Gå til innhold

Hva hadde dere tenkt hvis naboen din klippet gresse i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ikke sant. Det var ikke sannt gnål når folk døde i Scandinavian Star og i tsunamien. Da ble hele familier utslettet og i større antall enn dette som skjedde i fjor. Nok er nok nå. Etter denne markeringen i dag, så kan folk gå videre.
Sammenligner du naturkatastrofer og ulykker med ren ondskap? Et år er ikke lang tid når det gjelder en sånn tragedie og det er mange som har behov for å markere årsdagen for da livet tok en så vond vending. At du betegner andres menneskers sorg og fortvilelse som "gnål" gjør meg egentlig bare trist..

Uansett om det er onddskap eller ikke. SORG har familier, samme hvilken måte deres kjære døde i!!!

Og ang Scandinavian Star, så tente de på båten. ER ikke det ondskap oxo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hørte jeg to forskjellige gressklippere i stad, naboen kom hjem fra hytta for noen timer siden og startet opp klipperen og en annen nabo holder på med en kantklipper. Jeg reagerte ikke på det, selv om jeg har sittet på tv og sett på minnesgudstjeneste tidligere i dag.

Akkurat nå klipper mannen min gresset også, selv om vi har all mulig medfølelse med ofre og etterlatte etter Utøya kan vi ikke sitte en hel dag med hendene i fanget når det er masse å gjøre ute.

Skrevet
Hvorfor ikke utsette det til i morgen?

For det første skal vi på jobb. Da er alternativet å starte 06.00 for å bli ferdige før vi må dra, eller klippe fra 18.30 og utover kvelden.

For det andre er det spådd godt med regn i morgen.

Vi klipper i dag.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Husker noen i det heletatt hva som ble sakt av de overlevende? "vi må ikke slutte å leve, til tross for 22 juli, skal vi overkomme, og bevise at livet går videre" (ikke ordrett dette, men et sammendrag av det de sa/poengterte)

Klypp plenen du, så lenge det ikke regner, her er det opphold ;)

Og naboene her er forresten å pusser på huset sitt nede i sentrum.

Skrevet

Syns egentlig det avhenger litt av hvem man er nabo med, har en nabo mistet en av sine nærmeste hadde jeg ikke ville gjort det, av respekt!

Ellers så hadde jeg gjort det vist det ikke var mulig å gjøre det i morgen! Alltså - helst ikke, men ved krise ja.

Skrevet

Da hadde jeg tenkt at plenen sikkert trengte å klippes. Det er faktisk ikke verre enn for andre som mister sine pårørende på andre brutale måter. og det skjer i Norge hver dag!

Skrevet

"Endelig, nå har vi klippa det hersens gresset siden mai, så på tide at de tar sin del".

Skrevet

Uavhengig av datoen... man skal vel egentlig ikke klippe gresset på søndager... I gamle dager skulle man heller ikke henge opp tøy ute på søndager... Selv klipper jeg ikke gresse på søndager uansett :-)

Skrevet

Jeg og jentongen har nå vært ute i hagen å husket og hoppet på trampolina. Tenkte ikke over at det var den 22 juli før jeg kom inn her...

Skrevet

Har ikke brydd meg, for øyeblikket er jeg mer opptatt med å ordne anmeldelse og hasteferie for å komme unna. Har med følelse med de etterlatte fra terroren, men her er det dessverre nedprioritert... Ja jeg er: meg meg meg i dag

Skrevet

Nei vettu. Livet må gå videre. Tror heller ikke noen hadde reagert på at gresset klippes selv om det er 22.juli. Tror heller de hadde reagert på at det klippes mens det regner:p

Skrevet (endret)

Hadde ikke tenkt noe over det. Jeg gjør det jeg må gjøre på mitt hus, i min hage eller i mitt hus selv om det er søndag, 22.juli eller annen markering. Men det er fordi jeg kan gjøre det uten at det plager noen. Og jeg begynner ikke før klokka er over ett. Greit at det er litt ro;) Naboene mine synes det er greit og gjør det selv. Derfor bryr jeg meg heller ikke om noen andre gjør det.

Men hva dine naboer føler og tenker aner jeg ikke:)

Endret av Kortslutning
Gjest Antarctica
Skrevet

Min nabo klipte gresset i dag, og jeg tenkte: "Det var sannelig på tide". Jeg sto allerede i går og lurte på om jeg burde snike meg inn i hagen hans og slå det, for de har åpenbart vært lenge borte.

Men ellers syns jeg gresset burde vise litt respekt og ikke gro så vilt på en dag som denne.

Skrevet
Takk for svar =) Vi låner klipper og hadde satt av denne dagen til hagearbeid. Tenkte ikke da på datoen. Men vi får sikkert låne den til i morgen bare det ikke regner da,for det er meldt regn. Tror jeg bare må gjøre det i dag når jeg tenker etter,hehe.. Hi

Ikke at jeg har noe med det, men låner dere gressklipper hver gang plenen trenger å klippes?

Hva med å invistere i en egen klipper så kan dere klippe når det passer dere best? Nei,du har ikke noe med det,men siden du spør så har vi akkurat kjøpt hus og det er første gang vi klipper. Det er mere nok av å bruke penger på,så vi prioriterte ikke det akkurat nå,men innen neste runde har vi nok invistert i en

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...