Gå til innhold

Jeg skal ta abort...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Man tar ikke livet av noen pga at man blir hormonell. Ta deg sammen. Hormonene er ille, det vet jeg, men ærlig talt!!!! Det er det verste grunnlag for abort jeg har hørt på lenge!!!! Hilsen en som ble truet på livet til å ta abort, men ikke gjorde det!
Abort er ikke å ta livet av noen! Sånne usaklige innlegg bidrar ikke til noe positivt for noen! Det som var rett for deg, trenger ikke være rett for andre! Abort opp til uke 12 er lovlig, mord er ulovlig. Selv du skjønner vel forskjellen på det??? Skjerp deg!
Men folk har forskjellig syn på dette må du da skjønne anonym. Noen mener det er helt greit å ta abort og ser ikke på det som å ta livet av noen, mens andre igjen som meg, mener at det er ett liv fra befruktelsen. Og at å fjerne det er å ta livet av det. For det er jo ett liv inni der, og når man tar Abort så tar man livet av det. Selvom det ikke kan sammenlignes med å ta livet av ett menneske som er født. Alle har forskjellige meninger og syn på dette.

Jeg er ikke den som har skrevet her, men tenk deg litt om... det er faktisk et regelverk i landet vårt som tilsier at abort før 12 uker ikke er drap (da dette er tillatt...). Man må faktisk tenke litt på det, og ikke buse ut med alt man egentlig føler innerst inne. Akkurat som at det står i vår lov at kvinner ikke skal diskrimineres... selv om en mann er helt i andre enden av meningsskalaen og faktisk mener det finnes grunner for å diskriminere kvinner, så kan ikke han buse ut med dette bare fordi han mener det, man må følge normer og regler i det samfunnet man bor i. Det å kalle abort før uke 12 drap, er derfor respektløst og uhørt, spør du meg, uansett hva man mener. Da får man heller påpeke at man har et annet syn på det, men ikke på den måten det er gjort her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff kjenner jeg må si noe her.

Som hun skrives så ønsker hun ikke å bli dømt...Respekter det!!!

Så lenge du ikke har noe fint å si så la vær!!!

Jeg er i utgangspunktet imot abort men måtte desverre gjøre dette for 16 dager siden, følelsen før aborten var helt grusom men det har heldigvis gått fin følelsesmessig etterpå og det er nok pga at dette var rette valget for oss og jeg hadde mine grunner til å gjøre det...noe ingen andre skal få bestemme om er gode eller dårlige grunner.

Jeg har aldri tatt abort før dette da jeg mener at å bruke abort som prevansjon er helt feil men alle kan havne i situasjoner som gjør det vannskelig å skulle sette ett barn til t verden og man kan være uheldig hvis det er lov å kalle det det!

Hvis du ikke har det bra og føler at det er "utveien" så er det helt opp til deg og din mann! Se bort ifra hva folk her skriver, for noen mennesker er rett å slett ufyselige og kvalme mot andre mennesker.

Lykke til med valget!

Skrevet

Dette kan nok ikke være lett for deg. Du kjenner deg best og vet hva du klarer. Er enig med noen som nevnte akupunktur her. Er verdt å prøve. Vet ikke hvor langt du er på vei og hvor god tid du har på å prøve ut ulike alternative behandlingsmetoder. Men det kan være verdt et forsøk.

Hvor gamle er barna dine og hvordan vil de takler at du har ombestemt deg?

Uansett, ønsker jeg deg masse lykke til Håper du treffer den beslutningen som er best for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...