Gå til innhold

Jeg har barn

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

... og de gjør litt ulike ting.

Til å begynne med skeit de i buksa og gulpa over alt. Da tok jeg på dem bleier, og advarte alle som ville ha dem på fanget.

De hylte også. Da ga jeg dem pupp, eller hva det nå var de trengte for å få det bedre.

Nå er de større, og jeg gir dem det jeg tror de trenger, etter beste evne. Mat, søvn, kos og trygghet, lek og atspredelse, kjærlig lederskap.

Hvis de er stygge mot andre barn eller herper andres eiendom, tar jeg tak i det, og gir dem bedre oppdragelse. Jeg ber om unnskyldning til dem vi evt har krenket, og ordner opp der vi har rota. Jeg lærer dem opp i å be om unnskyldning og i å ordne etter seg.

Når andres barn er håpløse og gjør slemme ting, tar jeg tak i det via foreldrene deres. Jeg sier til dem at jeg ikke syns det er ok når ungene deres herjer, knuser og mobber.

Da svarer vansligvis foreldrene at de ikke heller syns det er ok, og så gjør de hva de kan for å rydde opp sammen med barna.

INGEN har til nå svart at dersom jeg bor i et nabolag der det fins barn, må jeg gå med på at de knuser vinduer, riper opp biler, sprenger nyttårsraketter i postkassene og gir ungene mine buksevann. INGEN syns at det er ok om noen her i gata lider overlast på grunn av deres unger. Ingen mistenker heller at jeg hater unger fordi jeg påpeker at det er dumt å få bilen ripa opp av unger. De syns det er rimelig å forlange at bilen får stå i fred.

Jeg har IKKE katt, og syns det samme om katter: det er rimelig å forlange at eieren tar ansvar for den, på samme måte som en forelder tar ansvar for sine barns dumheter. Men dersom jeg sier det høyt, går folk på forumet her amok. Da er man dyrehater!

HVORFOR er det ok å ikke ta ansvar for dyrene sine, men rimelig å vente at alle tar ansvar for barna? Hvorfor får katter lov til å gjøre ugagn, og eierne forsvarer kattens rett til å herje, mens vi alle er enige om at barns ugagn bør rettes opp i dersom naboene plages av det? Hvorfor er dyr mer verd enn mennesker for noen av dere?

Syns det er i overkant romantisk å svare som mange her gjør, det er "naturlig", man må "regne med det" osv. NEI, man må ikke regne med knuste ruter om man bor et sted der det også bor barn. Foreldrene bør forhindre at ungene knuser ruter. På samme måte bør dyreeiere forhindre at dyrene herper. Ellers bør de ikke ha dyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange tråder skal egentlig lages om dette? Bevares altså...

Skrevet

Nå begynner dette å bli kjedelig. Tydelig at det er ferie og folk har lite å gjøre.. Gjesp.

Skrevet

Begynner å ligne på spam dette her. Jeg er lei.

Skrevet

Trodde endelig det kom en tråd som ikke handlet om katter. omg, spamming!!!!!!

Skrevet

Åh, Jesus Kristus! Ta nÅ dette med naboen din da, og ikke her inne.

Skrevet

Orka ikke lese, alt for lang for å få frem et poeng du har prøvd deg på mange ganger tidligere. Dette begynner å bli VELDIG kjedelig! Finn på noe bedre å ta deg til! Sku av pc'n, ta deg en tur ut med unga, gjør et eller annet, ta deg en bolle, det her er IKKE SUNT!

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er dere her inne som forsvarer de hellig dyra. Og det er selve prinsippene i slike diskusjoner jeg ergrer meg over, ikke min egen situasjon (tro meg, den VIL bli tatt opp med naboen). Prinsippene om at det ikke skal stilles krav når man påtar seg ansvar for noe levende.

Skrevet

man kan da ikke fotfølge en katt uansett.... djisses........

Skrevet
... og de gjør litt ulike ting. Til å begynne med skeit de i buksa og gulpa over alt. Da tok jeg på dem bleier, og advarte alle som ville ha dem på fanget. De hylte også. Da ga jeg dem pupp, eller hva det nå var de trengte for å få det bedre. Nå er de større, og jeg gir dem det jeg tror de trenger, etter beste evne. Mat, søvn, kos og trygghet, lek og atspredelse, kjærlig lederskap. Hvis de er stygge mot andre barn eller herper andres eiendom, tar jeg tak i det, og gir dem bedre oppdragelse. Jeg ber om unnskyldning til dem vi evt har krenket, og ordner opp der vi har rota. Jeg lærer dem opp i å be om unnskyldning og i å ordne etter seg. Når andres barn er håpløse og gjør slemme ting, tar jeg tak i det via foreldrene deres. Jeg sier til dem at jeg ikke syns det er ok når ungene deres herjer, knuser og mobber. Da svarer vansligvis foreldrene at de ikke heller syns det er ok, og så gjør de hva de kan for å rydde opp sammen med barna. INGEN har til nå svart at dersom jeg bor i et nabolag der det fins barn, må jeg gå med på at de knuser vinduer, riper opp biler, sprenger nyttårsraketter i postkassene og gir ungene mine buksevann. INGEN syns at det er ok om noen her i gata lider overlast på grunn av deres unger. Ingen mistenker heller at jeg hater unger fordi jeg påpeker at det er dumt å få bilen ripa opp av unger. De syns det er rimelig å forlange at bilen får stå i fred. Jeg har IKKE katt, og syns det samme om katter: det er rimelig å forlange at eieren tar ansvar for den, på samme måte som en forelder tar ansvar for sine barns dumheter. Men dersom jeg sier det høyt, går folk på forumet her amok. Da er man dyrehater! HVORFOR er det ok å ikke ta ansvar for dyrene sine, men rimelig å vente at alle tar ansvar for barna? Hvorfor får katter lov til å gjøre ugagn, og eierne forsvarer kattens rett til å herje, mens vi alle er enige om at barns ugagn bør rettes opp i dersom naboene plages av det? Hvorfor er dyr mer verd enn mennesker for noen av dere? Syns det er i overkant romantisk å svare som mange her gjør, det er "naturlig", man må "regne med det" osv. NEI, man må ikke regne med knuste ruter om man bor et sted der det også bor barn. Foreldrene bør forhindre at ungene knuser ruter. På samme måte bør dyreeiere forhindre at dyrene herper. Ellers bør de ikke ha dyr.

Blir du aldri lei?

Skrevet

Vi forsvarer ikke nødvendigvis de stakkars så dyra, akkurat nå forsvarer vi forumet her fordi det her begynner å bli temmelig drittkjedelig Pashla, gå å skaff deg et liv, please?!

Gjest Antarctica
Skrevet

Jo, jeg er veldig, veldig lei. Vurderer å flytte.

Skrevet

Vær så snill bytt forum i det minste, vi er drittlei deg!

Skrevet
Jo, jeg er veldig, veldig lei. Vurderer å flytte.

Hun mente spammingen av forumet.. MJAU!

Gjest Antarctica
Skrevet

Eh, jadda. Jeg starta en tråd natt til i går, og en i ettermiddag. De andre kattetrådene er ikke mine. Og det er vel ikke akkurat jeg som dytter dem opp hele tiden?

Skrevet

Jo faktisk så har du vært med å dytte dem opp! Og du vet det er mye snakk om det og likevel velger du å lage en ny?

Du kommenterer hver eneste tråd på anonymforum med nick. Sånn usedvanlig stor trang til å vise deg frem hva?

Tror det er godt for helsa di og logge deg litt av nå og gi barna dine litt oppmerksomhet også.

Skrevet

LORD!!!

Vær så snill..FLYTT!! Og flytt fra dette forumet!!

Skrevet
... og de gjør litt ulike ting. Til å begynne med skeit de i buksa og gulpa over alt. Da tok jeg på dem bleier, og advarte alle som ville ha dem på fanget. De hylte også. Da ga jeg dem pupp, eller hva det nå var de trengte for å få det bedre. Nå er de større, og jeg gir dem det jeg tror de trenger, etter beste evne. Mat, søvn, kos og trygghet, lek og atspredelse, kjærlig lederskap. Hvis de er stygge mot andre barn eller herper andres eiendom, tar jeg tak i det, og gir dem bedre oppdragelse. Jeg ber om unnskyldning til dem vi evt har krenket, og ordner opp der vi har rota. Jeg lærer dem opp i å be om unnskyldning og i å ordne etter seg. Når andres barn er håpløse og gjør slemme ting, tar jeg tak i det via foreldrene deres. Jeg sier til dem at jeg ikke syns det er ok når ungene deres herjer, knuser og mobber. Da svarer vansligvis foreldrene at de ikke heller syns det er ok, og så gjør de hva de kan for å rydde opp sammen med barna. INGEN har til nå svart at dersom jeg bor i et nabolag der det fins barn, må jeg gå med på at de knuser vinduer, riper opp biler, sprenger nyttårsraketter i postkassene og gir ungene mine buksevann. INGEN syns at det er ok om noen her i gata lider overlast på grunn av deres unger. Ingen mistenker heller at jeg hater unger fordi jeg påpeker at det er dumt å få bilen ripa opp av unger. De syns det er rimelig å forlange at bilen får stå i fred. Jeg har IKKE katt, og syns det samme om katter: det er rimelig å forlange at eieren tar ansvar for den, på samme måte som en forelder tar ansvar for sine barns dumheter. Men dersom jeg sier det høyt, går folk på forumet her amok. Da er man dyrehater! HVORFOR er det ok å ikke ta ansvar for dyrene sine, men rimelig å vente at alle tar ansvar for barna? Hvorfor får katter lov til å gjøre ugagn, og eierne forsvarer kattens rett til å herje, mens vi alle er enige om at barns ugagn bør rettes opp i dersom naboene plages av det? Hvorfor er dyr mer verd enn mennesker for noen av dere? Syns det er i overkant romantisk å svare som mange her gjør, det er "naturlig", man må "regne med det" osv. NEI, man må ikke regne med knuste ruter om man bor et sted der det også bor barn. Foreldrene bør forhindre at ungene knuser ruter. På samme måte bør dyreeiere forhindre at dyrene herper. Ellers bør de ikke ha dyr.

For et GNAGsår du er....! Kom igjen! Start en tråd til! Pliiiiiis, jeg ber deg..

Skrevet
Jo faktisk så har du vært med å dytte dem opp! Og du vet det er mye snakk om det og likevel velger du å lage en ny? Du kommenterer hver eneste tråd på anonymforum med nick. Sånn usedvanlig stor trang til å vise deg frem hva? Tror det er godt for helsa di og logge deg litt av nå og gi barna dine litt oppmerksomhet også.

åh, herlighet, den siste der var ikke lite unødvendig. Pashla er neppe den eneste som svarer mye her!

Hvorfor mener alle dere anonyme at de som svarer med nick har en trang til å vise seg frem?

Synes Pashla laget et saklig og ærlig innlegg her, og jeg med utekatt begynte faktisk å tenke litt etter å ha lest dette.

Gjest meg mamma?
Skrevet

Begynner igrunn å bli litt lei av all den katteklagingen nå. Har veldig stor forståelse for at det var pyton å komme hjem til et ødelagt hus, det hadde jeg og synes det .Men måten du skriver på gjør at ihvertfall jeg mister litt sympati med deg, desverre. Enige blir vi aldri uansett hvor mange tråder du lager om katter og kattehold.

Skrevet
Jo faktisk så har du vært med å dytte dem opp! Og du vet det er mye snakk om det og likevel velger du å lage en ny? Du kommenterer hver eneste tråd på anonymforum med nick. Sånn usedvanlig stor trang til å vise deg frem hva? Tror det er godt for helsa di og logge deg litt av nå og gi barna dine litt oppmerksomhet også.
åh, herlighet, den siste der var ikke lite unødvendig. Pashla er neppe den eneste som svarer mye her! Hvorfor mener alle dere anonyme at de som svarer med nick har en trang til å vise seg frem? Synes Pashla laget et saklig og ærlig innlegg her, og jeg med utekatt begynte faktisk å tenke litt etter å ha lest dette.

Hei hi!!!! Du, vi er ikke Så dumme her. Skjerp deg a! Ser på skrivemåten at det er deg Bæshla eller hva du het.

Skrevet
åh, herlighet, den siste der var ikke lite unødvendig. Pashla er neppe den eneste som svarer mye her! Hvorfor mener alle dere anonyme at de som svarer med nick har en trang til å vise seg frem? Synes Pashla laget et saklig og ærlig innlegg her, og jeg med utekatt begynte faktisk å tenke litt etter å ha lest dette.
Hei hi!!!! Du, vi er ikke Så dumme her. Skjerp deg a! Ser på skrivemåten at det er deg Bæshla eller hva du het.

Hehe, kan love deg at dette ikke er Pashla. Jeg er egentlig en bruker som signer med nick. Bare ikke idag :) Om du signer med ditt nick, så kan jeg godt skrive en PM til deg, om du trenger bevis.

Skrevet

Enig med de andre. Det er nok nå. Finn et annet tema å bråke deg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...