Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Måtte bare får det ut. Den mest gjennomgående skrivefeilen jeg ser her inne.
Pesta Skrevet 29. juli 2012 #3 Skrevet 29. juli 2012 Jee jee, hvilket verdensproblem! Behøver ikke være et "verdensproblem" for å være fryktelig irriterende! ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Måtte bare får det ut. Den mest gjennomgående skrivefeilen jeg ser her inne. er det ikke sundt med gjemme-laget pitsa?
Tredjemann på vei :D Skrevet 29. juli 2012 #5 Skrevet 29. juli 2012 Haha, jeg kjenner også at det klør hver gang jeg ser slike skrivefeil hos voksne:-p Og det er faktisk litt viktig å bli oppmerksom på det og rette opp i det før man skal lære barna å skrive og snakke, så jeg synes ikke folk skal ta slike innlegg som kritikk, men heller se at HI gjør dere en tjeneste:-p ...og nei, jeg er ikke HI altså, men er veldig opptatt av at neste generasjon skal lære seg rettskriving;-)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #7 Skrevet 29. juli 2012 For ikke å snakke om alle som skriver : HVORDAN genser er finest, HVORDAN bil er dyrest. Bare til opplysning, HVORDAN=På HVILKEN MåTE Annoying!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #9 Skrevet 29. juli 2012 Gullerøtter er det verste jeg ser. ARGH!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 29. juli 2012 #10 Skrevet 29. juli 2012 Hvis du er så veldig opptatt av andres feil, kunne du vel vært tøff nok til å ikke være anonym! Er det slik at folk som angriper "skrivepolitiet", føler seg truffet? Likegyldig om HI er anonym, mamma til Theosandrius eller Suser i sivet eller whatsoever. Hun påpeker en gjennomgående feil 60% av forumbrukerne gjør. Hvorfor reagere med sinne da? Er det virkelig så fælt å være opptatt av å skrive riktig norsk? Må man skrive med skrivefeil, sms-språk og aldri høre på noen som har peiling?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 29. juli 2012 #11 Skrevet 29. juli 2012 Hvis du er så veldig opptatt av andres feil, kunne du vel vært tøff nok til å ikke være anonym! Er det slik at folk som angriper "skrivepolitiet", føler seg truffet? Likegyldig om HI er anonym, mamma til Theosandrius eller Suser i sivet eller whatsoever. Hun påpeker en gjennomgående feil 60% av forumbrukerne gjør. Hvorfor reagere med sinne da? Er det virkelig så fælt å være opptatt av å skrive riktig norsk? Må man skrive med skrivefeil, sms-språk og aldri høre på noen som har peiling? Jeg mener det sier litt om personen jeg da, når man ikke kan bruke sitt eget brukernavn, når man hakker på andre. Hadde HI skrevet inlegget som en positiv tråd. F.eks typiske norske skrivefeil, og lagt til hvordan det skal skrives. Slik at man kan lære av det istedet. Da hadde det blitt noe positivt ut av det. Veldig mange i Norge som ikke har fått ordenlig læring på skolen, har lærevansker eller av andre grunner ikke kan skrive riktig norsk. Hjelp de istedet for å bli irritert og se ned på de! Man kan ikke i voksen alder skylde på at man ikke har fått ordentlig læring som barn på skolen. Leser du mye bøker, tidsskrifter og aviser (og da mener jeg ikke VG og Se og Hør), så vil jeg tro at mange skrivefeil retter seg av seg selv. "Sundt" er et veldig typisk norsk skrivefeil, flere på min facebookliste som skriver slik også. Og synes ikke HI hakker? Hun er bare irritert over at svært mange forumbrukere skriver et og samme ord riv ruskende galt.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #12 Skrevet 29. juli 2012 Ja,det er kjempe irriterende,samme med ord delings feil.. For å ikke snakke om det som skjedde i fjord
Gjest Heartbroken Skrevet 29. juli 2012 #13 Skrevet 29. juli 2012 Det er sjelden jeg kommenterer det, men når voksne mennesker konsekvent i en hel tråd, og ikke bare som en skriveleif, skriver vanlige ord feil, kjenner jeg at jeg blir litt matt. å skylde på dysleksi osv holder ikke, jeg nekter å tro at en så stor del av landets dysletikere holder til på Dib Ord som i fjord, aldrig, sundt osv er ord som ofte blir brukt, og som jeg syns det er helt ok å opplyse skribenten om er feil...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #16 Skrevet 29. juli 2012 En annen gjenganger er å skrive "hun" der det egentlig skal skrives "henne". F eks: "Typen til venninna mi er utro. Skal jeg si det til hun? Men ingenting overgår gjemme-laget pitsa
Gulosten™ Skrevet 29. juli 2012 #17 Skrevet 29. juli 2012 Øhm.. Når vi fØrst snakker om det.... Kan dere ikke skrive at det går AN - med en N !! Jeg blir sprØ! Stakkars Ann som er med i alt som skrives her inne omtrent, hun er nok ikke fornØyd Vi skal også se det AN Det ANgår også meg Og siste hjertesukk fra meg i dag: IKKE DEL ORD På NORSK! Ferdig med den saken! (Og ja, selvfØlgelig kan regelen ha unntak, ellers er det ikke noe gØy med regler.)
PintSizedDictator Skrevet 29. juli 2012 #18 Skrevet 29. juli 2012 For ikke å snakke om alle som skriver : HVORDAN genser er finest, HVORDAN bil er dyrest. Bare til opplysning, HVORDAN=På HVILKEN MåTE Annoying! Og "Vi blir å kjøpe ditt og datt" >
PintSizedDictator Skrevet 29. juli 2012 #19 Skrevet 29. juli 2012 Jeg må forresten innrømme at jeg sliter litt med ordet vere/være... jeg bytter på de to og håper noen påpeker hvilket som er feil en dag Kanskje det er håp her?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #20 Skrevet 29. juli 2012 Jeg må forresten innrømme at jeg sliter litt med ordet vere/være... jeg bytter på de to og håper noen påpeker hvilket som er feil en dag Kanskje det er håp her? Være, ALLTID være. Og denne: verre, aldri værre. Ellers irriterer det meg litt at alle bruker ;;;;;;; istedenfor : (som er det korrekte), men det er en svært utbredt feil. Innfinne (NEINEINEI), det heter avfinne seg med noe. Ovenfor/overfor-feil. Ellers enig i ann-feilen, den er fryktelig slitsom. Hvem dag, hvem kjole, hvem sekk? HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN. Og veldig mye mer...
PintSizedDictator Skrevet 29. juli 2012 #21 Skrevet 29. juli 2012 Takk anonym! Det er faktisk noe som har irritert vettet av meg. Være og verre. Notert
Neffi78 Skrevet 29. juli 2012 #22 Skrevet 29. juli 2012 Blir så lei meg og irritert over dere som alltid skal klage på skrive feil. Jeg sliter med dysleksi og vegrer meg alltid for å skrive noe her inne. Sliter nok med selvtilitten om ikke dere uvitene skal trøkke oss som sliter enda mere ned i søla. ;( skjerp dere
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #23 Skrevet 29. juli 2012 Blir så lei meg og irritert over dere som alltid skal klage på skrive feil. Jeg sliter med dysleksi og vegrer meg alltid for å skrive noe her inne. Sliter nok med selvtilitten om ikke dere uvitene skal trøkke oss som sliter enda mere ned i søla. ;( skjerp dere De fleste dyslektikere jeg kjenner er sjeleglad for å bli rettet på (på hyggelig måte), slik at de kan lære seg å skrive/uttale et ord riktig. Sånn tafatt holdning som "jeg har dysleksi, og påberoper meg derfor retten til å skrive masse feil, samtidig som ingen skal kritisere meg siden jeg har null interesse av å lære hvordan det egentlig skrives" er ikke noe positivt.
Soon to be mum Skrevet 29. juli 2012 #24 Skrevet 29. juli 2012 Enig her altså. Og: det heter altså særskrivingsfeil, ikke ordfelingsfeil...
Soon to be mum Skrevet 29. juli 2012 #25 Skrevet 29. juli 2012 Orddelingsfeil for svarte! Hersens mobiltelefon. Hahaha...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå