Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Har en samboer og sammen venter vi vårt 2 barn. Har vært innpå tanken om og kjøpe en ny bil, denne koster 180000,- vi har felles økonomi og tjener 25000,- hver ut i mnd. Jeg mener at vi begge skal stå på lån og som eier,mens han mener det kun er han. Jeg tenker litt frem hvis forholdet tar slutt så eier han alt vi har. Han mener jeg er urimelig som sier jeg ikke vil betale ned gjeld på bilen hvis den er kun hans. Vi skal da selge to biler som jeg eier for og få egenkapital, og da taper jeg jo pengene mine der, er jeg vrang??
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 Har en samboer og sammen venter vi vårt 2 barn. Har vært innpå tanken om og kjøpe en ny bil, denne koster 180000,- vi har felles økonomi og tjener 25000,- hver ut i mnd. Jeg mener at vi begge skal stå på lån og som eier,mens han mener det kun er han. Jeg tenker litt frem hvis forholdet tar slutt så eier han alt vi har. Han mener jeg er urimelig som sier jeg ikke vil betale ned gjeld på bilen hvis den er kun hans. Vi skal da selge to biler som jeg eier for og få egenkapital, og da taper jeg jo pengene mine der, er jeg vrang?? Om du skal selge to biler som er dine og legge pengene i ny bil er det vel heller kun du som skal stå som eier. Aldri i livet gå med på å la kun han stå som eier på din bil.
Himmel og hav Skrevet 29. juli 2012 #3 Skrevet 29. juli 2012 Kjøper dere bil sammen, så skal dere stå på papirene sammen! Hvilke argumenter har han for at bilen skal stå på han?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 han er dust som f. jeg hadde aldri latt min kjæreste eie mer en meg om jeg skal betale ned sammen han. vi eier huset 50/50, jeg eier min bil og han hans bil. hans bil koster mer en min, men han bruker sine penger på den. jeg bruker mine penger på å spare. ta med sønnen min på ferie (uten han) osv. bilen hans taper seg så mye i året at jeg aldri i verden vil betale på den... hehe
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #5 Skrevet 29. juli 2012 Skal du selge bilene dine og spytte pengene inn i en bil som kun skal stå på han? Han høres temmelig sleip ut den samboeren din. Du må ikke finne på å gå med på det!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #6 Skrevet 29. juli 2012 Han mente det var enklest,fordi da var det mindre papirarbeid. Men det stemmer ikke, prøvde og si at man vet aldri om det tar slutt og da står jo jeg der som et nek. Han mente da at jeg planla og gjøre det slutt, får sånn kunne jeg ikke si hvis ikke jeg hadde planlagt det. Nå er han kjempe sint på meg.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #7 Skrevet 29. juli 2012 Han mente det var enklest,fordi da var det mindre papirarbeid. Men det stemmer ikke, prøvde og si at man vet aldri om det tar slutt og da står jo jeg der som et nek. Han mente da at jeg planla og gjøre det slutt, får sånn kunne jeg ikke si hvis ikke jeg hadde planlagt det. Nå er han kjempe sint på meg. Hvorfor er det mindre papirarbeid å skrive hans navn enn ditt? Har du et veldig langt navn? Sakl kun han stå på bilen får han skaffe pengene selv kan du si.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 29. juli 2012 #8 Skrevet 29. juli 2012 For en skadeskutt idiot av en mann du har skaffet deg, godt du har litt vett og selvfølgelig aldri i verden går med på det!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #9 Skrevet 29. juli 2012 Ser du selv hvordan han manipulerer deg? Enig med hun over her. Skal han ha bilen på sitt navn får han skaffe penger og betale på den selv.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #11 Skrevet 29. juli 2012 Dette er en av grunnene til hvorfor man bør skrive samboerkontrakt! Da spiller det ingen rolle hvem som står som eier ved et evt brudd. Man eier jo den som regel sammen og begge betaler kostnader for den men det kan kun registreres en eier på bilen.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #12 Skrevet 29. juli 2012 Hvis du er med på å betale på bilen, skal den også stå i ditt navn. At han blir sint på deg fordi du bruker hodet, gjør ikke at han fremstår særlig sympatisk. Jeg er litt spent på hva slags merarbeid han ser for seg at ditt navn på vognkortet og forsikring blir? Har han forklart deg det?
Cornelianelia Skrevet 29. juli 2012 #13 Skrevet 29. juli 2012 Samboerkontrakt, samboerkontrakt, samboerkontrakt!!! Selv om man ikke tror et forhold vil ta slutt er det lurt å være enige om hvem som eier hva og hvem som betaler på hva. Hvordan deler dere boutgifter? Har dere leilighet som også står i hans navn alene? Stå på ditt og sørg for at du eier halvparten av eiendelene deres, selv om det er uromantisk.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #14 Skrevet 29. juli 2012 Leilighet står på oss sammen. Han har så vidt begynt og snakke til meg igjen nå, så nå velger jeg og la tema ligge. Tar han det opp så står jeg fremdeles på mitt! Blir bare så oppgitt over at han ikke kan se det fra min side uten og beskylde meg for og planlegge og gjøre det slutt....
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #15 Skrevet 29. juli 2012 Leilighet står på oss sammen. Han har så vidt begynt og snakke til meg igjen nå, så nå velger jeg og la tema ligge. Tar han det opp så står jeg fremdeles på mitt! Blir bare så oppgitt over at han ikke kan se det fra min side uten og beskylde meg for og planlegge og gjøre det slutt.... Så at du vil stå som eier av dine ting betyr at du planlegger å forlate han?Enda ett av hans skrudde utbrudd for å manipulere deg.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #16 Skrevet 29. juli 2012 Ja han sier det, at da planlegger jeg og gjøre det slutt.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #17 Skrevet 29. juli 2012 Er det noe nytt? Kan det stå flere eiere på vognkortet?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #18 Skrevet 29. juli 2012 Er det noe nytt? Kan det stå flere eiere på vognkortet? Nei det er ikke noe nytt. Ja det kan stå flere som eiere av en bil.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #19 Skrevet 29. juli 2012 Er det noe nytt? Kan det stå flere eiere på vognkortet? Nei det er ikke noe nytt. Ja det kan stå flere som eiere av en bil. Sikker på det? Når vi kjøpte ny bil nettopp kunne kun en av oss stå som eier..
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #20 Skrevet 29. juli 2012 Du er så langt i fra urimelig som det går an å komme! Det er han som er urimelig! Du får si det samme til han, at hvis han ikke ønsker å ha med deg på kontrakten, så er det pga at han planlegger å gjøre det slutt... Skal han stå alene på kontrakten, så får han betale hele bilen selv! Jeg anbelfaler også å skrive en samboerkontrakt på alt dere eier, det finnes mange bra på internett som dere kan bruke, bl.a. på Dine Penger sine sider. Man må være realistisk å tenke at det faktisk er en reell sjanse for at man kan gå i fra hverandre, selv om det virker utenkelig i dag.
rosami Skrevet 29. juli 2012 #21 Skrevet 29. juli 2012 Skriv på samboerkontrakten at bilen eies 50/50, og det samme med huset, og at alt innbo som er kjøpt etter den dato dere flyttet sammen eies 50/50. Da spiller det ingen rolle hvem som står på kontrakten.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #22 Skrevet 29. juli 2012 Er det noe nytt? Kan det stå flere eiere på vognkortet? Nei det er ikke noe nytt. Ja det kan stå flere som eiere av en bil. Sikker på det? Når vi kjøpte ny bil nettopp kunne kun en av oss stå som eier.. Ja sikker. En står skrevet opp som eier og en som medeier. Samme som når to eier ett hus sammen.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #23 Skrevet 29. juli 2012 Skriv på samboerkontrakten at bilen eies 50/50, og det samme med huset, og at alt innbo som er kjøpt etter den dato dere flyttet sammen eies 50/50. Da spiller det ingen rolle hvem som står på kontrakten. Men hun eier mer enn han siden det er kun hun som har EK.Da bør de skrve at hun eier mer.
Anina Skrevet 29. juli 2012 #24 Skrevet 29. juli 2012 Er det noe nytt? Kan det stå flere eiere på vognkortet? Nei det er ikke noe nytt. Ja det kan stå flere som eiere av en bil. Sikker på det? Når vi kjøpte ny bil nettopp kunne kun en av oss stå som eier.. Kjøpte bil forrige uke, jeg står som eier, mannen min som medeier. Kun mitt navn som kommer på vognkortet, men i registeret står vi begge som eiere.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #25 Skrevet 29. juli 2012 Har en samboer og sammen venter vi vårt 2 barn. Har vært innpå tanken om og kjøpe en ny bil, denne koster 180000,- vi har felles økonomi og tjener 25000,- hver ut i mnd. Jeg mener at vi begge skal stå på lån og som eier,mens han mener det kun er han. Jeg tenker litt frem hvis forholdet tar slutt så eier han alt vi har. Han mener jeg er urimelig som sier jeg ikke vil betale ned gjeld på bilen hvis den er kun hans. Vi skal da selge to biler som jeg eier for og få egenkapital, og da taper jeg jo pengene mine der, er jeg vrang?? Selvsagt skal du stå som eier og dere bør få ned skriftlig at det var din egenkapital som gikk inn i dette. Eller så bør bilen stå helt og holdent i ditt navn. Om dere begge betaler på hus som står i hans navn er ikke det anbefalt heller. Hvorfor skal han sitte igjen i pluss økonomisk på å ha hatt samboer og du i minus med pengene borte og ingenting for det. Høres ikke helt som dere har delt økonomi annet en der det passer han. Jeg ville forlangt samboer kontrakt om jeg var deg slik at du sikrer deg selv, for en mann som forlanger at du ikke skal stå på ting som du faktisk betaler store deler av er helt klart typen som kommer til å nekte deg noe som helst du ikke med loven i hånd kan bevise du har krav på ved et eventuelt brudd. Samme feilen som haugevis av damer har gjort før deg, på tide vi lærer av de som har slitt med dette før oss vil jeg si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå