Magia Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Jeg prøvde å komme på noe å svare på den tråden om uvanene til mannen, men kom ikke på en eneste en. Kom på et par irriterende ting jeg gjør da: - jeg vrenger alle klærne idet jeg tar dem av på kvelden, og slenger alt i en stor haug på soverommet. Når sokker og truser skal vaskes, er det litt av et prosjekt å finne dem, siden de er inni bukser, tightser ol i haugen min. - Jeg husker aldri når søpla skal tømmes eller når kattene skal ha p-pillene sine. - Jeg legger brukte teposer rundt omkring, for når jeg skal ta den ut av teen, har jeg allerede satt meg godt til rette en eller annen plass og gidder ikke gå til søpla. Det resulterer i at alle telysholdere og andre pynteting blir samleplasser for teposer. - Jeg kaster sjelden dorullen når den er tom. Jeg setter den heller på gulvet ved doen og glemmer den der. - Jeg utsetter å rydde opp etter matlaging. Jeg er glad i å lage mat, jeg bare hater å rydde opp rotet etterpå. - Jeg glemmer ALLTID å bruke pantelappen når vi er på butikken for å pante flasker. - Jeg roter bort alle leppomader jeg har. Innimellom finner jeg dem i klesvasken eller i en jakkelomme osv. - Jeg bruker vanvittig mye klær, fordi jeg er litt sær på å bruke klær flere dager på rad. Det går ikke på at jeg syns det er ekkelt, jeg bare har ikke lyst til å ha på det samme flere dager på rad. Så i stedenfor å kaste klærne til vask, samler jeg dem i den nevnte haugen på soverommet, i tilfelle jeg vil ha dem på dagen etter. Det skjer sjelden da, så etter en stund husker jeg ikke hvor lenge det er brukt, og de ender opp i skittentøyet likevel. - I stedet for å gå ut med søpla. topper jeg søppeldunken helt til det ikke går mer. Etter det er det en liten periode med å legge søpla på benken, før jeg endelig gidder å ta med søpla ut. - Jeg spiser fra det nye brødet før det forrige er spist opp, fordi det frister mer med ferskt brød. Hihi, at noen holder ut med meg!
3 er nok! Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Jeg rydder bort verktøyet hans fra kommoden i gangen, spisebordet, kjøkkenbenken og nattbordet og legger det i verktøysboden. Det er tydeligvis fryktelig irriterende at det ligger der det (i mine øyne) skal være.
Magia Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2012 Haha, det var jo ikke en "ekte" irriterende ting en gang
Fuglefrø Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Jeg er fæl på å avbryte når han snakker, og å legge tlf i et annet rom på lydløs... Hihi...
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 Takk for en tråd som ber oss feie for oss selv istedet for og alltid hakke på mannen!! -Jeg overforklarer alt fordi det er så viktig at han forstår hva det er jeg egentlig mener. -Dytter leiligheten full av alt mulig dilldall han egentlig ikke kan fordra - om jeg trives, trives han.. -Kommer hjem gørrsliten og ser bare det han ikke har gjort.. :/ Kunne sikkert skrevet lista lang som et vondt år! Vi alle våre feil og mangler - men kjærligheten mellom oss gjør at disse irriterende filletingene blir til nettopp det - filleting!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #6 Skrevet 30. juli 2012 Jeg maaaaaaser. Eier ikke tålmodighet, så ting må skje NÅ!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 30. juli 2012 #7 Skrevet 30. juli 2012 - Jeg er "over ryddig" (en smule tvangsrydder) - Jeg har en tendens til å avbryte han når vi snakker om noen bestemte ting, prøver å ta meg selv på det, men er en dårlig uvane som er vanskerlig å ta. - Har ikke tålmodighet med han eller andre voksene, kun med ungene - Jeg legger alltid husnøkelen på helt andre plasser enn den hører hjemme, noe som fører til at vi må lete etter den i 5-10 minutter før vi drar bort.
Magia Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 30. juli 2012 Kom på en ting til som jeg gjør (eller rettere sagt ikke gjør): Jeg henter aldri klær i vaskemaskina eller setter på tørketrommelen, fordi de står i kjelleren, og jeg tør ikke gå ned dit når det er mørkt Jo, også har jeg aldri klippa plenen. Jeg er nemlig oppvokst med at det er mannfolkarbeid. Alle andre ting fra barndommen min har jeg forkasta og gjort omvendt, men akkurat den tingen tenkte jeg å holde på
Gulljnta Skrevet 30. juli 2012 #9 Skrevet 30. juli 2012 - Maser en del, eier ikke tålmodighet lenger i det hele tatt. - Har heller aldri klippet plenen i hele mitt liv. - Kaster ALT jeg føler vi ikke har bruk for, dagen etter jeg har kastet det kommer han som regel å spør etter det selv om det kanskje har ligget i en skuff i 3 år uten å blitt brukt. - Kler som regel av ungene igjen etter han har tatt på dem tøy, for det passer ikke sammen i følge min smak.
Amelita^ Skrevet 30. juli 2012 #10 Skrevet 30. juli 2012 Ber han hele tiden dempe lyden på tven. Han sier ingenting men vet han blir irritert
Mamma_til_2 Skrevet 30. juli 2012 #11 Skrevet 30. juli 2012 Jeg er heeeelt perfekt, ingen uvaner i det hele tatt
silje1989 Skrevet 30. juli 2012 #12 Skrevet 30. juli 2012 Jeg har rydde og vaskedilla. Klarer ikke rot . Tallerkener og glass og sånn som står på stuebordet rydde jeg alltid bort, og vaske det opp, selvom det bare er EN tallerken der. Fjerner det omtrent før samboeren rekker å spise opp
Gjest Heartbroken Skrevet 30. juli 2012 #13 Skrevet 30. juli 2012 Hos oss er det litt omvendt kjønnskamp. Her er det han som irriterer seg over at jeg ikke tar med fat og glass fra stuen når jeg har spist, at jeg ikke henger opp klærne i det samme vaskemaskinen er ferdig, at jeg ikke rydder ut oppvaskmaskinen, men heller setter det skitne på benken, at jeg kan gå forbi ting som ligger i trappa opp til 2 etg tusen ganger istede for å ta det med osv osv.... Det irriterer han rett og slett at jeg ikke har støv på hjernen og ryddedilla - og så irriterer det meg at han HAR det....så her er vi like gode Og så MASER jeg visst han er helt umulig på å ta ting på sparket, det må tenkes nøye gjennom før man tar en avgjørelse - og det passer ikke mitt lynne...
Major HotLips Houlihan Skrevet 30. juli 2012 #14 Skrevet 30. juli 2012 Når det jeg har bestemt meg for noe så skal det skje nå. Det vet jeg får han til å skjære tenner av irritasjon og det kan jeg skjønne også Og hvis jeg har tatt ut søpla to dager på rad så mener jeg at jeg alltid tar ut søpla, det er bare meg det er egentlig bare en dårlig måte å si at jeg vil ikke ta ut søpla idag, men det er visst irriterende
Gjest SnabelA og Kitty Skrevet 30. juli 2012 #15 Skrevet 30. juli 2012 * Jeg har tlf så og si alltid på lydløs og klarer å rote den bort hele tiden. * Jeg har den uvanen med å bruke ørten glass og kopper hver dag. * Blir aldri fornøyd med det jeg har på meg og kan iløpet av 5minutter før vi skal dra et sted ha prøvd ut 3-4 antrekk og alikevel gå ut døra misfornøyd. * Har vanskeligheter med å unne meg selv ting, han må nesten kjefte meg til å kjøpe meg klær som jeg faktisk trenger, men jeg liker ikke å bruke mye penger på meg selv, halv pris av rød pris er hva jeg går etter til meg selv.. * Har ekstremt dårlig selvtillit, og han hater at jeg rakker ned på meg selv.. Og mye mye mer..
Musemorbr / Skrevet 30. juli 2012 #16 Skrevet 30. juli 2012 Jeg må alltid gjøre noe i siste øyeblikk når vi skal forlate huset, men kun dersom vi har dårlig tid og skal noe viktig. Skal vi ikke noe viktig, har jeg husket alt. Det skjer sånn her: Han står klar og skal låse. Jeg har sko og jakke på, og har stolt erklært at jeg er helt ferdig med alt. Så sier jeg plutselig: "Oi jeg må jo tisse og børste tenner. To sekunder!" Han setter ungen i bilen, og blir sittende og vente. Jeg må jo naturligvis finne ut hvor det har blitt av solbrillene mine, og lypsylen, i tillegg til å bytte sko, til enten penere, eller mer behagelig. Og alle vet jo at har man først byttet sko, må man sjekke om jakka egentlig passer, og evt bytte den også. Sånn stresser jeg rundt, noe som sikkert er litt irriterende, men jeg klarer faktisk å få alt dette gjort på noen ganske få minutter. Ofte ender det med at han spør meg om jeg har husket mobil og pengebok, i det vi skal kjøre, og så må jeg løpe inn igjen etter det fordi det ligger i feil jakke.
Gjest Visten Skrevet 30. juli 2012 #17 Skrevet 30. juli 2012 Jeg bruker sikkert minst 5 kopper og glass om dagen og etterlater dem rundtomkring i hele huset. Fyller dem med vann eller kaffe og tar dem med meg, og neste gang jeg skal ha noe å drikke finner jeg ikke koppen min igjen, så da tar jeg ny... Jeg starter på nye prosjekter, gjerne plasskrevende, og bruker tre uker på å fullføre dem - ikke fordi det egentlig tar så lang tid, men fordi jeg har 5 andre prosjekter som også må ferdigstilles. Av og til ber han meg være snill og ikke snakke så mye, jeg snakker på inn- og utpust og har en tendens til å kommentere nyhetene mens han ser på dem. Tror ikke jeg trenger si mer, kan spare resten av feila mine til en senere anledning
Lykkelig_3barns_mor Skrevet 30. juli 2012 #18 Skrevet 30. juli 2012 Hmmm.. Skal vi se: Jeg MASER stort sett hele tiden i følge han. Jeg MÅ ha full kontroll på ALT! (Er nok en kontrollfreak). Jeg har støv på hjernen og vasker veldig ofte! Jeg må henge opp klær selv etter å ha vasket de da mannen alltid gjør det "feil".. (skjønner jo at han ikke gidder når jeg likevel klager) hihi Har en tendens til å slenge klær fra meg på badet (gulvet) om kvelden og kan godt gå ett par dager før jeg gidder å ta de opp. Tålmodigheten er så som så. He he Jeg er nok litt for glad i shopping og kjøper en del unødvendig i følge mannen. Det dekker vel det meste(tror jeg)! He he
Gjest Miryks Skrevet 30. juli 2012 #20 Skrevet 30. juli 2012 Jeg spiser popkorn på en rar og irriterende måte, tydeligvis. Jeg finnes ikke ryddig. Skal jeg rydde, så må jeg ha god tid så jeg får lagt alt på riktig plass, og ikke bare slenge det ned i nærmeste skuff eller inn i et skap. Slik som min bedre halvdel gjør (o: Jeg har et lite kontrollbehov, men det vet han at er pga angsten. Dessuten er han vant med at jeg ringer om han og eldstejenta er 10 minutter "for sen" hjem etter barnehage og jobb.
hupsi Skrevet 30. juli 2012 #21 Skrevet 30. juli 2012 Heartbroken: høres akkurat ut son meg og mannen min:-) Det meste av ting som må huskes går inn det ene øret og ut det andre. Jeg glemmer søpla, kan fint la oppvasken stå på benken noen timer, forsvinner inn i min egen verden og har ikke så mye fremdrift. Jeg avbryter ofte, har ikke tålmodighet til å la han snakke ferdig, jeg vet jo hva han vil si uansett.. Det går begge veier, men fint å fokusere på mine egne feil og mangler istedenfor å bare se på hans. Heldigvis liker han meg tross mine feil og mangler og hjelper meg med de tingene som faktisk gjør meg selv fortvilet! Hemmeligheten er å ikke ha krav og forventninger. Ingen krav, ingen skuffelser:-)
**lykke!!** Skrevet 30. juli 2012 #22 Skrevet 30. juli 2012 Jeg har ørten prosjekter på gang, en halvmalt kommode her, en halvpusset stol der, et spisebord som skal hentes, en hylle som skal selges, stor aktivitet på finn, han irriterer seg over møbler som hele tiden skal males, pusses, kjøpes, hentes, selges osv, det er jo selvsagt han som må hente alt jeg finner meg...
LittLykkelig Skrevet 30. juli 2012 #23 Skrevet 30. juli 2012 Deilig å høre at det fins andre "sløve" damer! Jeg maser for mye, shopper for mye, glemmer snusen i vinduskarmen, lar det ligge matrester i vasken, blir irritabel når jeg er stressa, glemmer å lade opp tlf min, går aldri med søpla, lar eggeskallet ligge igjen i kaserollen og levner gulrotskrell på fjøla. Dette irriterer samboer grønn.
LittLykkelig Skrevet 30. juli 2012 #24 Skrevet 30. juli 2012 OG at veska mi er diger og fylt med alt mulig, slik at han ALDRI finner noe han leter etter der (f.eks bilnøkler)
ana_fi_hob_ Skrevet 30. juli 2012 #25 Skrevet 30. juli 2012 At jeg alltid soser bort lypsylene mine slik at jeg må kjøpe ny omtrent hver gang vi er ute av huset. Jeg maser fryktelig på han. At jeg er utrolig treig med å våkne etter en blund ( kan ta timer før jeg gidder ). At jeg alltid skal ha rett :-p. Blitt litt flinkere da. At jeg noen ganger terger han så han nesten sprekker, men da han terger blir jeg sur som bare det. At jeg glemmer å slå av lysene i rom jeg ikke er i. :-). Men han elsker meg allikevel. Takk Gud for denne flotte mannen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå