Gå til innhold

***IKM UKE 35***


hupsi

Anbefalte innlegg

Denne måneden er første forsøket vårt, så er ikke helt sikker på når jeg har el. Har ikke vært spesielt opptatt av syklusen min tidligere, og angrer litt på det nå. Men tenker fra syklusdag 11. Er på dag 6. Har ikke Cbfm, men har bestilt billige el-tester og håper å få de i posten i dag eller i morgen :) Vurderer å kjøpe meg Cbfm jeg også, men tenker å prøve noen måneder uten først. Den er jo relativt dyr? 1200kroner eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den er dyr. Kan sikkert være like greit m el-tester. Kjøpte monitoren før jeg begynte med el-tester, er ikke sikkert jeg hadde kjøpt den om det hadde vært omvendt. Så prøv uten først, du. Jeg bruker nå begge deler nå, jeg. Mest for å se om de viser det samme resultatet. Så kan jeg heller kutte ut en av delene når jeg er sikkert på at de viser likt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være betryggende å se om de viser samme resultat ja. Det var lurt! :) El-testene dumpet akkurat ned i postkassa! :D Bestilte de for to dager siden, så må si det gikk fort! :) Synes tiden nå fram til el går såå sakte! Må tro hvordan jeg opplever tiden fra el til ikm.. Tenker du mye på prøvingen? Jeg synes det er vanskelig å ikke tenke på det... Har hørt at mye tenking kan virke negativt inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tenking trenger ikke være skadelig. De sier at stress ikke er bra, men da snakker man om alvorlig stress. Det blir man jo syk av, og det kan påvirke i hvert fall el.

Men tenker man for mye på det, kan det jo bli litt mekanisk (selve prøvingen), og humøret kan synke om man syns det tar lang tid. Det er jo ikke lett å ha sex når man er i labert humør;) Men tenker man veldig på at man ikke skal tenke på det, så et man jo like langt! Tenk så mye du trenger, men ikke la det ødelegge for noe annet. Det må vel være passelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stressa er jeg ikke! :) Ja, det er kanskje der nøkkelen ligger. At man kan tenke så mye man vil, så lenge det ikke går utover noe.. For da blir jo tenkingen skadelig kan man si.. Takk for godt råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hører jeg vel til her. Hatt to runder med positive tester nå, likevel kom den hersens tanta på ca dag 28. Kjemiske graviditeter da? Har iallfall vært noe der, for testene er positive. Men da regner jeg 28 dager nå da, ikke bare 14 etter el.

 

Ikm blir da 1 sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit, Bumblebee! Vel, bedre at det går galt så veldig tidlig,i hvert fall. Ja, kanskje slutte å teste tidlig? Ikke lett, det heller...

 

Men da er det bare å prøve igjen :-) Bedre lykke neste gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 27. august

*hupsi

Østavind89

elibjo

 

 

Tirsdag 28.august

 

 

Onsdag 29.august

Tanken

 

Torsdag 30. august

 

 

Fredag 31. august

 

 

LØrdag 01.september

Bumblebeee

 

SØndag 02.september

Blomsterkyss 4 pp

 

 

 

Gravid

 

 

Ny PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her :)

Virker som en koselig gjeng med jenter :D

 

Tanta holder på å gjøre seg ferdig.

Har IKM fredag 31, skriver via mob så får ikke skrevet meg på lista. Blir glad om noen kan skrive meg inn :)

 

Har prøvd nå i 2 år på nr 4 :( trodde aldri det skulle ta så lang tid....men jeg gir ikke opp!

 

Skal ta enkel pergo denne runden, så håper at spiren sitter denne gangen :) tålmodigheten min begynner det å tæres på..

 

Dette blir uka med maaaange positive tester :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai-barn høres veldig fristende ut! Slenger meg med på at det blir mange positive tester til oss denne pp:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 27. august

*hupsi

Østavind89

elibjo

 

 

Tirsdag 28.august

 

 

Onsdag 29.august

Tanken

 

Torsdag 30. august

 

 

Fredag 31. august

Dossa

 

LØrdag 01.september

Bumblebeee

 

SØndag 02.september

Blomsterkyss 4 pp

 

 

 

Gravid

 

 

Ny PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner meg ikke på disse listene jeg:-) Kunne noen satt meg opp med ikm 27.08?

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med dere jeg, ikm 31.aug., og har satt deg også inn på lista mammadrøm:)

Hadde en kjemisk graviditet denne måneden desverre, og håper av hele mitt hjerte at spiren vil sitte denne gangen! Men jeg har lært.. det blir ingen testing før ikm ivertfall! ;)

 

Lykke til alle sammen:)

 

Mandag 27. august

*hupsi

østavind89

elibjo

mammadrøm

 

Tirsdag 28.august

 

 

Onsdag 29.august

Tanken

 

Torsdag 30. august

 

 

Fredag 31. august

Dossa

ønsker3gull

 

Lørdag 01.september

Bumblebeee

 

Søndag 02.september

Blomsterkyss 4 pp

 

 

 

Gravid

 

 

Ny PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ønsker3gull! Veldig trist å lese om din kjemiske graviditet:-(

Håper som flere sier at man lettere blir gravid etter slikt, slik at spiren vil sitte for deg i denne pp:-) En mai-baby er ikke å forakte;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 27. august

*hupsi

østavind89

elibjo

mammadrøm

 

Tirsdag 28.august

 

 

Onsdag 29.august

Tanken

 

Torsdag 30. august

 

 

Fredag 31. august

Dossa

ønsker3gull

 

Lørdag 01.september

Bumblebeee

mei87

 

Søndag 02.september

Blomsterkyss 4 pp

 

 

 

Gravid

 

 

Ny PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med her jeg også. Litt om meg selv:

 

Jeg er 24 år, ingen barn fra før. Men jeg har en fantastisk samboer :) Ble gravid i april, men det endte i MA. Det var veldig tungt psykisk å miste den lille, så håper jeg blir fort gravid igjen! Dette blir min 3. pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så gøy å se mange søte jenter her inne! :-) kjekt at dere skriver om dere selv, gøy å finne noen i tilnærma lik situasjon m tanke på forhold, alder og barn fra før!

 

En ting jeg lurer på, hva er forskjell på ma og sa? Er den ene hvor du må 'føde' barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hiver meg på her jeg også.

Får ikke til å kopiere listen men har IKM 30 august.

 

Jeg er 39 år, sørlending, og har to friske barn på 12 og 1,5 år og en englegutt født for 5 uker siden. Mistet han i MA i uke 19. (Termin 18 nov.) Savner han masse:(

Håper på å bli gravid igjen fort.

 

Krysser fingrene for at vi alle møtes i mai klubben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh sÅ gøy Å se mange søte jenter her inne! :-) kjekt at dere skriver om dere selv, gøy Å finne noen i tilnærma lik situasjon m tanke pÅ forhold, alder og barn fra før! En ting jeg lurer pÅ, hva er forskjell pÅ ma og sa? Er den ene hvor du mÅ 'føde' barnet?

 

Hei.

 

I begge tilfeller mÅ du "føde" babyen, men ved en SA blør man ut babyen, dvs at den kommer ut av seg selv, mens ved en MA dør babyen i magen, og kan ligge i mange uker før man oppdager at den er død. Abort/fødsel blir da satt igang for Å fÅ babyen ut. Ved tidlig MA fÅr man ofte tilbud om medisinsk abort (utskrapning), skjer MA senere i svangerskapet anbefales det Å føde normalt. BÅde for kroppens del, men ogsÅ som et ledd i sorgprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nestegang:)

Hei jenter!

 

Hilser innom hos dere:) trodde jeg ville ha ikm lørdag i uke 34, men siden tr ikke kan bestemme seg om den skal dra eller bli regner jeg med å ende i uke 35. Trodde kroppen var på plass nå etter ma. Hadde tr som normalt, men etter en blødningsfri dag begynte jeg å spotte. Har aldri skjedd før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh sÅ gØy Å se mange sØte jenter her inne! :-) kjekt at dere skriver om dere selv, gØy Å finne noen i tilnærma lik situasjon m tanke pÅ forhold, alder og barn fra fØr! En ting jeg lurer pÅ, hva er forskjell pÅ ma og sa? Er den ene hvor du mÅ 'fØde' barnet?
Hei. I begge tilfeller mÅ du "fØde" babyen, men ved en SA blØr man ut babyen, dvs at den kommer ut av seg selv, mens ved en MA dØr babyen i magen, og kan ligge i mange uker fØr man oppdager at den er dØd. Abort/fØdsel blir da satt igang for Å fÅ babyen ut. Ved tidlig MA fÅr man ofte tilbud om medisinsk abort (utskrapning), skjer MA senere i svangerskapet anbefales det Å fØde normalt. BÅde for kroppens del, men ogsÅ som et ledd i sorgprosessen.

 

Bare en liten tilleggsopplysning om MA. Jeg har fÅtt med meg at det er veldig forskjellig praksis rundt om i landet, men i Trondheim fikk jeg ikke utskrapning, enda jeg spurte om det. De vil helst at aborten skal skje naturlig uansett nÅr i svangerskapet MA blir oppdaget, fordi det er det beste for kroppen. SÅ her ble det tabletter som fremprovoserte abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Siden tr kom i dag hos meg og det er 28 dager siden sist, blir vel neste ikm 2.september. Dette blir vår 2.pp.

Synes en maibaby hadde passet veldig bra :)

Setter meg inn på lista:

 

Mandag 27. august

*hupsi

østavind89

elibjo

mammadrøm

 

Tirsdag 28.august

 

 

Onsdag 29.august

Tanken

 

Torsdag 30. august

 

 

Fredag 31. august

Dossa

ønsker3gull

 

Lørdag 01.september

Bumblebeee

mei87

 

Søndag 02.september

Blomsterkyss 4 pp

Mrs.Rose

 

 

Gravid

 

 

Ny PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...