Gå til innhold

Hvilken hvitost kjøper dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går det mest i Jarlsberg! Ei veninne har alltid hvitosten fra X-tra, men syns den smaker ''surt''. Norvegia er godt, men ikke Synnøve...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper nesten bare billigmerker hvis det er mulig, MEN når det gjelder hvitost som er det eneste pålegget jeg er avhengig av velger jeg kvalitet og smak.

Det går i gouda, cheddar, av og til norvegia og jarlsberg. Helst gouda! god smak:)

synnøve osten og disse andre billige merkene smaker ingenting.

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Norwegia

Skrevet

norvegia...og edamer til jul :)

Skrevet

Alltid den billigste. Om det er Coop X-tra, First Price eller noe annet bryr vi oss lite om her i huset. Det er Synnøve Finden som produserer nesten alle billigostene, så da betaler jeg ikke mer enn jeg må.

Jarlsberg spiser vi ikke. Den smaker ikke godt.

Skrevet

Jeg velger billigmerker, mannen elsker Jarlsberg. Vi har ofte begge deler, Jarlsberg til pålegg, billig ost til matlaging, og litt til pålegg også:-)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg spiser hvitost i hauger og lass, så har dessverre ikke råd til å kjøpe dyr ost, så det går i helt enkel vanlig Norvegia. Kunne godt tenkt meg vellagret Norvegia eller Sveitserost, eller av og til Jarlsberg, men den er jeg egentlig ikke stor fan av.

"Billigost" kjøper jeg ikke, den smaker i alle fall ikke godt.

Skrevet

Greddost... Ikke så sunn, men veldig god :)

Edamer er også nydelig, men kjøper det sjeldent...

Skrevet

Alltid den billigste. Om det er Coop X-tra, First Price eller noe annet bryr vi oss lite om her i huset. Det er Synnøve Finden som produserer nesten alle billigostene, så da betaler jeg ikke mer enn jeg må.

Jarlsberg spiser vi ikke. Den smaker ikke godt.

Du synes First price er bedre enn Jarlsberg? Okeiii...

Skrevet

Norvegia stortsett. Jeg kjøper av og til jarlsberg for den synes jeg er så god, og mannen kjøper av og til greddost.. Men for det meste vanlig norvegia :)

Skrevet

Vi bruker vellagret norvegia. Liker ikke Jarlsberg, synes den smaker for søtt. Når vi lager pizza kjøper vi som regel den detaljen med 4 typer reven ost. Det er litt Jarlsberg i den også, men det går greit blandet med de andre typene. :)

Skrevet

Mener selvsagt pakken, ikke detaljen. Hersens stavekontroll på tlf. ;)

Skrevet

Norvegia er den osten jeg vil ha :P

Skrevet

Kan godt spise gode oser, og gjør det også. Blir mest cheddar, ridder, parmesan, og brie.

Kjøper også av og til philadelfia smøre ost. Smøre ostene til Tine er på kanten til vonde.

Når det gjelder vanlig hvitost, kjøper jeg billigmerkene, de smaker ingenting, akkurat som Synnøve Finden og Norwegia. Temmelig smakløse hele bunten.

Bruker heller seksti kroner på noe som smaker ingenting, enn hundre.

Skrevet

Jarlsberg, Greddost, brie og ridder.

Skrevet

Her går det i Norvegia fyldig, greddost, gauda eller svensk hushålls ost.

Skrevet

Liker best Synnøve.

I tillegg er den vegetarisk så det passer bra iom at jeg er vegetarianer :)

Skrevet

Kan godt spise gode oser, og gjør det også. Blir mest cheddar, ridder, parmesan, og brie.

Kjøper også av og til philadelfia smøre ost. Smøre ostene til Tine er på kanten til vonde.

Når det gjelder vanlig hvitost, kjøper jeg billigmerkene, de smaker ingenting, akkurat som Synnøve Finden og Norwegia. Temmelig smakløse hele bunten.

Bruker heller seksti kroner på noe som smaker ingenting, enn hundre.

Så trist at smaksløkene dine er ødelagte. Det finnes mange gode halv faste oster. Prøv Jarlsberg vellagret.

Skrevet

Vi kjøper som regel ost i Sverige. Der har de et variert utvalg medmassa forskjellige smaker og kvaliteter på ostene. Der finnes det ikke noe som heter gulost. Der har alle ostene forskjellig navn og med helt forskjellige egenskaper slik som grevé, herrgård, västerbotten, prästost. De norske ostene vare seg jarlsberg, norvegia eller synnøve er noe av det mest kjedelige som finnes. Unntakene er de vellagrede variantene av norvegia og jarlsberg, men også der er det ikke helt vellykket.

Skrevet

Kjøper Jarlsberg til vanlig. Norvegia smaker ingen ting, bortsett fra den ekstra vellagrede som er for dyr til hverdags..

Skrevet

Liker best Jarsberg og Sveitser. Kjøper også Norvegia, Norbo, Cheddar, Gouda og Edamer. Innimellom kjøper vi også Ridder, Port Salut og Nøkkelost.

Liker ikke Synnøve Findens gulost.

Skrevet

Vi kjøper billig merkene, og synes de er gode

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...