Gå til innhold

Jeg har betalt for utdanningen min selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg tar også en utdanning nå, der de fleste av de som går der får dekket det fra NAV. Må si det er noe helt nytt for meg, og at jeg synes det er litt spesielt. Hadde selv et yrke tidligere som jeg måtte gi opp pga yrkesskade. Men tenkte som så at da fikk jeg jo finne på noe annet istedet.... Men skjønner at det ikke er så vanlig å tenke sånn.

Hvis du havner i tiltak på grunn av yrkesskade, så kan du få dekket alternativ utdanning av NAV, inntil 3 år. Bare fordi du ikke gidder sjekke rettighetene dine betyr ikke at du har det mye verre. Bare søke NAV om å få dekket utdanning det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så enig med deg HI. En alenemor får hele studiet sin dekket, mens jeg har et lån på 500 000 jeg må betale ned, bare fordi jeg er gift. Urettferdig, ja!

Ikke rart mange snylter på staten og flytter fra hverandre selv om de er sammen for å få god økonomi...

Hææ jeg får ikke studiet dekket, må ta studielån som alle andre.. Får et lite foreldrestipend, men det får man uansett om man er gift eller alene!

Skrevet
Jeg tar også en utdanning nå, der de fleste av de som går der får dekket det fra NAV. Må si det er noe helt nytt for meg, og at jeg synes det er litt spesielt. Hadde selv et yrke tidligere som jeg måtte gi opp pga yrkesskade. Men tenkte som så at da fikk jeg jo finne på noe annet istedet.... Men skjønner at det ikke er så vanlig å tenke sånn.
Hvis du havner i tiltak på grunn av yrkesskade, så kan du få dekket alternativ utdanning av NAV, inntil 3 år. Bare fordi du ikke gidder sjekke rettighetene dine betyr ikke at du har det mye verre. Bare søke NAV om å få dekket utdanning det?

Nei, jeg har det helt fint jeg:) Liker å klare meg selv. Den gangen jeg valgte å slutte som keramiker pga forkalkninger og betennelser i begge armene, fikk jeg meg en annen jobb. Det er noen år siden nå.

Skrevet

Jeg har også fått lån fra lånekassen, ikke noe annet. Men vil ikke påstå at jeg har betalt for utdannelsen min selv. Har ikke betalt noe annet enn studieavgift på noen hundrelapper i halvåret, resten av studie var gratis faktisk, og det er vel de fleste på høyskoler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...