Gå til innhold

Jeg som er urimlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal selge bilene dine slik at dere får egenkapital til og kjøpe ny bil og så forlanger han at bilen kun skal stå på han ?? Hvorfor det ? Når det er du står for egenkapitalen så er jo bilen din..Si det til han du at så lenge du må hoste opp egenkapitalen så skal bilen stå på deg om han også stiller med like mye egenkapital så kan bilen stå på dere begge 2.

Hadde tatt en prat med banken om dette, regner med at de skal låne deg/dere resten av pengene. Spør de om råd, det er gode muligheter for at de tar ditt parti og prøver og snakke fornuft til samboeren din.

Og det at han mener at du vil gjøre det slutt.. si at så lenge dere ikke er gift så er det slik det blir.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan jo heller lure på om det er han som vil gjøre det slutt og sikre seg mest mulig verdier først. Det er jo ingen logikk i det hele tatt om du skal selge dine biler og skaffe egenkapital, legge dette inn i den nye bilen og så skal det bare være han som eier den. For han har sikkert tenkt at du skal være med på å betale ned billånet i tillegg?

Gjør du det så er det det samme som å GI ham et stort kontantbeløp (tilsvarende dine biler) - ikke låne ham - og deretter fortsette å betale ned på hans gjeld hver eneste måned uten at du får igjen noe som helst av pengene dine, annet enn at du kanskje også kan bruke bilen litt... men da betaler du sikkert også drivstoff, halvparten av vegavgift, forsikring, reparasjoner osv.

Hvis mannen fortsetter å holde på sitt ville jeg faktisk blitt veldig mistenkelig ift hva det er han planlegger fremover!!!

Ikke for å skremme deg, men det er null logikk i det!!! Og HAN ville ALDRI ha gjort det samme, det tyder oppførselen og reaksjonen hans på.....

Krev at dere umiddelbart oppretter samboerkontrakt, før dere gjør noe som helst mer økonomiske forpliktelser!

Skrevet

Det er vel heller han som prøver å tuske til seg penger og verdier i tilfelle det hele tar slutt.

For all del, gå aldri med på noe slikt, hverken når det gjelder bil eller noe annet.

Skrevet
Har en samboer og sammen venter vi vårt 2 barn. Har vært innpå tanken om og kjøpe en ny bil, denne koster 180000,- vi har felles økonomi og tjener 25000,- hver ut i mnd. Jeg mener at vi begge skal stå på lån og som eier,mens han mener det kun er han. Jeg tenker litt frem hvis forholdet tar slutt så eier han alt vi har. Han mener jeg er urimelig som sier jeg ikke vil betale ned gjeld på bilen hvis den er kun hans. Vi skal da selge to biler som jeg eier for og få egenkapital, og da taper jeg jo pengene mine der, er jeg vrang??

Seriøst? Er jo selvsagt han som er vanskelig. Blir jo du som sitter igjen som taper om det blir slutt. Be om møte med banken om du er i tvil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...