Sol Skippertaksdronning Skrevet 3. august 2012 #26 Skrevet 3. august 2012 HAdde noen kommet til meg med den beskjeden-hadde jeg gifta meg med vedkommende!! jeg har nul problem med å slippe det jeg har i hendene og hive sammen en weekend bag om noen hadde overrasket meg sånn! Slippe hushold og alt bare lit..Jatakk!!! Synes ikke du høres ut somden mest takknemlige dama altså..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #27 Skrevet 3. august 2012 Jeg er kontrollfreak selv jeg og hadde fått fullstendig hetta av noe sånt. Mannen min kjenner meg heldigvis godt for de gangene han har overrasket meg med tur har jeg fått billetter og en reiseguide mange måneder i forveien Forskjellen på meg og HI er at jeg skal ha alt tipp topp på kortest mulig tid etter ferien da, så senest dagen etter hjemkomst vasker jeg 4-5 maskiner med tøy, rydder alt av bagger, toalettmapper o.l. tomt, får unna post og regninger, osv. Så en uke etter hjemkomst hadde fra ferie hadde vært greit sånn sett, men jeg måtte hatt noen dager å forberede meg på altså...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #28 Skrevet 3. august 2012 Ha! Menn som har litt hjerneomløp og kan litt kvinner VET at dette ikke er greit. Bare stuter og klovner tror det bare er å rive en kvinne ut av huset "sånn, sim sa la bim". Menn som bare pakker badebuksen sin før ferier og åpner første øl på flyet og synes ferie ER ferie, før, underveis og etter. Ved siden av sitter kona som har planlagt ferien i ukesvis, pakket ALT; medisiner, baderinger, bleier, mme, flasker, vårservietter uten parfyme som de ikke har i utlandet, astmadisin i tilfelle, helsekort, forsikringer, dobbel visa etc etc etc.. SåNNNE menn verdsetter ikke kvinnens slit, ansvar og strev og bør IKKE stelle i stand overaskelsesturer for kona på 30 minutter!!! Forstår deg godt HI! Min er sånn og. Det eneste han pakket og tar med selv er neste fjert som ligger klar i endetarmen. Resten.. tror han kommer til av seg sjøl. Bah! å ja, vi har snakket om sette Ikke alle kvinner er opptatt av å vaske 24/7 og ikke ha papirer på kjøkkenbenken. Og ikke alle hyler hysterisk av å bli sett med litt ettervekst. Så nei, ikke alle kvinner er slikt. Det koster meg ikke en kalori å dra fra rotete hus hvis resultatet blir romantisk helg med kjæresten alene - vi har bodd sammen i litt over 1 år, venter nå barn, og aldri vært på kjærestetur alene siden jeg har barn fra før på fulltid. Så det hadde jeg sagt "tusen takk" til. Spørs om ikke du kanskje muligens vil tenke litt annerledes på det etter at barna er kommet til og dere har vært gift noen år til...
alvemamma Skrevet 3. august 2012 #29 Skrevet 3. august 2012 Kan jo legge til at turen ble betalt med mine penger. Så ikke akkurat en gave. Men overraskelse kan man si. hi Gavmild kar... Hyggelig med overraskelser, men man kan gjerne få forberede seg litt først. Menn er menn, antennene er ikke alltid de beste. Jeg hadde nok ikke vært like sporty som deg, og ville nok fått enda mer hetta! Min mann kunne nok funnet på noe sånt, uten tanke for skittent hus. Han bryr seg ikke om det, og i hvert fall ikke overfor søsteren sin. Jeg derimot, ville ikke likt det. Jeg ville fått hetta av å tenke på PC'en jeg hadde glemt å slå av, støvet, klesvasken, sengene... Ikke fordi det egentlig betyr noe, men fordi jeg blir stresset av at andre skal se rotet mitt. Mannen min vet hvordan jeg panikkrydder hvis en uventet gjest svinger inn i oppkjørselen, det vet kanskje mannen din om deg også? Jeg tenker at turen ville vært mye hyggeligere om han hadde tatt initiativ til å hjelpe med rydding dagen før eller tidligere på dagen. Støvsugt, tatt ut litt søppel, smugpakket en liten koffert til meg. Så kunne jeg forberedt småen på at tante skulle komme, fremfor å løpe forvirret omkring for å få vekk det verste rotet... Skjønner deg godt! Men: Håper turen var super og at du greide å legge stresset til side. For egentlig betyr det ingenting!
Love my kidz Skrevet 3. august 2012 #30 Skrevet 3. august 2012 Ut i fra det du beskriver HI så støtter jeg deg fullt ut! Jeg hadde heller ikke likt å bli så overrasket. Hos oss hadde det ikke gått an å plutselig overlate ungen til andre heller, selv ikke tanter, siden han er autist og trenger forutsigbarhet. Men ikke bare det.. å overlate skittent hus til andre er heller ikke lukrativt! Og å vite at man skal på jobb igjen mandag uten å fått orden på noe hadde gjort meg så stressa at jeg ikke ville nytt turen I utgangspunktet romantisk idè fra mannen din dette, men veldig lite gjennomtenkt..
Gjest Visten Skrevet 3. august 2012 #31 Skrevet 3. august 2012 Ettersom det ligger en tråd om forventninger godt oppe på sida her på anonym: Mannen min har kjent meg et tosifret antall år, han vet at jeg ikke takler overraskelser og at jeg blir mer stresset og trist (av alle ting!) når ting kommer for brått på meg. Jeg forventer at mannen min hadde gitt meg tid til å forberede meg ihvertfall, for jeg må ha alt på stell før jeg reiser fra huset, selv for ei helg. Tanken var sikkert god, og det er jo deilig å reise bort litt, men her må dere visst avklare noen forventninger for å gjøre opplevelsen bedre til neste gang
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #32 Skrevet 3. august 2012 Dette minner om sangen til Kari Bremnes, "fantastisk allerede" - slapp av og nyt det. Jeg hadde blitt himmelfallen om partneren hadde overrasket meg slik. La hus være hus og len deg tilbake (selv om heg skjønner det koster, ville selv tenkt på hvis om at husvask skitten hund osv)?
Iselilja Skrevet 3. august 2012 #33 Skrevet 3. august 2012 Forstår deg godt, HI. Jeg er impulsiv, og elsker overraskelser. Ville blitt kjempeglad for en slik tur, men også superstressa hvis huset stod på hodet og jeg selv følte med ufiks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå