Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #26 Skrevet 26. juli 2012 Og dere som mener at dere aldri har gjort noe ulovlig og følger alle regler til punkt og prikke. Har dere gitt grøt før 4 måneders alder? Brutt fartsgrense noen gang? Kjørt på rødt lys, foretatt uforsiktig forbikjøring, ikke betalt på bussen av ren forglemmelse, forsovet dere på toget slik at dere kjørte et par stasjoner mer enn dere betalte for og så videre? Folk som tror at de aldri bryter noen lover og regler, bevisst eller ubevisst, har etter min mening svært lite livserfaring. Poenget er at man oppfordrer barna til å bryte regler. Jeg bryter ikke regler med vilje. Jeg har ikke gjort noen av tingene du nevner, nei. Regler og lover som jeg vet om, gjør jeg overhodet ikke noe forsøk på å bryte. Og tenker også at det må være greit å lære ungene at livet ikke alltid er rettferdig. Man får ikke alltid være med på alt. Reglene skal følges. Men fornøyelsesparkene følger ikke disse reglene selv bestandig heller. Mitt barn har opplevd å være på Tusenfryd der man skulle kjøre el-biler. Høydegrensa var på 120 cm, og han var 114. Flere barn som manglet 2-3 cm fikk lov å gå, og han var den ENESTE av en stor flokk på mange gutter som stod igjen bak gjerde og gråt. Jeg sa fra, at hvis de skal gjøre unntak fra høydegrensen, så må det gjelde alle som mangler noen få cm, og ikke at de kan la EN gutt stå og se på mens alle andre, både de som oppfyller krav og ikke, får kjøre. Min gutt skjønte ikke hvorfor han ikke fikk lov, når flere som var for små fikk kjøre. Men hvorfor lot du han gå å stelle seg i køen i det hele tatt? Jeg er enig i at den som jobbet der ikke burde sluppet inn de andre barna som var litt lavere, men du måtte jo forvente at han ikke ville slippe inn, og det synes jeg er dårlig gjort av deg ovenfor barnet som ble lei seg.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #27 Skrevet 26. juli 2012 Og dere som mener at dere aldri har gjort noe ulovlig og følger alle regler til punkt og prikke. Har dere gitt grøt før 4 måneders alder? Brutt fartsgrense noen gang? Kjørt på rødt lys, foretatt uforsiktig forbikjøring, ikke betalt på bussen av ren forglemmelse, forsovet dere på toget slik at dere kjørte et par stasjoner mer enn dere betalte for og så videre? Folk som tror at de aldri bryter noen lover og regler, bevisst eller ubevisst, har etter min mening svært lite livserfaring. Poenget er at man oppfordrer barna til å bryte regler. Jeg bryter ikke regler med vilje. Jeg har ikke gjort noen av tingene du nevner, nei. Regler og lover som jeg vet om, gjør jeg overhodet ikke noe forsøk på å bryte. Og tenker også at det må være greit å lære ungene at livet ikke alltid er rettferdig. Man får ikke alltid være med på alt. Reglene skal følges. Men fornøyelsesparkene følger ikke disse reglene selv bestandig heller. Mitt barn har opplevd å være på Tusenfryd der man skulle kjøre el-biler. Høydegrensa var på 120 cm, og han var 114. Flere barn som manglet 2-3 cm fikk lov å gå, og han var den ENESTE av en stor flokk på mange gutter som stod igjen bak gjerde og gråt. Jeg sa fra, at hvis de skal gjøre unntak fra høydegrensen, så må det gjelde alle som mangler noen få cm, og ikke at de kan la EN gutt stå og se på mens alle andre, både de som oppfyller krav og ikke, får kjøre. Min gutt skjønte ikke hvorfor han ikke fikk lov, når flere som var for små fikk kjøre. Men hvorfor lot du han gå å stelle seg i køen i det hele tatt? Jeg er enig i at den som jobbet der ikke burde sluppet inn de andre barna som var litt lavere, men du måtte jo forvente at han ikke ville slippe inn, og det synes jeg er dårlig gjort av deg ovenfor barnet som ble lei seg. fordi det var så stor kø der at man ikke så skiltet som fortalte om høydebegrensningen før man kom tett inntil gjerdet, og da har man stått i kø i 15 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå