Gå til innhold

Herlighet så pinlig. Snilt. Men pinlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen tvil om at kvinner tenker litt lenger enn menn.

Vi kom nylig hjem fra ferie. Jeg er alltid litt sliten etter en ferie og tar en uke siesta der jeg roer ned litt husvask, bretting og rydding før jeg er tilbake til normalen.

Så når dagen kom for virkelig å ta seg i nakken står mannen min med to flybiletter til og sa skynd deg å pakke! Min søster er her om en halvtime. Da drar vi på weekentur. Overraskelse!

Så den som måtte pakke de få klærne som var rene, raske med seg et rot i hop av sko og klær og satte seg på flyet med fett hår og etterviser var meg.

Og huset..... Skrekk og gru. Ellers svært partentlige meg må løpe fra et skittent hus, masse klesvask, 5 senger som måtte skiftes på, en ubadet stinkende hund, halvveis postsortering ut over kjøkkendisken og åpen pc og e-post med svært privat på. Det var nesten ingen rene klær i skapet til barns og tomt kjøleskap til barnevakten.

Synes turen var fin selv om jeg ikke hadde ett antrekk som matchet. Men hadde min mann kjent meg litt så hadde han visst at dette ikke er å foretrekke.

Jeg er veldig nøye med hus, pakking og er veldig privat person.

Så følte nesten dette som et overtramp. Kall meg utakknemlig kjerring. Men mannen min hadde visst om turen i fire dager.

Han kunne jo ha sagt vi skulle ha gjester i det minste.

Herregud så stress dette var. Mest av alt bare å gå fra minste slik. Jeg psykedelisk meg lenge omm til å dra fra 2-åringen.

Huff. Måtte bare blåse ut litt. Mannfolk er og blir mannfolk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etterviser er ettervekst. Hi

;)

Skrevet

Alt det andre ville jeg blåst i, men at dere får forberedt toåringen så kort ville jeg aldri tillatt, men det ville jo ikke min mann heller...

Håper du koste deg :-)

Skrevet

Ja er veldig hønemor. Så dette var litt tungt.

Tanten passer de kun 1 gang i året.

Vi overlevde heldigvis.

Skrevet

Skjønner deg godt, er akkurat sånn selv. Ville reagert med skrekkblandet fryd og opphengt smil;) men se på det som et skritt i riktig retning mot å slippe litt kontroll, og klapp deg selv på skulderen. Syne du var flink jeg :)

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Loosen up a little. Det her var veldig snilt av ham og her klager du?!? Oh my god

Skrevet

Jeg hadde drept mannen min om han løste det på den måten. Men nå kjenner han meg godt. Jeg kunne funnet på å ikke dra. Dessuten er halve gleden med en tur å glede seg. Så forstår deg godt.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet
Jeg hadde drept mannen min om han løste det på den måten. Men nå kjenner han meg godt. Jeg kunne funnet på å ikke dra. Dessuten er halve gleden med en tur å glede seg. Så forstår deg godt.

Jeg er faktisk enig med anonym her!

Jeg hater overraskelser, og de få gangene vi skal reise bort synes jeg det er veldig greit å forberede ting som f.eks klær. Men mannen min er fullstendig klar over hvordan jeg er når det kommer til overraskelser, så han forteller meg alltid det på forhånd.. hehe :)

Skrevet

Det er etter å ha lest tråder som denne jeg er himla glad for at jeg ikke er mann. Enkelte damer blir pokker ikke fornøyde uansett hvor stor innsatsen fra partneren er. Det er direkte skammelig.

Skrevet

Stakkars mannfolka, de kan nå aldri gjøre noe riktig ifølge deres koner.

Er de ikke romantiske og spontane er det feil, og når de prøver å gjøre noe hyggelig for dama, så er det også feil.

Gosh, alt man skal lage problemer av.

Skrevet

Jeg hadde fått helt hetta og nektet å reise :)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Vel, jeg er også i overkant opptatt av å ha kontroll, men jeg tenker at du kan skylde deg selv for at du ikke har klart å dusje, ta etterveksten eller å ha litt OK klær. PC-en med personlig e-post hadde du nådd å slå av, til tross for siesta-moduset ditt, og klær kunne du ha kjøpt på turen. Takknemlighet er en dyd, ja...

Skrevet

Ha! Menn som har litt hjerneomløp og kan litt kvinner VET at dette ikke er greit. Bare stuter og klovner tror det bare er å rive en kvinne ut av huset "sånn, sim sa la bim".

Menn som bare pakker badebuksen sin før ferier og åpner første øl på flyet og synes ferie ER ferie, før, underveis og etter.

Ved siden av sitter kona som har planlagt ferien i ukesvis, pakket ALT; medisiner, baderinger, bleier, mme, flasker, vårservietter uten parfyme som de ikke har i utlandet, astmadisin i tilfelle, helsekort, forsikringer, dobbel visa etc etc etc.. SÅNNNE menn verdsetter ikke kvinnens slit, ansvar og strev og bør IKKE stelle i stand overaskelsesturer for kona på 30 minutter!!!

Forstår deg godt HI!

Min er sånn og. Det eneste han pakket og tar med selv er neste fjert som ligger klar i endetarmen. Resten.. tror han kommer til av seg sjøl. Bah!

Å ja, vi har snakket om sette ;)

Skrevet

Kan jo legge til at turen ble betalt med mine penger. Så ikke akkurat en gave. Men overraskelse kan man si.

hi

Skrevet

Herregud så godt folk har det her i landet når det nærmest 3er verdens undergang å bli tatt med på en overraskende weekendtur!

Det er rett og slett skremmende.

Skrevet

Herregud!! Er vi damer blitt så hysteriske??? Er ikke rart vi blir mentalt utslitte og nedbrutte....Hva med å slappe av og nyte det som er viktig i livet?? Det som virkelig betyr noe? Det er din mann og dine barn.

Gjest Miryks
Skrevet

Jeg hadde blitt ufattelig glad for en sånn overraskelse. Helt forjævlig stressa til å begynne med, ja, men glad.

Skrevet

Her må være mye misunnelige fattigluser uten menn. HI dømmer ikke akkurat mannen sin nord og ned. Hun synes det var stress. Og det forstår jeg veldig godt. Synes det var snilt av mannen. Men svært lite omtenksomt. Tur rett etter ferie er heller ikke beste timing. Full forståelse fra meg. Som er gift og har normal økonomi der en weekentur er noe helt normalt.

Skrevet

Herregud, da hadde jeg blitt så GLAD! Drømmer om at samboeren skal gjøre noe sånt, men har ikke skjedd og kommer nok aldri til å skje heller. Jeg overrasket samboeren min med en lignende tur en gang, dette var før vi flyttet sammen. Han ble glad, men jeg ville ikke gjort det igjen, han er ikke helt den typen som liker å bli overrasket med sånn ;)

Det visste jeg ikke da da, hadde ikke vært sammen så lenge..

Skrevet
Her må være mye misunnelige fattigluser uten menn. HI dømmer ikke akkurat mannen sin nord og ned. Hun synes det var stress. Og det forstår jeg veldig godt. Synes det var snilt av mannen. Men svært lite omtenksomt. Tur rett etter ferie er heller ikke beste timing. Full forståelse fra meg. Som er gift og har normal økonomi der en weekentur er noe helt normalt.

Er du teit eller? Gjør deg nå ikke dummere enn du er.

Vi har mer enn god nok råd, og reiser ofte, MANNEN min og jeg.

Men gudbedre, så pripne, surmagede og lite takknemlige mange kvinnfolk er overfor mannen sin. Jaggu ikke rart mannfolka går lei, de får jo søren meg kjeft uansett hva de gjør eller ikke gjør.

Bortskjemte og fisefine har vi blitt her i landet, visst.

Skrevet

Å, heldige deg! Hadde mannen min gjort noe sånt for meg hadde jeg blitt kjempeglad:)

Skrevet

Hehe, dette kunne aldri min ha funnet på! Heldigvis. Det ligger liksom ikke naturlig til i vårt liv. For jeg trur jeg hadde tørna gal, og det vet han. Det er liksom litt forskjell på oss mennesker, uansett kjønn, noen er mer impulsive, noen har mer behov for kontroll.

Personlig trenger jeg en omstillingspause på flere dager dersom jeg skulle finne på å bevege meg over 5 mil en dag. Og jeg trenger minst én dag på å sortere håndveska dersom jeg skal ut av byen på dagstur. Altså, jeg er ikke så mobil av meg. Sånt er det greit at partneren vet om... Har ingenting med prippenhet og utakknemlighet å gjøre, egentlig.

Skrevet

Tror det er mange her som ikke forstår at ikke alle mennesker liker overraskelser.

Og det bør en mann vite. Om dama liker eller ikke. Kanskje hi hadde kost seg mer om hun fikk vite det for 4 dager siden?

Evnen til å forstå at folk er ulike er fint.

Skrevet
Ha! Menn som har litt hjerneomløp og kan litt kvinner VET at dette ikke er greit. Bare stuter og klovner tror det bare er å rive en kvinne ut av huset "sånn, sim sa la bim". Menn som bare pakker badebuksen sin før ferier og åpner første øl på flyet og synes ferie ER ferie, før, underveis og etter. Ved siden av sitter kona som har planlagt ferien i ukesvis, pakket ALT; medisiner, baderinger, bleier, mme, flasker, vårservietter uten parfyme som de ikke har i utlandet, astmadisin i tilfelle, helsekort, forsikringer, dobbel visa etc etc etc.. SåNNNE menn verdsetter ikke kvinnens slit, ansvar og strev og bør IKKE stelle i stand overaskelsesturer for kona på 30 minutter!!! Forstår deg godt HI! Min er sånn og. Det eneste han pakket og tar med selv er neste fjert som ligger klar i endetarmen. Resten.. tror han kommer til av seg sjøl. Bah! å ja, vi har snakket om sette ;)

Ikke alle kvinner er opptatt av å vaske 24/7 og ikke ha papirer på kjøkkenbenken. Og ikke alle hyler hysterisk av å bli sett med litt ettervekst. Så nei, ikke alle kvinner er slikt. Det koster meg ikke en kalori å dra fra rotete hus hvis resultatet blir romantisk helg med kjæresten alene - vi har bodd sammen i litt over 1 år, venter nå barn, og aldri vært på kjærestetur alene siden jeg har barn fra før på fulltid. Så det hadde jeg sagt "tusen takk" til.

Skrevet

En husk at ikke alle er slik. Jeg hater overraskelser. Faktisk det verste jeg vet.

Og jeg er et sosialt og impulsivt menneske. Men ikke søren om jeg hadde overlatt mine små barn, klesvask, skit og privatliv til søsteren til min mann på 30 minutter. Hadde fått helt hetta selv om min gjorde det samme. Min svigerinne er så nysgjerrig at hun hadde mesket seg på min data.

Hadde faktisk ikke reist.

Hadde jeg derimot fått noen dager på meg og selv valgt barnevakt så hadde saken vært helt annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...