friluftsdama Skrevet 23. juli 2012 #51 Skrevet 23. juli 2012 Si nei til alt besøk første uka etter at du er kommer hjem. Så kan du sove når du vil, luft-tørke puppene etter amming, spise når du vil/ikke oppvarte noen. Det tar gjerne litt tid å komme inn i mamma-rollen:) besøket klarer fint å vente til babyen er blitt en uke eller to! Og for all del, bli med i barselgruppe!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #52 Skrevet 23. juli 2012 Har ikke lest alle svar, men jeg fødte bare for noen få dager siden og det jeg har tenkt på etter fødsel er det med å lytte til det jordmora sier. Pust deg gjennom riene. Ikke press når jordmora stopper deg. Ta ting som det kommer og ikke planlegg for mye hvordan du ønsker å føde.
Bondebaby Skrevet 23. juli 2012 #53 Skrevet 23. juli 2012 SØVN!!! Få nok sØvn i barselstiden! Jeg vet det kan være vanskelig, men prØv å finn lØsninger som gjØr at du får sovet nok. Det vil alltids være utfordringer med baby i hus, men alt blir MYE lettere å takle hvis man bare har sovet nok.
maryM Skrevet 23. juli 2012 #54 Skrevet 23. juli 2012 Følg magefølelsen om du er usikker. Du vil få mange velmenende råd og meninger fra de rundt deg. Det var først når jeg klarte å følge mine egne følelser ang hva som var riktig for meg og min baby, at det ble lettere og vi klarte å finne godt sammen med hverandre
maryM Skrevet 23. juli 2012 #55 Skrevet 23. juli 2012 Ang ting å ha med på sykehuset bodde jeg i gode joggebukser, ammetopp og en lett omslagsjakke. Og slippers. Forstod ikke poenget med hårføner som folk tipset om (hadde ikke tenkt å style håret på sykehuset liksom!) men når jeg skjønte hvorfor ble den flittig brukt hjemme. Dr Greve inimsåpe i skum syntes jeg var gull verdt. Ang lader skulle jeg nesten ønske at jeg hadde glemt så jeg hadde sluppet å knotte på den mob hele tiden. Skal være mer restriktiv ang hva jeg skal bruke energien min på neste gang.
Lille♥mitt Skrevet 23. juli 2012 #56 Skrevet 23. juli 2012 Ang ting å ha med på sykehuset bodde jeg i gode joggebukser, ammetopp og en lett omslagsjakke. Og slippers. Forstod ikke poenget med hårføner som folk tipset om (hadde ikke tenkt å style håret på sykehuset liksom!) men når jeg skjønte hvorfor ble den flittig brukt hjemme. Dr Greve inimsåpe i skum syntes jeg var gull verdt. Ang lader skulle jeg nesten ønske at jeg hadde glemt så jeg hadde sluppet å knotte på den mob hele tiden. Skal være mer restriktiv ang hva jeg skal bruke energien min på neste gang. Enig i det med laderen. Skrudde like greit av mobilen jeg da :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå