Gå til innhold

Hvilken type facebook status irriterer deg mest? :p


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når ting blir litt for detaljert ang kroppsvæsker man egentlig ikke vil vite noe om.

 

Eller når gravide driver å teller ned til termin evt hvor langt de er på vei: 23+2, 23+3,23+4 osvosv HVER DAG!

 

Ellers synes jeg at de aller fleste statuser er greit, det jeg irriterer meg mest over er at det kan komme 5-6 statuser PER dag fra samme person hvor det står veldig uintressante ting som at: mm nå skal vi spise middag ... 15 min senere: nå er vi ferdig å spise middag mmm det var godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg irriterer meg over "liker"-statuser. "Lik denne hvis du har veeerdens beste kjæreste/foreldre/barn" osv osv.

 

Også har jeg en på facebook som skriver laaaaaange statuser slikt som: "Nå har jeg akkurat stått opp. Kaffitrakteren står på, og jeg holder på å lage meg frokost. Snart skal jeg en tur på nav, og snakke med den hyggelige saksbehandleren min. Deretter sykler jeg nok en tur til butikken og kjøper baguett, den er så herlig akkurat der. Så må jeg nok på posten og hente de 10 filmene jeg har bestilt fra cdon.com (deretter ramses alle filmene opp). Så skal jeg kanskje vaske huset litt, så får jeg vel se den ene nye filmen. Dette blir en bra dag folkens!"

 

Han irriterer meg egentlig ikke veldig, jeg flirer veldig ofte når jeg leser de statusene, derfor jeg ikke fjerner han fra feeden hehe.

 

Ellers syns jeg det er hyggelig å lese om at folk har en god treningsøkt (kanskje ikke de som skriver det hveeeeer dag da), og om gode middager, og om graviditet (ja faktisk!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pusikatt

Irriterer meg ikke, men rister på hodet av hva enkelte får seg til å skrive på facebook. Men jeg er altfor nysgjerrig til å fjerne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker positive statuser, vitser, undringer og morsomme historier. Liker ikke klaging som gjentar seg, ensformige ting som bilder av måltider, trening, nedtelling osv. Og er litt lei av "lik eller share denne ellers er du et dårlig menneske". Det er kjedemeldinger og hvem vil ha det? Synes det er dumt å si at man blir lei av ultralydbilder! Må jo kunne forstå at andre er lykkelige og glede seg på deres vegner. Ei på min fb irriterer meg grønn over kryptiske statuser som blåses opp og aldri utdypes; "ååååh nå gleder jeg meg sååånn" uten å si hvorfor når man spør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-"Skal på trening, er på trening, har vært på trening" -"Diare idag" -"Elsker veeeeerdens BESTESTE kjæææreste over aaalt på joooord!!!" Osvosv
Er det virkelig noen som forteller at de har diare i sin statusoppdatering? Haha, da hadde jeg stusset litt ;)

 

Jepp det er noen som beskriver hva som går inn for og så komme ut igjen, og hvilken for det måtte ha, ikke spes delikat, men noen mangler sosiale anntenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ett par tre stk på facebook som i tide og utide legger ut om at barna har diare- igjen.

 

De har hatt noen statuser som " åh, nå har (navnet på barnet) diare igjen. Ikke moro å tørke bærsj langt opp over ryggen til lillegutt"

 

eller.... "Nå har minsten smittet meg. Jeg har hatt oppkast og diare i flere dager nå. Lei av at det kommer i begge ender"- dama er 31 år gammel!

 

eller..."lillegutt har tisset på meg igjen"- etterfølges med bilde av "hendelsen".

 

eller "stakkars lillegutt har fått diare igjen. Ikke greit når de små bærsjer seg ut hele tiden. Blir kvalm av å tørke avføring av ungen helt opp til nakken"...

 

Jeg er nok en en de kjedelige som syntes dette blir litt over kanten personlig.

 

 

Snakket også med ei venninne på tlf en dag.. Hun sa hun ikke orket mer av mannen, å at det var "straks så hun søkte om skilssmisse". 1 time etter lyder facebook statusen som følger " skal ut å spise med verdens beste ektemann, elsker min lille familie over alt på denen jord"... Måtte klø meg litt i hodet da..

 

:) Må innrømme at jeg både ler og klør meg litt i hodet av de merkelige statusene som kan dukke opp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Jeg har ett par tre stk på facebook som i tide og utide legger ut om at barna har diare- igjen. De har hatt noen statuser som " åh, nå har (navnet på barnet) diare igjen. Ikke moro å tørke bærsj langt opp over ryggen til lillegutt" eller.... "Nå har minsten smittet meg. Jeg har hatt oppkast og diare i flere dager nå. Lei av at det kommer i begge ender"- dama er 31 år gammel! eller..."lillegutt har tisset på meg igjen"- etterfølges med bilde av "hendelsen". eller "stakkars lillegutt har fått diare igjen. Ikke greit når de små bærsjer seg ut hele tiden. Blir kvalm av å tørke avføring av ungen helt opp til nakken"... Jeg er nok en en de kjedelige som syntes dette blir litt over kanten personlig. Snakket også med ei venninne på tlf en dag.. Hun sa hun ikke orket mer av mannen, å at det var "straks så hun søkte om skilssmisse". 1 time etter lyder facebook statusen som følger " skal ut å spise med verdens beste ektemann, elsker min lille familie over alt på denen jord"... Måtte klø meg litt i hodet da.. :) Må innrømme at jeg både ler og klør meg litt i hodet av de merkelige statusene som kan dukke opp;)

 

Kanskje du har "Nøffemor" på vennelista di? hihi

(hun var her på dib før, og alle innlegg fra henne handlet opp oppkast og diaré)

 

Ellers sier jeg bare ææængleblunkesmilefjææææææs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på fb som skriver en avhandling av hva hun har gjort den dagen: har hatt en fantastisk dag idag. Dagen startet med kos på sofaen, mens vi så på barne tv, så sovnet lillemor og jeg og xx (andre barnet) koste oss med en DVD. Så gikk vi på besøk til xx og xx hvor barna våre lekte sammen. Så fikk vi besøk av min bror. Xx og bror storkoste seg med kaptein sabeltann på tv, mens mor lagde middag. Etter middagen var spist var det ut en liten tur igjen. Når vi kom inn var det å bade ungene, spise kvelds også legge lillemor. Meg og xx ( eldste barn) slapper av på sofaen med film før det var natta for han også. Nå har jeg støvsuget og vasket kjøkkenet, stuen, badet, sofaen, rommet og tørket støv. Nå skal jeg slappe av på sofaen med litt chips og brus og se på sex og singelliv på DVD. ELSKER LIVET MITT OG UNGENE MINE!!!!!!!!!!

 

 

Kan du ikke bare Opprette en blogg liksom? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett par tre stk på facebook som i tide og utide legger ut om at barna har diare- igjen. De har hatt noen statuser som " åh, nå har (navnet på barnet) diare igjen. Ikke moro å tørke bærsj langt opp over ryggen til lillegutt" eller.... "Nå har minsten smittet meg. Jeg har hatt oppkast og diare i flere dager nå. Lei av at det kommer i begge ender"- dama er 31 år gammel! eller..."lillegutt har tisset på meg igjen"- etterfølges med bilde av "hendelsen". eller "stakkars lillegutt har fått diare igjen. Ikke greit når de små bærsjer seg ut hele tiden. Blir kvalm av å tørke avføring av ungen helt opp til nakken"... Jeg er nok en en de kjedelige som syntes dette blir litt over kanten personlig. Snakket også med ei venninne på tlf en dag.. Hun sa hun ikke orket mer av mannen, å at det var "straks så hun søkte om skilssmisse". 1 time etter lyder facebook statusen som følger " skal ut å spise med verdens beste ektemann, elsker min lille familie over alt på denen jord"... Måtte klø meg litt i hodet da.. :) Må innrømme at jeg både ler og klør meg litt i hodet av de merkelige statusene som kan dukke opp;)

 

Kanskje du har "Nøffemor" på vennelista di? hihi

(hun var her på dib før, og alle innlegg fra henne handlet opp oppkast og diaré)

 

Ellers sier jeg bare ææængleblunkesmilefjææææææs :D

Haha, kommer aldri til å glemme nøffemor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett par tre stk på facebook som i tide og utide legger ut om at barna har diare- igjen. De har hatt noen statuser som " åh, nå har (navnet på barnet) diare igjen. Ikke moro å tørke bærsj langt opp over ryggen til lillegutt" eller.... "Nå har minsten smittet meg. Jeg har hatt oppkast og diare i flere dager nå. Lei av at det kommer i begge ender"- dama er 31 år gammel! eller..."lillegutt har tisset på meg igjen"- etterfølges med bilde av "hendelsen". eller "stakkars lillegutt har fått diare igjen. Ikke greit når de små bærsjer seg ut hele tiden. Blir kvalm av å tørke avføring av ungen helt opp til nakken"... Jeg er nok en en de kjedelige som syntes dette blir litt over kanten personlig. Snakket også med ei venninne på tlf en dag.. Hun sa hun ikke orket mer av mannen, å at det var "straks så hun søkte om skilssmisse". 1 time etter lyder facebook statusen som følger " skal ut å spise med verdens beste ektemann, elsker min lille familie over alt på denen jord"... Måtte klø meg litt i hodet da.. :) Må innrømme at jeg både ler og klør meg litt i hodet av de merkelige statusene som kan dukke opp;)
Kanskje du har "Nøffemor" på vennelista di? hihi (hun var her på dib før, og alle innlegg fra henne handlet opp oppkast og diaré) Ellers sier jeg bare ææængleblunkesmilefjææææææs :D
Haha, kommer aldri til å glemme nøffemor;)

 

Hehe aner ikke hvem nøffemor er, men kanskje det;) Hehe;) For noen statuser altså. Men disse statusene kan være litt av en underholdning på en kjedelig dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en gang opplysning om ei litt perifer venninne som hadde vært på tarmskylling... Den var vel i grunn all time high i forhold til ting jeg ikke vil vite om folk på facebook... Ellers syns jeg det er en smule teit med folk som opplyser om at de står opp, spiser frokost eller legger seg HVER DAG......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest April barn <3

Blir oppgitt over enkelte andre mødre som er ute i permisjon, ser på status at de har altfor mye tid til overs.

 

- Idag våknet storesøster klokka fem, måtte skifte bleie og leke litt.

Hadde akkurat fått hun til å sove så våknet lillebror. Lite søvn på meg gitt!

Morgenstell på bror så fikk han leke i babygym mens jeg brettet klær og tømte oppvaskmaskin. Etterpå må jeg sette på en maskin klær, levere storesøster i bhg, dra på butikken også er det hjem å vaske litt før jeg henter i bhg og ordner middag til mannen kommer hjem. Imorgen er det café med verdens beste Lara! :)

Elsker livet mitt <3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei som lager ny status sikkert 15 ganger om dagen, hvor minst 5 av de er om hvor sliten hun er og hvor vondt hun har.

2 av de er type meldinger som "nei jeg lurer på ....." ,"tror muligens jeg har lyst til de nå altså", "å, nei jeg kan ikke tro at det skjedde :(" og selvfølgelig så vil hun ikke ut med hva hun snakker om skulle noen spørre.

Og ellers er alt hun gjør fantastisk, mannen hennes, stebarna, og slekta hennes er sååååååå fantastisk, alt hun er med på av turer (fra gåtur til reise) er vidunderlig, fantastisk med besøk, fantastisk å ha vasket hele huset, fantastisk middag, fantastisk , fantastisk , fantastisk

 

Men det verste er faktisk at hver gang noen hun vet hvem er dør så syntes hun synd på seg selv i ukes vis i statusen.Det er ikke måte på hvor mye hun savner personen også videre. Noe som til del er forstålig når hun mistet sin bestefar og den gangen tanten hennes døde. Men her snakker vi om at det er helt samme opplegget om så onkelen til søskenbarnet til venninna som hun kjente for 10 år siden og hun traff en gang når hun var 15 er personen som døde.

Så det er jo stort sett alltid noen som har gått bort så hun får klaget litt om hvor synd det er i henne.

Og det er aldri at det er synd på familien som har mistet noen nei det er synd på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skriver at dei er sjuke!!! ååå stakkars folk!!! alle blir vel sjuke av og til treng vel ikke publisere de for alle!!

 

"ååå har soooooo vondt i ryggen idag"

"er sooo tett i nesa, tror eg er begynt og bli forkjøla"

 

Javel ka fan eg kan gjere me de??

 

ellers so er de mange ting som irreterer meg men gidd ikke ramse de opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde irritert et par her inne, har bilder av både brylupsreise, og kan komme til å si at jeg har trent :D Men det med treninga er forsåvidt en sensasjon i mitt liv da :P Muskelbilder kommer forøvrig jevnlig fra min bror, som er bodybuilder hahaha, må le litt av han da.

 

Det som er mest irriterende er de som sutrer i nesten hver eneste status de skriver! Lov å være nedfor, men om du dømmer alle nord og ned annenhver dag så er det litt kjipt...

Så har du de som KUN skriver om ungene sine, og ikke noe som helst annet.

Og så blir jeg litt flau på andres vegne når de går ut og inn av forhold, gjerne med " it's complicated" i flere omganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg aller mest, og som jeg tror ikke er nevnt her er folk som skal skrive ordtak og sånne ekstrempositive quotes hele tida. "Kjærligheten finner du bare dersom du står på ett ben, skriker kykkeliky og baker muffins samtidig. Husk at du er ansvarlig for egen lykke!" Hjerte, hjerte, smilefjes. Jeg synes det er spesielt irriterende hvis jeg vet at den personen egentlig ikke alltid har det så perfekt som ordtakene tilsier, og føler noen ganger at det blir litt nedverdigende og bagatelliserende på folks problemer.

 

Sånn ellers er jeg egentlig ganske åpen for det meste på FB, jeg er enig i at ting hadde blitt veldig kjedelig hvis man skulle kuttet ut alle trenings, mat og skrytestatuser. Dessuten synes jeg egentlig folk skal få skrive det de vil. Det eneste er at jeg synes visse mennesker burde være litt mer eklektiske med hva de legger ut om der. Noen går liksom så heftig inn på kroppsvæsker og egen helse at jeg faktisk ikke har lyst til å få detaljert beskrivelse av det i fleisen hver bidige dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den verste eg veit av oppdateringar er dei som skriv:

"eg er lei meg/trist/ulykkelig" osv og osv, men når folk (som faktisk gidd svara på slikt) spør kva som har skjedd, svare aldri vedkommane. Har også opplevd ei som skriv ein slik status blei sint når noken spurte kva som hadde skjedd, men svar:

"eg har no ikkje tenkt å skriva det her på fb"!

Då tenkte eg: so gi faen med å nevn noke i det heile:P

 

Hadde ei (som no er sletta) som altid skreiv:

"ingen er glad i meg, ingen bryr seg om meg, åå eg er så stygg", alt for å få komplimenter!

 

Ellers syns eg det er heilt greit med daglege oppdateringer om alt å ingenting. Blir so skuffa når eg sjekke fb å ingenting nytt :P Kjedelig det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

liker ikke stauts med bilder alla: "ÅÅÅÅ neeeeeeei jeg er sÅ stygg i dag, værste hairday ever" Kun for Å fÅ hundretalls av "ÅÅ nei du er sÅ fin, det er jeg som er stygg da" Ble greit Å være fornøyde med seg elv uten Å fiske vel!

Jeg skriver ofte under det bilde "ja i dag var du ikke like heldig med sveisen gitt"

 

Elers er det slitsomt Å lese de som er nyforlovede og skriver "364 dager til jeg er gift" Eller i dag er min fremtidige mann med sin fremtidige svigerfar mens jeg planlegger brullup LYKKE" Slike hver dag!

 

Eller de som skriver fra de stÅr opp til de legger seg statuser, nÅ dusjer jeg, nÅ spiser ejg lunsj, jobben neste... Osv..

 

Kryptiske stakkars meg meldignger, men jeg kan ikke si hva det er BLæH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei på facebook som omtrent bare skriver statuser som det her:

 

"Hva faen har jeg gjort deg nå da??"

"Er det mulig å bli så barnslig, fei for din egen dør!"

"Kult at du juger meg rett opp i trynet da!"

osv osv osv..

 

Det syns jeg blir pinlig..

 

Også enig i at det er irriterende med de utrolig banale ordtakene om kjærlighet og lykke. Jeg tenker da at veggene og hyllene hjemme hos dem er fulle av "LOVE" og "Live love laugh"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flirer ltt av meldinger som: "elsker deg overalt på jord vennen min!! Du er verdens beste mann/kone, mor/far, venn, osv osv" på statusen til hverandre. Så får de kjapt svar tilbake fra kona/mannen, som mest sansynlig sitter i andre enden av sofaen:-D

 

Irriterer meg ikke, men jeg tenker fort at det er noe de må bevise for resten av verden. Vi har det fantastisk sammen, og er verden lykkeligste altså!. (I tilfelle noen skulle tro noen annet) Som om andre bryr seg egentlig......he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mange statuser som egentlig irriterer meg , noe oppdateringer overser jeg . MEN har en som HVER j....dag legger ut bilde og skriver hva hun skal spise resten av dagen Blir alle hovedmåltidene + det hun spiser innimellom. Ville vel heller lagt det inn i en kaloridagbok, fremfor statusfeltet på fb..Dette irriterer meg grenseløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moraliserende, religiøse tekster plager vettet av meg.

 

Og alle statuser av typen "Hvis du er glad i ditt barn kopier denne og ha den på statusen din ellers vil to poteter lide skrelledøden fordi løken ikke var fast nok og drømmene dine blir til blått siden alt er sammenhengende i luften uten sko."

 

Og "Lik hvis du liker meg, vil kysse meg, har hemmelig crush på meg" osv osv.

 

Hmm og så må jo oppdateringer av hva man har til middag, hvilket rom man vasket i dag og hvor mange maskiner klær som har gått være noe av det minst intressante her i verden.

Jeg ville heller sittet en time og sett på amøber formere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå har jeg hatt besøk av mamma, og vi har kost oss med mammas deilige pølsegrateng. Vi haddde is til dessert. Vi rakk en tur på senteret og jeg fikk handlet nye bukser og sokker. Rakk til og med en kaffi på senteret. Nå er jeg utslitt og skal legge med på sofaen med en kopp kakao og litt sjokolade"

 

 

GET A LIFE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...