Gå til innhold

Mann som plutselig har begynt å "stelle seg"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy faen!! kast han på huet og ræva ut!!

Skrevet

40-års krise tenker jeg.

Mannen min slanket seg også da han fylte 30, begynte å snakke mer om sunne vaner, kosthold, mosjon osv. Tror han begynte føle seg gammel og så antydning til pondus og grå hår hos seg selv ;)

Kameraten hans kjøpte seg sportsbil, og alle har vel hørt om 40-åringene som kjøper motorsykkel.

De begynner desperat å jage etter ting som gjør at de føler seg unge selv om de møter en eldre og eldre mann i speilet tror jeg.. Det går over.

Skrevet
Første som slo meg.. overgangsalder?
Det kan nok stemme, han er 40. Men hvorfor får det sånne utslag? HI

Han savner kanskje å føle seg attraktiv? Kan godt være at det får sånne utslag uten at han er, eller har planer om å være, utro.

Mange menn kler den litt skjødesløse, rocka stilen når de er unge, men opplever at den blir alt annet enn sjarmerende når de blir noen år eldre og noen kilo tyngre. Hvis han merker at dette skjer, kan det gå ut over selvtilliten. å "shine seg opp" kan da være en måte å få tilbake noe av den gode følelsen.

Det er ingen som synes det er rart om en kvinne har behov for å føle seg vakker og attraktiv, selv om hun er gift. Og det er heller ingen som automatisk trekker slutninger om at hun er utro, eller at hun har planer om å være det. Hvorfor skulle det være annerledes for menn? Hvorfor skulle ikke de ha et behov for å få den typen signaler fra andre, uten at det betyr at de har planer om å hoppe til køys med dem?

Skrevet

Utroskap trenger det da ikke å være!

Her er det blitt en kjempetrent blant menn å trene, og å ta vare på seg selv. De har fått seg skikkelig brunfarge på mystisk vis også;-) Utpå bygda til -og med!

Skrevet

Kanskje han i løpet av sommeren har sett mange kjekke, veltrente yngre menn som holder seg godt,er fine på håret og kler seg bra og har lyst til å gjøre det samme selv, rett og slett for å glede deg? Kanskje han er redd du skal dumpe han for en ung hot kar på 32? :)

Skrevet
Hvordan kan du så bastant påstå at han ikke har anledning til å være utro? Er dere sammen 24/7, eller jobber han? Jeg hadde en elsker på jobben for flere år siden, og kona hans var også helt sikker på at han ikke hadde anledning til å være utro, han kom jo rett hjem til henne etter jobb hver dag... At han brukte pausene sine på jobben sammen med meg på arkivrommet var det jo ingen som visste (bortsett fra de fleste på jobben etterhvert).
Hva er denne greia med å tro og påstå at menn er utro hele tiden? Ja, det er mange menn som er utro, damer også, men hva er poenget med å påpeke det på denne måten?
Jeg påstod ikke det over, jeg bare reagerte på at noen mener at de er 100% sikre på at partneren ikke har anledning til å være utro. For hvis man først VIL være utro, så finner man anledning. Reagerte litt på at han begynte å trimme kjønnshår - sammenlignet med deg som ville se fin ut i sommerklær, kjønnshår er det vel ingen andre enn seg selv og kjerringa som ser???
Står ingenting om kjønnshår der, men det står kroppshår da. Mulig hun mener kjønnshår. Og nei, jeg sier ikke at du påstod det, men du påpeker det. De fleste kan være utro, men bare fordi man vil se finere ut så behøver ikke det bety at man er utro. Og HI i innlegget har tydeligvis ikke mistanke om det og da skjønner jeg heller ikke poenget med å påpeke det du gjør.

Overså denne. Det er snakk om både kjønnshår og annet kroppshår. Han trimmer hår på brystet, under armene og i skrittet helt kort. Han har også begynt å barbere pungen (helt glatt). Dette har han heller aldri gjort før.

HI

Skrevet

Beklager, men min første tanke står jeg for jo mer jeg leser. Jeg hadde bekymret meg for at han har møtt en annen. Greit å trene, barbere seg, holde seg ung, sunn og frisk, men å barbere skrittet og pungen? hvorfor skulle han ellers gjøre det om han ikke skal vise seg for noen? Regner ikke med du har klaget på håret hans, mener jeg? Men klart, på seg selv kjenner man andre. Jeg barberte meg aldri nedentil.. ikke før jeg inngikk et forhold bak ryggen på mannen min.. Min nye partner hadde ikke hår der nede, derfor ble jeg bevisst på mitt eget hår og begynte å fjerne det..

Så beklager igjen, men når jeg leser alle svarene dine nedover så ringer varsellampene.........

Skrevet
Beklager, men min første tanke står jeg for jo mer jeg leser. Jeg hadde bekymret meg for at han har møtt en annen. Greit å trene, barbere seg, holde seg ung, sunn og frisk, men å barbere skrittet og pungen? hvorfor skulle han ellers gjøre det om han ikke skal vise seg for noen?

Hvorfor skulle ikke "noen" kunne være kona hans?

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ok, det kan godt hende han er forelska eller utro, hvem vet.

Men la oss se på andre mulige årsaker. Han har fått ny inspirasjon til å ta vare på seg selv og sitt utseende. Hvor kommer denne inspirasjonen fra?

Har han fått nylig omgang med en kjekk mann som steller seg selv og som kan inspirere ham? På jobben, i vennekretsen, i familien. Kanskje en litt yngre mann som ser flott ut og som han vil være lik?

Ellers så heller jeg litt mot en ny bevissthet på kropp og utseende på grunn av alder. Kanskje har han innsett at om han skal se rimelig bra ut må han investere i seg selv gjennom fokus på utseend , klær og god lukt.

Jeg tar mer vare på meg selv dess eldre jeg blir, ellers blir jeg veldig gammel før tida :)

Skrevet

Hva tror du selv,da HI? Det er jo du som har svaret;)

Skrevet
Hva tror du selv,da HI? Det er jo du som har svaret;)

Nei, jeg har ikke noen tro på at det er noen annen dame inne i bildet. Da heller jeg mer mot førtiårskrise-forklaringen. Men jeg synes fortsatt det er rart at det skjer så plutselig, jeg har aldri gitt uttrykk for at jeg har vært misfornøyd med ham slik som han har vært.

HI

Skrevet

Beklager, men min første tanke står jeg for jo mer jeg leser. Jeg hadde bekymret meg for at han har møtt en annen. Greit å trene, barbere seg, holde seg ung, sunn og frisk, men å barbere skrittet og pungen? hvorfor skulle han ellers gjøre det om han ikke skal vise seg for noen?

Bare lurer på om dere som mener dette, mener det samme om kvinner som barberer/vokser underlivet? At de må være utro alle sammen, med mindre de er single?

Skrevet

Jeg mener det er rart når man plutselig begynner å forandre utseende, lukt og kjønnshår uten at partneren har gitt signaler om at hun/Han etter mange år likevel ønsker seg ,litt freshere utseende på partner og så videre.

Skrevet

Første som slo meg.. overgangsalder?

Det kan nok stemme, han er 40. Men hvorfor får det sånne utslag?

HI

Hmm.. Midtlivskrise?

Skrevet
Bare lurer på om dere som mener dette, mener det samme om kvinner som barberer/vokser underlivet? At de må være utro alle sammen, med mindre de er single?

Synes ikke det kan sammenlignes. Hårfjerning faller mer naturlig for en dame som f.eks. bruker bikini osv. Mer spesielt at en mann gjør det, særlig hvis ikke partneren har spurt om det.

Skrevet

Rareste jeg har hørt. "Mer naturlig"? Hvorfor det?

Det er sikkert vanligere at kvinner fjerner hår i underlivet enn at menn gjør det? Men hva mener du med at det er mer naturlig? Er det noe unaturlig ved at en mann ønsker å gjøre det litt fint i underetasjen til kona kommer på besøk?

Skrevet

Dette kunne det vært mannen min som skrev:p Jeg Likte alltid å pynte meg før vi fikk barna. Etter at de kom og krevde alt av meg,orket jeg ikke å stæsje meg opp på samme måte. Men så har barna vokst litt til,og jeg har fått energien tilbake. Så nå har jeg begynt å stæsje meg opp igjen. Mannen min nevnte dette en dag. Han sa på skøy at han lurte på hvem jeg pynta meg for. Jeg tror han hadde tenkt litt på dette. Heldigvis fikk jeg forsikret ham om at det kun er han i mitt hjerte:) Så snakk med mannen din HI . Det er nok deg han pynter seg for

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...