Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 25. juli 2012 #26 Skrevet 25. juli 2012 så til slutt så sa det klikk oppi huet mitt og jeg skjelte ut bestefaren i full sinne at han må begynne og oppføre seg og respektere når folk sier nei. da smiler han bare og sier "nei,dette er bare gøy dette".. jg ba han holde kjeft og gikk ut i fullt sinne... Ja, du hørtes rolig og avbalansert ut her, gitt Neida, skal ikke erte deg. Jeg skjønner du blir irritert, men utifra slik jeg tolket innlegget ditt så mener jeg du overreagerte en liiiten smule.
Gjest Visten Skrevet 25. juli 2012 #27 Skrevet 25. juli 2012 så til slutt så sa det klikk oppi huet mitt og jeg skjelte ut bestefaren i full sinne at han må begynne og oppføre seg og respektere når folk sier nei. da smiler han bare og sier "nei,dette er bare gøy dette".. jg ba han holde kjeft og gikk ut i fullt sinne... og jg prata til han med relativt rolig stemme og barnet vårt satt og titta på tv akkurat da dette ble tatt opp så han fikk det ikke med seg. jg sa bare at jg måtte ut en tur når jg gikk. visste han ikke hadde fått med seg hva jg sa til bestefaren og ville ikke fortelle han det heller da han er tre år.. I mitt hode skjeller vi ikke ut folk og ber dem holde kjeft, så ja, du overreagerte. Når det sier klikk i hodet bør du visst trekke deg unna situasjonen. I neste innlegg skriver du forresten at du pratet med relativt rolig stemme, så jeg vet ikke helt hvordan det høres ut når du skjeller ut folk. Bestefar burde ha sluttet med ablegøyene, han var ikke morsom og det var unødvendig, men han skjønte det altså ikke. Det er vel egentlig ikke noen god grunn til å "skjelle ham ut" likevel. Du har vært ekkel, du får si unnskyld. Så kan du nevne for bestefar at barnebarnet virkelig ikke liker at han erter ham, så kan han også få be om unnskyldning ovenfor barnet.
Loglady Skrevet 25. juli 2012 #28 Skrevet 25. juli 2012 En og annen gang, svært sjelden riktignok, møter jeg folk som mener de er i sin fulle rett til å bitche over andre, selv for bagateller. Jeg blir alltid en smule sjokkert, for jeg har ikke slike folk i min omgangskrets. Be et voksent menneske om å sitte pent og rolig? Skjelle ut i fult sinne? Be vedkommende om å holde kjeft? I min verden hører det ikke hjemme noe sted, med mindre vedkommende har begått et alvorlig overtramp.
2_små_og_flere_grå Skrevet 25. juli 2012 #29 Skrevet 25. juli 2012 Høres ut som en barnslig bestefar, og det mener jeg ikke på en negativ måte Han koste seg og hadde det moro.. jeg tror barnet sa nei til bestefaren fordi du hadde gitt beskjed om at de skulle slutte å tulle og ikke nødvendigvis fordi barnet opplevde det som ubehagelig. Jeg må nok si meg enig med de fleste andre i at du overreagerte.. greit nok å si fra når du føler noen går for langt, men man reagerer ikke med sinne og å gå fra bordet pga noe sånt vel..
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 25. juli 2012 #30 Skrevet 25. juli 2012 Sånn helt utenfor temaet, men hvorfor er innleggene signert med to forskjellige nick, både "jaja min tur nå" og "snart mamma til to"? Noe som ble feilsitert et sted? Jeg er forvirra
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #31 Skrevet 25. juli 2012 Jeg ville neppe stormet ut, eller bedt bestefaren holde kjeft, men ville heller bedt ham oppføre seg og respektere ungen da ungen sa han ikke synes det var morsomt. Ellers kunne han fått lov til å gå fra bordet. Oppfører han seg som en unge, så kan han jammen meg bli behandla som en også. Vi sender unger som ikke kan sitte i ro/høre etter bort fra bordet.
LuksusLiv Skrevet 25. juli 2012 #32 Skrevet 25. juli 2012 Sånn helt utenfor temaet, men hvorfor er innleggene signert med to forskjellige nick, både "jaja min tur nå" og "snart mamma til to"? Noe som ble feilsitert et sted? Jeg er forvirra Hehe....morsomt når folk er enig med seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå