Gå til innhold

hvordan hadde dere reagert???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ett tilfelle her under middagsbordet. Vårt barn og bestefaren satt og tulla ved maten også sa jg at det var nok og at de måtte spise og sitte pent. noe de gjorde,men så begynte bestefaren og lage grimaser til barnet vårt og han sa "nei slutt bestefar,jeg vil ikke at du gjør sånn mot meg" men bestefaren fortsatte etter x antall advarsler både av andre voksne og barnet vårt. så til slutt så sa det klikk oppi huet mitt og jeg skjelte ut bestefaren i full sinne at han må begynne og oppføre seg og respektere når folk sier nei. da smiler han bare og sier "nei,dette er bare gøy dette".. jg ba han holde kjeft og gikk ut i fullt sinne... så i ettertid kommer det frem at han krever unnskyldning fra meg pga oppførselen min.. hvordan ville dere reagert i min situasjon?? Dette er nå snart en måned siden og jg har ennå ikke pratet med svigerfar da han ennå er sur på meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg irritasjonen din og hadde reagert på samme måte.

Skrevet (endret)

Er dette tull? Om ikke så bør du oppsøke psykolog eller noe, det er ikke på noen som helst måte litt normalt engang å reagere på den måten du gjorde. Skjønner godt at han vil ha en unnskyldning.

 

Altså, skjønner at du ble irritert, det hadde jeg også blitt, men å skjelle ut en voksen mann i et selskap foran barna bare for å tulle litt er helt uakseptabelt synes jeg.

Endret av Alva♂♂♂♀
Skrevet

Hvorfor i alle dager spiser dere middag under bordet???

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Idiotisk med folk som ikke slutter med å være "morsomme" når andre ber dem om å stoppe og her burde bestefar hørt på barnebarnet og sluttet, MEN: Jeg hadde akdri reagert slik som du gjør og jeg ville lagt meg ganske flat for å ha lagd slik oppstyr.

 

Jeg hadde nok reagert med å si at barnet kunne gå fra bordet eller fikk spise foran tv`n eller noe (selv om jeg ikke er noen fan av det) siden bestefar ikke sluttet

Skrevet

Du har overreagert til de grader i situasjonen, oppført deg som et hespetre, og bør be om unnskyldning på flekken.

Skrevet

Er enig i at du som voksen ikke skulle reagert på den måten og skjelle han ut, ok så har dere ulike meninger om hva som er morsomt å ikke, men det forsvarer ikke at du ssom en voksen kvinne skjeller han ut foran alle i et selskap og stormer ut, det er jo barnslig og umodent.

 

Du kunne bedt om en samtale og fortalt han hva du syntes om det tosomme og bedt han respektere ditt barn.

 

Så her er nok en unnskyldning på sin plass mener jeg !

Gjest Løvemusene
Skrevet

Under middagsbordet ja, heheheh.... den var ny! :)

 

Men fra spøk til revolver, jeg hadde ikke tatt sånn på vei, du får selv avgjøre om han fortjener en unnskyldning, men slik du fortalte historien så ville jeg sagt unnskyld.

Skrevet

Jeg hadde IKKE bedt om unnskylding. Men det er meg da^^

Skrevet

Du skjelte ut bestefaren ved middagsbordet med barnet som vitne? Voksent....

Skrevet

Jeg håper du tuller, HI.

Skrevet

ehh dette skjedde med familie middag med fem stykker og tro meg,dette er IKKE første gangen han oppfører seg sånn.. og jg prata til han med relativt rolig stemme og barnet vårt satt og titta på tv akkurat da dette ble tatt opp så han fikk det ikke med seg. jg sa bare at jg måtte ut en tur når jg gikk. visste han ikke hadde fått med seg hva jg sa til bestefaren og ville ikke fortelle han det heller da han er tre år..

men hva med en unnskyldning fra han siden det er han som erter opp barnet vårt? Og både kona og begge sønnene og jeg sa at han måtte slutte men han bare fortsatte?? Er det greit det eller for dere? Hvis dere synes det er greit av en bestefar og sitte og erte barnebarnet sitt under middagen så synes jeg faktisk synes på unga deres og dere voksne som synes det er greit. og barnet vårt har sagt mange ganger i ettertid at bestefar erter meg når jeg sier nei.. det er ikke noe ålreit som mor og høre..

Skrevet

Altså, du ber ikke bare barnet ditt - men et annet voksent menneske om å sitte pent og spise. Når tullingen fortsetter etter flere advarsler, klikker du, brøler, ber et voksent menneske om å holde kjeft, og går. Dette foran din egen unge.

Joa, bestefaren er barnslig, men du er søren tute meg tredve ganger verre.

Skrevet
ehh dette skjedde med familie middag med fem stykker og tro meg,dette er IKKE første gangen han oppfører seg sånn.. og jg prata til han med relativt rolig stemme og barnet vårt satt og titta på tv akkurat da dette ble tatt opp så han fikk det ikke med seg. jg sa bare at jg måtte ut en tur når jg gikk. visste han ikke hadde fått med seg hva jg sa til bestefaren og ville ikke fortelle han det heller da han er tre år.. men hva med en unnskyldning fra han siden det er han som erter opp barnet vårt? Og både kona og begge sønnene og jeg sa at han måtte slutte men han bare fortsatte?? Er det greit det eller for dere? Hvis dere synes det er greit av en bestefar og sitte og erte barnebarnet sitt under middagen så synes jeg faktisk synes på unga deres og dere voksne som synes det er greit. og barnet vårt har sagt mange ganger i ettertid at bestefar erter meg når jeg sier nei.. det er ikke noe ålreit som mor og høre..

 

Altså - du spør om hvordan vi hadde reagert. Alle bortsett fra en mener at du overreagerte og bør be om unnskyldning.

 

Likevel holder du på at du har rett og etter å ha moderert deg ganske kraftig (fra å storme ut i sinne, til å gi beskjed med lav stemme og gå ut og lufte deg litt) kritiserer du oppdragelsen til de som har svart deg?

 

Kanskje du ikke har så lett for å ta til deg kritikk i det hele?

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Bestefaren høres vel ikke akkurat ut til å ha antenna innstilt på riktig kanal her.. - han burde ha skjønt når det gikk fra å være morsomt til å være irriterende. Jeg hadde nok blitt irritert jeg også.

 

Men det var vel ikke akkurat så voksent å skjelle ham ut og storme avgårde heller. Det er veldig ubehagelig for barnet også.

 

Jeg tror jeg ville ha ringt eller oppsøkt bestefaren, bedt om unnskylding for at jeg reagerte så kraftig - det var over streken. Men samtidig ville jeg nok fått med at han også gikk over streken når han ikke stoppet selv om alle ba ham om det. Jeg ville gått for skylddeling ;)

Skrevet
Altså, du ber ikke bare barnet ditt - men et annet voksent menneske om å sitte pent og spise. Når tullingen fortsetter etter flere advarsler, klikker du, brøler, ber et voksent menneske om å holde kjeft, og går. Dette foran din egen unge. Joa, bestefaren er barnslig, men du er søren tute meg tredve ganger verre.

 

hvor i all verden har jeg skrivi at jeg brøler? Ehh trenger du briller eller??

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Da får du bare synes synd på mine barn, hi..

 

Hadde bestefar ertet barnet som i å mobbe eller for å gjøre barnet lei seg, ja da hadde jeg forstått at det klikker for deg. Men erting, som i grimaser for å få barnet til å le, hva er problemet?

 

Selv etter oppklaringen din syns jeg fortsatt du overreagerer.. Mulig det er en sånn sak hvor man må være der for å forstå hva du mener, men...

Skrevet
Altså, du ber ikke bare barnet ditt - men et annet voksent menneske om å sitte pent og spise. Når tullingen fortsetter etter flere advarsler, klikker du, brøler, ber et voksent menneske om å holde kjeft, og går. Dette foran din egen unge. Joa, bestefaren er barnslig, men du er søren tute meg tredve ganger verre.
hvor i all verden har jeg skrivi at jeg brøler? Ehh trenger du briller eller??
Du skjelte ut bestefaren i fullt sinne? Brøling eller ikke?
Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet
Altså, du ber ikke bare barnet ditt - men et annet voksent menneske om å sitte pent og spise. Når tullingen fortsetter etter flere advarsler, klikker du, brøler, ber et voksent menneske om å holde kjeft, og går. Dette foran din egen unge. Joa, bestefaren er barnslig, men du er søren tute meg tredve ganger verre.
hvor i all verden har jeg skrivi at jeg brøler? Ehh trenger du briller eller??

 

Les hovedinnlegget ditt en gang til da..

Skrevet
ehh dette skjedde med familie middag med fem stykker og tro meg,dette er IKKE første gangen han oppfører seg sånn.. og jg prata til han med relativt rolig stemme og barnet vårt satt og titta på tv akkurat da dette ble tatt opp så han fikk det ikke med seg. jg sa bare at jg måtte ut en tur når jg gikk. visste han ikke hadde fått med seg hva jg sa til bestefaren og ville ikke fortelle han det heller da han er tre år.. men hva med en unnskyldning fra han siden det er han som erter opp barnet vårt? Og både kona og begge sønnene og jeg sa at han måtte slutte men han bare fortsatte?? Er det greit det eller for dere? Hvis dere synes det er greit av en bestefar og sitte og erte barnebarnet sitt under middagen så synes jeg faktisk synes på unga deres og dere voksne som synes det er greit. og barnet vårt har sagt mange ganger i ettertid at bestefar erter meg når jeg sier nei.. det er ikke noe ålreit som mor og høre..

 

Du kommer tydeligvis ikke fram til selvinnsikt uansett hva folk her måtte mener, så du kunne like gjerne latt være å spørre. Det var kun bekreftelse og sympati du ville ha. Det får du ikke av meg. "Snakke til" et voksent menneske? Kommandere og brøle og be vedkommende holde kjeft? For en tøysesituasjon? "Erte" barnet? Give me a break.

 

En ting er å bli irritert, en annen ting er hvordan man reagerer i praksis. Måten du reagerte på er helt hinsides.

Skrevet

Er vel ikke ofte man sjeller ut noen i en rolig og behersket tone??

 

Uansett....direkte pinlig oppførsel av deg - hadde lagt meg langflat!

Skrevet

Når ble det å skjelle noen ut i fullt sinne en rolig affære?

Jeg må si meg enig med majoriteten i denne tråden, det høres ut som om du reagerte svært barnslig. Da hjelper det ikke at du har blitt provosert, reaksjonen din blir bare for dum.

Skrevet

Du ban han også holde kjeft så gikk du ut. Først skreiv du det, så skreiv du at du sa det i relativt rolig stemme, og at du måtte bare ut å lufte deg en tur. Hvilken av delene er det? Ganske stor forskjell!

Skrevet

Jeg hadde ikke bedt om unnskyldning. Tvert i mot så hadde jeg forventet en unnskyldning av den idioten av en bestefar.

Skrevet
Jeg hadde ikke bedt om unnskyldning. Tvert i mot så hadde jeg forventet en unnskyldning av den idioten av en bestefar.

 

Er du også fem år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...