Gå til innhold

Mann som plutselig har begynt å "stelle seg"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har i det siste blitt mye mer opptatt av utseende, det har skjedd nokså plutselig, og det er mange ting på en gang. For eksempel har han nå begynt å barbere seg hver dag. Vi har vært sammen i 11 år, og han har alltid barbert seg kanskje 1-2 ganger i uken. Jeg har heller aldri gitt uttrykk for noe ønske om at han skulle barbere seg oftere, synes han ser tøff ut med litt skjeggstubb. Videre har han begynt å barbere og trimme kroppshår, det har han heller aldri gjort før. Han har alltid brukt billig shampoo og deodorant fra matbutikken, nå har han begynt å bruke dyre merker, og han har også begynt å bruke manneparfyme.

Jeg har ikke noe i mot det, men jeg synes det er rart at disse forandringene har kommet så plutselig. Og så synes jeg det er veldig ulikt ham. Han har alltid hatt en litt "rufsete" og "tilfeldig" stil, og dette er veldig lite "han". Han har mer vært typen som har fnyst foraktelig til alt som har med forfengelighet og jåleri å gjøre.

Noen av dere tenker kanskje at han er utro, men det kan jeg si med all mulig sikkerhet at han ikke er. Han har rett og slett ikke anledning til å være det. Dette med å barbere seg hver dag, er ellers noe han har begynt med nå i sommerferien, og da har vi vært sammen så og si hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første som slo meg.. overgangsalder?

Skrevet

OK

(finner ingen problemstilling eller spørsmål i innlegget ditt)

Skrevet

Første som slo meg.. overgangsalder?

Det kan nok stemme, han er 40. Men hvorfor får det sånne utslag?

HI

Skrevet

Kan han være interessert i noen på jobben?

Skrevet

Hmmm... Merkelig.... Min eks forandret seg også plutselig over kort tid. Da vi traff hverandre var han en stødig kar med gode verdier som ville gjøre en innsats for samfunnet. Han var en rocka, litt rufsete fyr som ikke brydde seg så mye om stell og parfyme og sånn.

Vi skulle flytte sammen til en annen by, og han flyttet i forveien pga oppstart i jobb. Plutselig var det dyre merkeklær, klippet seg sånn partysvenske-frisyre og gikk plutselig til frisør hver 4 uke, og fikk bare generelt en dårlig holdning og meninger. Før jeg fikk flyttet gjorde han det slutt, enda jeg har barn i magen....

Så gud vet hva som har skjedd, og hva som er grunnen for at de plutselig forandrer seg... Vær litt obs i tiden fremover hvertfall, det er mitt tips!

Skrevet

Mannen min hadde en slik periode hvor han klippet seg hos frisør og begynte å trene intensivt, samt var generelt opptatt av seg selv.

Det viste seg at han hadde en depresjon utløst av d-vitaminmangel.

Skrevet

40-års krisen er vel et velkjent fenomen. Har du spurt ham hvorfor? Spør på en hyggelig måte, ikke anklagene. "hva har skjedd med deg i det siste, du er så kjekk for tida?"

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Mannen min har i det siste blitt mye mer opptatt av utseende, det har skjedd nokså plutselig, og det er mange ting på en gang. For eksempel har han nå begynt å barbere seg hver dag. Vi har vært sammen i 11 år, og han har alltid barbert seg kanskje 1-2 ganger i uken. Jeg har heller aldri gitt uttrykk for noe ønske om at han skulle barbere seg oftere, synes han ser tøff ut med litt skjeggstubb. Videre har han begynt å barbere og trimme kroppshår, det har han heller aldri gjort før. Han har alltid brukt billig shampoo og deodorant fra matbutikken, nå har han begynt å bruke dyre merker, og han har også begynt å bruke manneparfyme. Jeg har ikke noe i mot det, men jeg synes det er rart at disse forandringene har kommet så plutselig. Og så synes jeg det er veldig ulikt ham. Han har alltid hatt en litt "rufsete" og "tilfeldig" stil, og dette er veldig lite "han". Han har mer vært typen som har fnyst foraktelig til alt som har med forfengelighet og jåleri å gjøre. Noen av dere tenker kanskje at han er utro, men det kan jeg si med all mulig sikkerhet at han ikke er. Han har rett og slett ikke anledning til å være det. Dette med å barbere seg hver dag, er ellers noe han har begynt med nå i sommerferien, og da har vi vært sammen så og si hele tiden.

Alle menn og kvinner har anledning til å være utro.

Skrevet

Har DU kansje fått oppmerksomhet fra andre menn som han har vært vitne til??? ;)

Skrevet

Hvordan kan du så bastant påstå at han ikke har anledning til å være utro?

Er dere sammen 24/7, eller jobber han?

Jeg hadde en elsker på jobben for flere år siden, og kona hans var også helt sikker på at han ikke hadde anledning til å være utro, han kom jo rett hjem til henne etter jobb hver dag...

At han brukte pausene sine på jobben sammen med meg på arkivrommet var det jo ingen som visste (bortsett fra de fleste på jobben etterhvert).

Skrevet

Jeg gjorde også det i fjor for en sommer. Hadde gått ned litt i vekt og ut at jeg skulle prøve å føle meg litt finere, og ikke som den slasken jeg vanligvis er :P

Kjøpte litt nye klær, tilbehør, tok ansiktsmasker og selvbruning. Ville rett og slett bare føle meg finere, og droppe hettegenser og jeans en stund. Mannen ble mistenksom da, og lurte fælt på hvorfor jeg dolla meg opp så mye. Men jeg var ikke utro eller i overgangsalderen eller 40-års krise eller noe sånt :P Nå er jeg en blanding, ikke overdolla, og heller ikke boms :P

Skrevet
Hvordan kan du så bastant påstå at han ikke har anledning til å være utro? Er dere sammen 24/7, eller jobber han? Jeg hadde en elsker på jobben for flere år siden, og kona hans var også helt sikker på at han ikke hadde anledning til å være utro, han kom jo rett hjem til henne etter jobb hver dag... At han brukte pausene sine på jobben sammen med meg på arkivrommet var det jo ingen som visste (bortsett fra de fleste på jobben etterhvert).

Hva er denne greia med å tro og påstå at menn er utro hele tiden? Ja, det er mange menn som er utro, damer også, men hva er poenget med å påpeke det på denne måten?

Skrevet
Hvordan kan du så bastant påstå at han ikke har anledning til å være utro? Er dere sammen 24/7, eller jobber han? Jeg hadde en elsker på jobben for flere år siden, og kona hans var også helt sikker på at han ikke hadde anledning til å være utro, han kom jo rett hjem til henne etter jobb hver dag... At han brukte pausene sine på jobben sammen med meg på arkivrommet var det jo ingen som visste (bortsett fra de fleste på jobben etterhvert).
Hva er denne greia med å tro og påstå at menn er utro hele tiden? Ja, det er mange menn som er utro, damer også, men hva er poenget med å påpeke det på denne måten?

Jeg påstod ikke det over, jeg bare reagerte på at noen mener at de er 100% sikre på at partneren ikke har anledning til å være utro. For hvis man først VIL være utro, så finner man anledning. Reagerte litt på at han begynte å trimme kjønnshår - sammenlignet med deg som ville se fin ut i sommerklær, kjønnshår er det vel ingen andre enn seg selv og kjerringa som ser???

Skrevet

kan du ikke bare prate med han??

Skrevet
Jeg påstod ikke det over, jeg bare reagerte på at noen mener at de er 100% sikre på at partneren ikke har anledning til å være utro. For hvis man først VIL være utro, så finner man anledning. Reagerte litt på at han begynte å trimme kjønnshår - sammenlignet med deg som ville se fin ut i sommerklær, kjønnshår er det vel ingen andre enn seg selv og kjerringa som ser???

Står ingenting om kjønnshår der, men det står kroppshår da. Mulig hun mener kjønnshår. Og nei, jeg sier ikke at du påstod det, men du påpeker det.

De fleste kan være utro, men bare fordi man vil se finere ut så behøver ikke det bety at man er utro. Og HI i innlegget har tydeligvis ikke mistanke om det og da skjønner jeg heller ikke poenget med å påpeke det du gjør.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Påpeker ingenting spesielt. Men det å begynne å dolle seg opp, slanke seg voldsomt, begynne å bruke parfyme er en av "faresignalene" sexologene mener er på mulig utroskap. Sammen med plutselig mye overtid på jobben, ny hobby man bruker all fritiden på, markant mindre/mer interesse for sex hjemme osv.

Skrevet

Ja, han har også slanket seg, og han har begynt å trene. Det glemte jeg å nevne. Men han jobber ikke overtid, kommer rett hjem fra jobb og er hjemme hele kvelden.

Antar at han har mulighet til å være utro i selve arbeidstiden, men det tror jeg er veldig usannsynlig, jeg har overhodet ingen slike mistanker.

Flere av de tingene jeg nevner er forøvrig noe han har begynt med nå, i løpet av sommerferien, og da har vi faktisk vært sammen 24/7.

HI

Skrevet
Ja, han har også slanket seg, og han har begynt å trene. Det glemte jeg å nevne. Men han jobber ikke overtid, kommer rett hjem fra jobb og er hjemme hele kvelden. Antar at han har mulighet til å være utro i selve arbeidstiden, men det tror jeg er veldig usannsynlig, jeg har overhodet ingen slike mistanker. Flere av de tingene jeg nevner er forøvrig noe han har begynt med nå, i løpet av sommerferien, og da har vi faktisk vært sammen 24/7. HI

Kanskje han har blitt forelsket i noen. Og vil prøve seg på henne. Hvis du ikke har kommentert kroppen hans, ikke nektet ham sex eller ønsket at han endret seg, så er det mest sannsynlig ikke deg han gjør det for.

Skrevet
Ja, han har også slanket seg, og han har begynt å trene. Det glemte jeg å nevne. Men han jobber ikke overtid, kommer rett hjem fra jobb og er hjemme hele kvelden. Antar at han har mulighet til å være utro i selve arbeidstiden, men det tror jeg er veldig usannsynlig, jeg har overhodet ingen slike mistanker. Flere av de tingene jeg nevner er forøvrig noe han har begynt med nå, i løpet av sommerferien, og da har vi faktisk vært sammen 24/7. HI
Kanskje han har blitt forelsket i noen. Og vil prøve seg på henne. Hvis du ikke har kommentert kroppen hans, ikke nektet ham sex eller ønsket at han endret seg, så er det mest sannsynlig ikke deg han gjør det for.

Jeg tror ikke det er noen annen dame inne i bildet her. Har ikke akkurat nektet sex, men han har vært misfornøyd og ment at vi ikke har hatt nok sex før. Vi har oftere nå, og han har ikke klaget mer på det. Synes han virker mindre opptatt av sex enn da vi hadde nokså sjelden.

HI

Skrevet

Vel, kanskje han vil se fin ut for "kjerringa" da? Er det så utenkelig?

Skrevet

Var inne på tanken utroskap da jeg leste hovedinnlegget ditt, og når jeg leser svarene dine nedover så forsterker det inntrykket.

- trener/slanker seg

-Har klaget på lite sex osv

Håper for din del det ikke er utroskap:(

Skrevet

Jeg ville tro det var et problem om man hadde en mann som ikke var renslig nok, som ikke barberte seg, som var i dårlig form og som var overvektig.

Men nå er det altså i stedet et problem når mannen barberer seg hver dag, begynner å trene og slanker seg?

Jaja, det er mye rart en skal høre før ørene detter av.

Skrevet

Tror bare at det er treningen som har gjort at han har fått mersmak på å se bra ut :) Liker vel å føle seg vel med seg selv. Synes du kan være glad til jeg :)

Skrevet

Når jeg leste overskriften, gikk jeg ut ifra at du kom til å få masse tilbakemeldinger om utroskap, vet jo hvordan det er her inne, her inne er tydeligvis "alle" menn utro...

Når det er sagt... si at en annen kvinne er umulig pga tid er vel litt naivt. Trenger ikke mye tid om man er forelsket i noen andre på jobben f.eks. Behøver ikke være "gjennomført" utroskap sånn sett heller, men folk man møter i daglige settinger tar jo ikke så mye mer tid enn normalen. Det at man er forelska gjør jo gjerne at man kan endre seg litt.

Men hvis du ikke tror han er utro eller er forelska i noen andre, så kan det jo være nye venner, kollegaer, midtlivskrise, eller noe han bare har bestemt seg for. Hvorfor spør du han ikke?

Vet ikke om jeg svarer på det du lurer på... ser ingen spørsmål egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...