Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #26 Skrevet 26. juli 2012 I liten enebolig, 130 kvm i kommunalt byggefelt, med utsikt til Mjøsa. Bor selvsagt på rettsida. Skal ikke bo her evig, ønsker oss et noe mer praktisk og større hus.
Nirgal Skrevet 26. juli 2012 #27 Skrevet 26. juli 2012 Landlig, lite tettsted, i sokkelleil. akkurat passe for meg, mannen og jenta vår. heia som nærmeste nabo, utsikt over innsjø og fjell, 10min gå tur til sentrum. 1/2 time til nærmeste storby. Vi trives veldig g odt, men må flytte nesteår pga studier.. gruer meg!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #28 Skrevet 26. juli 2012 Bor i enebolig langt ute på landet. Stranda rett foran huset og kjempestor hage. Vokste opp i byen, og må si jeg trives mye bedre her på landet. Tre timer til nærmeste by, men vi har jo Joker som er rett rundt hjørnet (12 km). Var egentlig skeptisk til å flytte hit, men har vokst inn i livsstilen. Livet er mye roligere enn i byen. Eneste ulempen er at det er begrenset med arbeid, og jeg må jobbe med det som er tilgjengelig for meg. Litt langt å pendle med tre små barn, så jobb i byen er uaktuelt. Kan godt hende at jeg flytter til byen når jeg blir gammel. Men vi får se. Stortrives uansett her.
Erle85 Skrevet 26. juli 2012 #29 Skrevet 26. juli 2012 Bor i tomannsbolig, 130kvm og landlig Kunne ikke tenkt meg å flyttet herfra
Gråsonen Skrevet 26. juli 2012 #30 Skrevet 26. juli 2012 Jøss så mange som bor med stranden rett på utsiden av huset. Jeg bor i lavblokk ca 140 kvm. Nærme ... ALT
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #31 Skrevet 26. juli 2012 Bor alene med mine to små barn i en selveigt ny leilighet i en 4 mannsbolig :=). har 40 kmv terasse. så klager ikke.. men drømmer om den dagen eg kan bygge mitt eget hus
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #32 Skrevet 26. juli 2012 To voksne og en baby i vår egen leilighet på ca 90 m2 i 4-manns bolig. Vi har stor veranda, og utsikt over fjord, øyer og høye fjell. 200 meter til butikk, ca 1,2 og 1,5 km til våre respektive arbeidsplasser, og 15 min kjøring til sentrum av en by med 40-50.000 innbyggere.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #33 Skrevet 26. juli 2012 Vi bor i helt nytt hus / enebolig i nytt felt med masse barnefamilier. På øy med bro ca 15 min utenfor en av Norges største byer. 2 minutter å gå til skolen, 3 min i bil til barnehagen og nesten 1 mål tomt. Kunne vært veldig bra bortsett fra at jeg jeg finner meg ikke til rette siden jeg ikke kommer herfra...men ungene trives så vi blir vel.
My_my Skrevet 26. juli 2012 #34 Skrevet 26. juli 2012 Vi har akkurat flyttet fra ei lita blokkleilighet i Oslo til et rekkehus i mer landlige omgivelser! Ikke stor hageflekken, men gud så deilig det er! Gleder meg til fortsettelsen
Linerlen og pipipen Skrevet 26. juli 2012 #35 Skrevet 26. juli 2012 Enebolig med utsikt utover jorder og skau. Innerst i blindvei, og den eneste trafikken består av joggere og folk som benytter den fine turstien forbi inngangsdøra vår 5 min å kjøre til et av Norges største kjøpesenter, skoler m.m. 3 mål med hage og DIGRE blomsterbed hvor jeg kan stå med rompa i været hele dagen!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #36 Skrevet 26. juli 2012 Bor innenfor ring 2 i Oslo, i leilighet på 75 kvm. Hage, masse unger i gata, flott utsikt, og alt vi skulle finne på å trenge rett utenfor døren.
Honningmelon Skrevet 26. juli 2012 #37 Skrevet 26. juli 2012 Bor på landet i en stor enebolig, og stor hage med låve. Bruker ikke låven til noe da. Bor tett på skogen, så den bruker vi mye. Ellers bor vi tett på to forskjellige tettsteder, så vi er ikke helt utti bushen.
Gjest Jente07♥ Skrevet 26. juli 2012 #38 Skrevet 26. juli 2012 Bor i nabokommune til en relativt stor by. Enebolig i byggefelt med masse småbarnsfamilier. Her trives vi kjempegodt og kommer ikke til å flytte. Har fin flat tomt, masse sol og gode naboer. Bhg og skole 10 min gange unna, butikker og alt man trenger 2 km unna, og til byen tar det 15 min med bil, og 10 til vår nydelige skjærgård♥ Her er det landlig, samtidig som det er nært alt man har behov for. Eneste kjedelige er kø hjem fra jobb, men men....
Isola&Lille+julegave Skrevet 27. juli 2012 #39 Skrevet 27. juli 2012 Jeg og datteren min bor i et nydelig, hvitt sørlandshus fra 1800-tallet i et gammelt boligfelt i byen. (enebolig med utleiedel) Usjenert hage hvor det er deilig å være om sommeren. 200 meter til sandstrand, butikker og 15 min å gå til sentrum. Trives veldig godt og elsker huset mitt! (første eiendom jeg eier). Eneste minus er at sola forsvinner 19.00 pga et annet hus Det skal jeg tenke på neste gang jeg skal kjøpe!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #41 Skrevet 27. juli 2012 Bor i 2-roms leilighet med ungen på 2 år. Trives supergodt, men skulle gjerne hatt et soverom til snart. Sentralt i Oslo.
Daquiry Skrevet 27. juli 2012 #42 Skrevet 27. juli 2012 Har en fireroms med to bad i øveste etasje i en lavblokk i et utrolig barnevennlig område. Er alene med to jenter og eier selv. 10 fra sentrum.
Førstemann Skrevet 27. juli 2012 #43 Skrevet 27. juli 2012 Atriumshus i Oslo, totalt 400 kvm men leier ut 100. Liten tomt, men en totalt skjermet terrasse på 60 kvm som vi elsker:-)
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 27. juli 2012 #44 Skrevet 27. juli 2012 (endret) på gård! Ingen dyr, men omkringet av vakkert kulturlandskap. 1 km til sentrum med skole og butikker. 25 min til nærmeste småby. Endret 27. juli 2012 av Brno 08,09, + 12:)
Helhana Skrevet 27. juli 2012 #45 Skrevet 27. juli 2012 Vi bor i ei stor trønderlån (på gård), med stor fin hage. Nære sjø, skog og fjell. 15 og 30 min fra to sentrum. 1,5 t nord for Trondheim. Vi er veldig fornøyde med tilværelsen Eneste jeg skulle vært foruten er oppussingen. Men slik er det å bo i et 160 år gammelt hus.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #46 Skrevet 27. juli 2012 I liten enebolig i ett boligfelt litt utenfor byen. Nært nok til å sykle til byen, litt for langt unna til å gå. (helt greit å gå, men kjipt å gå hjem med handleposer) Mange forskjellige butikker bare ett steinkast unna, men her vi bor ligger bi godt skjermet så støy og trafikk har vi ikke her. E-18 er like ved, men hører ikke støy derfra, bare sirenebiler. Skogen ser jeg rett på. Skolen og barnehagen er like ved, så å kjøre dit tar lenger tid enn å gå. Masse barn, men det er godt sprik i alder på familiene som bor rundt her. Men her leker små og store unger sammen, jenter og gutter. Stor trives her vi bor, og vil ikke flytte så lenge vi har barn boende hjemme. Men vi flytter nok såfort de har flyttet ut tenker jeg. Vi ønsker oss ett lite småbruk litt utpå landet, men slik som nabolaget er her så vil vi ikke flytte når vi har barn. Tror ikke vi hadde funnet noe bedre sted. Så vi får overleve med at huset vårt egentlig er for lite for oss, og det gjør jo ikke saken noe bedre at vi bor på den dyresten plassen i kommunen her (selv om vi fikk huset billig, men det har vært og er mye reprasjoner som gjenstår før vi kan ta oss råa til å bygge på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå