Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #26 Skrevet 30. juli 2012 Haha! Kjenner meg igjen i mye her;-) Gjør akkurat det samme som hun som alltid bare må gjøre et par ting til før hun skal ut døra. Mannen her er rimelig lei av å sitte i bilen å vente på at jeg må hente ditt og datt, eller bytte klær og sko, pusse tenner, føne håret, hente bleier, hårstrikk til eldstejenta osv osv, til tross for at jeg egentlig var klar;-) I tillegg liker jeg ikke rot, så jeg forsøker å ha det ryddig til enhver tid.. Jeg hater derfor uanmeldt besøk, for det er så typisk at de kommer de få gangene det ikke er så ryddig her.. Mannen misliker veeldig at jeg blir så stressa over dette, og at jeg må rydde og vaske hver gang vi venter besøk... Til tross for at jeg er veldig ryddig av meg så har jeg spesielt en uvane som irriterer mannen litt.. Jeg må ALLTID ha med meg et glass vann på nattbordet når jeg legger meg om kvelden, men jeg er ikke så flink til å fjerne glassene fra nattbordet etterhvert... På det meste har han vel talt 8 glass på nattbordet mitt;-) Er blitt flinkere nå da, etter at vi flyttet og soverommet vårt ligger i samme etasje som kjøkkenet og ikke på loftet som tidligere;-) I tillegg er jeg veeldig ofte 5-10 min for sein til det meste jeg gjør.. Som regel i siste liten til butikker, middagsbesøk, avtaler med venner og ikke minst når jeg skal hente han på båten, bussen etc når han kommer fra jobb. Forstår godt han blir irritert, så jeg har skjerpet meg endel nå;-) Jeg må vel også innrømme at selv om jeg er "nazi" på rot inne så er jeg veldig lite flink til å holde bilen ryddig.. DET er vel kanskje det som irriterer han mest, til tross for at han er like dårlig på å holde huset ryddig som jeg er på å holde bilen ryddig;-) Ellers så tror jeg at mannen har deg ganske så greit;-) Hadde tatt lenger tid å ramse opp alle hans uvaner;-)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2012 #27 Skrevet 31. juli 2012 Jeg piller på mitt eget hår.... fjerner splittede tupper og lager små fletter. Vet det irriterer vettet av han!
Linerlen og pipipen Skrevet 31. juli 2012 #28 Skrevet 31. juli 2012 Hah! Har selvfølgelig en haug med vaner som irriterer gubben, ingen høye hester her i gården Jeg er skippertaksrydder. Så det ryddes sjelden, men når jeg først er i gang ryddes alt! Vrenger alltid av meg klærne i en haug på soveromsgulvet. Har en tendens til å late som om jeg kan alt. Selvom jeg kanskje bare gjetter. Er fryktelig påståelig. Gjør meg litt hjelpeløs av og til når det er noe jeg ikke gidder/tror jeg ikke får til. Kjenner meg igjen ang lypsylen! Har ikke tall på hvor mange jeg har ødelagt i vaskemaskinen fordi jeg ikke gidder å tømme lommene når jeg kler av meg. Legger igjen hårstrikker OVERALT! Dette var bare det jeg kom på i farta, så det er nok mye mye mer
Gjest Miryks Skrevet 31. juli 2012 #29 Skrevet 31. juli 2012 Hos oss er det litt omvendt kjønnskamp. Her er det han som irriterer seg over at jeg ikke tar med fat og glass fra stuen når jeg har spist, at jeg ikke henger opp klærne i det samme vaskemaskinen er ferdig, at jeg ikke rydder ut oppvaskmaskinen, men heller setter det skitne på benken, at jeg kan gå forbi ting som ligger i trappa opp til 2 etg tusen ganger istede for å ta det med osv osv.... Det irriterer han rett og slett at jeg ikke har støv på hjernen og ryddedilla - og så irriterer det meg at han HAR det....så her er vi like gode Og så MASER jeg visst han er helt umulig på å ta ting på sparket, det må tenkes nøye gjennom før man tar en avgjørelse - og det passer ikke mitt lynne... Herlighet, er du min tapte tvilling?? ALT det du beskrev er akkurat slik jeg er. Noe som resulterer i at gubben blir sabla irritert, og slenger ting der det passer ham, for så å glemme at han har hatt fingra sine borti det. Har ikke telling på hvor ofte jeg har funnet hårbørsten min i skuffen i gangen (han mener den passer der, men husker aldri å ha lagt den der...), og ellers finne ting på plasser jeg aldri kunne funnet på å plassere dem.
Soveposen Skrevet 31. juli 2012 #30 Skrevet 31. juli 2012 Hmm.. Det som irriterer han mest er vel at jeg stresser mye. Jeg er en perfektsjonist. Oppvasken må tas før, under og rett etter måltidet, leiligheten må støvsuges 3 ganger i uken, jeg vasker klær hele tiden (blir mye av: skal bare henge opp/sette på en vask/brette/legge på plass noen klær), jeg har stålkontroll på økonomien, men stresser allikevel ALLTID over det. Jeg er så opptatt av at ting skal gjøres med en gang at jeg har slutta å mase på han (da må jeg vente) - DET blir han irritert over, for han ser hvor sliten jeg er på slutten av dagen. Ellers maser jeg på han for at han skal få gjort praktiske (ikke huslige).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå