gå mye ute, så må man passe på at noen titter litt etter pus når man er borte litt. Ikke så veldig hyggelig for naboene som har en katt som mjauer som besatt ute.

Uansett om en har katt eller hund så trenger de mye pleie.

Vi har noen venner som er veldig allergiske, de har skaffet seg en gris for det tåler de. Så når de savnet det å ha dyr veldig, testet de ut og det var gris de endte med. En skikkelig kosegris.

Skrevet
Har såååååååå lyst på en hund eller katt!!!! Det er sikkert slike dere babysjuke føler det, bare at jeg har det for hund/katt nå. Tenker på det hele tiden nesten nå og er faktisk litt misunnelig på alle som har en hund eller katt. Men vi kan ikke skaffe oss noen av delene nå. Kanskje når huset er ferdig, men kanskje ikke da heller siden vi har barn med allergi :( Må i hvertfall bruke mye tid da på å finne raser som de tåler, så det vil ikke bli noen dyr med det aller første. Kan noen ramse opp alt det negative med å ha hund/katt slik at jeg får moderert trangen min til å ha et dyr? Akkurat nå er de rosenrøde brillene mine på :P

Om du skaffer deg hund så er dette nesten som et lite barn til. Den trenger oppdragelse/kurs, dette er noe ikke alle skjønner og får en problem hund. Pels, klør, øyne og anal kjertel må stelles. Og dyrelge vaksiner og for er dyrt. Katt har jeg ikke personlig men vet at det finnes alt for mange som ikke skulle hatt det. les noen bøker om hund/katt før du vurderer. Dette bør ikke være noe impulsivt,

Skrevet
Hva med å starte med noe lite og enkelt? En hamster? :) Da får barna prøvd seg på å være ansvarsbevisste og dere ser om interessen for dyr virkelig er til stede, eller om de blir leie etter 2 mnd liksom. Hamstere lever i gjennomsnitt 1-2 år, så det er ikke like "stort" som å påta seg ansvaret for en hund som lever 10-15 år :)

Hvis hun har små barn er dette Ikke å anbefale. Ogd essuten blir det mest sannsynligvis hun som må stelle buret. De trenger faktisk mye stell. Og det blir mye griseri med et slikt bur. Og Hi hvis barna er små er det bare egoistisk av deg. Med min dre man har en voksen golden retriver fra før er ikke små barn noe som går veldig bra med et lite dyr.

Skrevet (endret)

Selvfølgelig er det den voksne som har hovedansvaret, sånn er det jo med alle dyr! Det som er kjekt er jo for barnet å ta del i det dalige stellet, nesten uansett alder :) Og hamsteret trenger da ikke mye stell! Skifter man på buret og gir den rent vann + mat en gang om dagen så er det alt stellet den trenger. Kos og håndtering det kommer utenom, og siden hamstere slettes ikke er noen sosiale dyr så er ikke det noe must engang. Griseri? Neida! Det finnes flere typer bur med tette sider og riller bare på toppen, så om det blir mye griseri av en hamster så må det isåfall være griset en lager selv når man bytter spon osv ;)

Jeg jobber selv i dyrebutikk så dette kan jeg skrive under på!

Endret av Høytoppåfjellet
Skrevet

Akkurat nå har jeg 10 hunder her hjemme.

1 fransk bulldog tispe, min lloyde chihuahua/toy puddel og deres 8 avkom.

Du kan få låne de alle noen dager, så skal jeg love deg du er kurrert:D

Skrevet

Uansett hva dere bestemmer dere for håper jeg dere undersøker de lokale omplasseringsorganisasjonene før dere kjøper hund/katt :) Mange herlige sjeler som trenger et hjem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...