Gå til innhold

Hva er ditt 1000-tips til en førstegangsfødende??? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si nei til alt besøk første uka etter at du er kommer hjem. Så kan du sove når du vil, luft-tørke puppene etter amming, spise når du vil/ikke oppvarte noen. Det tar gjerne litt tid å komme inn i mamma-rollen:) besøket klarer fint å vente til babyen er blitt en uke eller to! Og for all del, bli med i barselgruppe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest alle svar, men jeg fødte bare for noen få dager siden og det jeg har tenkt på etter fødsel er det med å lytte til det jordmora sier. Pust deg gjennom riene. Ikke press når jordmora stopper deg. Ta ting som det kommer og ikke planlegg for mye hvordan du ønsker å føde.

Skrevet

SØVN!!!

Få nok sØvn i barselstiden! Jeg vet det kan være vanskelig, men prØv å finn lØsninger som gjØr at du får sovet nok. Det vil alltids være utfordringer med baby i hus, men alt blir MYE lettere å takle hvis man bare har sovet nok.

Skrevet

Følg magefølelsen om du er usikker. Du vil få mange velmenende råd og meninger fra de rundt deg. Det var først når jeg klarte å følge mine egne følelser ang hva som var riktig for meg og min baby, at det ble lettere og vi klarte å finne godt sammen med hverandre :)

Skrevet

Ang ting å ha med på sykehuset bodde jeg i gode joggebukser, ammetopp og en lett omslagsjakke. Og slippers.

Forstod ikke poenget med hårføner som folk tipset om (hadde ikke tenkt å style håret på sykehuset liksom!) men når jeg skjønte hvorfor ble den flittig brukt hjemme. Dr Greve inimsåpe i skum syntes jeg var gull verdt.

Ang lader skulle jeg nesten ønske at jeg hadde glemt så jeg hadde sluppet å knotte på den mob hele tiden. Skal være mer restriktiv ang hva jeg skal bruke energien min på neste gang.

Skrevet

Ang ting å ha med på sykehuset bodde jeg i gode joggebukser, ammetopp og en lett omslagsjakke. Og slippers.

Forstod ikke poenget med hårføner som folk tipset om (hadde ikke tenkt å style håret på sykehuset liksom!) men når jeg skjønte hvorfor ble den flittig brukt hjemme. Dr Greve inimsåpe i skum syntes jeg var gull verdt.

Ang lader skulle jeg nesten ønske at jeg hadde glemt så jeg hadde sluppet å knotte på den mob hele tiden. Skal være mer restriktiv ang hva jeg skal bruke energien min på neste gang.

Enig i det med laderen. Skrudde like greit av mobilen jeg da :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...