Gå til innhold

Hvorfor heter det "barn i magen" og "din baby"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det heter barn i magen fordi moren har barnet i magen (barnet kommer ikke med storken). Og etter fødselen tar moren seg av barnet. Det betyr at moren ammer barnet og passer på det. Moren og barnet har et biologisk bånd både under graviditeten og i tiden etterpå mens barnet er baby. Derfor heter det "din (altså morens) baby", fordi moren har dette ansvaret og det er hennes baby. Når barnet blir 2-3 år er det ikke lenger noen baby, og det biologiske båndet mellom moren og barnet er ikke like sterkt som før. Da kan barnet blir bedre kjent med mer perifere figurer (far, bestemor, bestefar, onkel, tante osv.). Den ytre familien sitt ansvar under graviditeten og mens barnet er baby er å tilrettelegge for mor og barn. Faren kan ikke trenge seg på mens barnet er nyfødt og moren ammer.

Vennlig hilsen

Victoria

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn naturen er. Mulig du oppfatter naturen som rar. Bare se på hvordan dette fungerer i dyrelivet, så skjønner du hva som er naturlig.

Hilsen Victoria

Skrevet

Jeg vil røyke det du har røykt!!

Skrevet

For å nå frem med sitt syn, hjelper det ofte å skrive så folk forstår. Det greier dessverre ikke du.

Signerer hun over her; jeg lurer på hva du har røkt?

Skrevet

Hva var det du ikke skjønte av dette veldig elementære faktum?

Det heter barn i magen fordi moren har barnet i magen
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Her i huset har alltid far måtte flytte ut av huset de to første årene av barnas liv slik at han ikke forstyrrer forholdet mellom meg og barna. Han har bare sneket seg inn i boden av og til slik at vi kan lage nye barn. Men nå har jeg lovet eldstemann at det ikke skal bli flere søsken slik at far kan flytte inn i huset igjen. Hun er lei av å snike seg ut for å møte ham hun også.

Trodde at alle visste at det var slik det skulle være, jeg.

Skrevet
Hva var det du ikke skjønte av dette veldig elementære faktum?
Det heter barn i magen fordi moren har barnet i magen

D'oh!

Sånn utover det skriver du som om du er høy.

Skrevet

Best å bare bruke spermdonor da, så slipper man forstyrrelser fra han derre teite fyren noen kaller far.

Skrevet

Da Audun Lysbakken hadde "fedrekvote" brukte han all tiden på å få datteren til å si "pappa" før "mamma" (fortalte han i intervju). Sjarmerende!

Skrevet
Da Audun Lysbakken hadde "fedrekvote" brukte han all tiden på å få datteren til å si "pappa" før "mamma" (fortalte han i intervju). Sjarmerende!

Ooooh, ja, tenk for et grusomt traume for barnet, lære seg å si pappa før mamma! Best å ringe barnevernet med en gang, sånn kan vi jo ikke ha noe av!

Skrevet

Du fortsetter ja, artig skrue. Vært lite med baby på dere damer uten oss menn iallefall :) Din baby = mamma og pappa sin baby!

Skrevet

Oida.. Da har jeg visst gjort ting litt feil jeg? Her ville ikke lillegutt ha pupp, så han er et flaskebarn. Jeg og far mater ham ca like ofte, siden han faktisk (dessverre?) er en deltagende far. Han er også den som har tatt all permisjonen - bortsett fra mine 9 obligatoriske uker, og jeg går på skole.

Jeg er vel en forferdelig mor! :o

Med storesøster var jeg hjemme, og hun ble ammet til hun var 10 måneder, hvis det gir meg noen poeng.

Skrevet

Poenget er at "din baby" i denne sammenhengen (dette forumet) handler om forholdet mellom mor og barn, i fortsettelsen av graviditeten (barn i magen). Noen påstår at det er like mye farens baby fordi det heter "din baby". Det er tull, fordi sånn er ikke naturen. Din baby = morens baby. Faren kan hjelpe til, men er en perifer figur i forhold til en baby, og ikke i noen annen posisjon enn babyens besteforeldre eller tanter og onkler. Det er moren som har ansvaret for babyen.

Skrevet
Poenget er at "din baby" i denne sammenhengen (dette forumet) handler om forholdet mellom mor og barn, i fortsettelsen av graviditeten (barn i magen). Noen påstår at det er like mye farens baby fordi det heter "din baby". Det er tull, fordi sånn er ikke naturen. Din baby = morens baby. Faren kan hjelpe til, men er en perifer figur i forhold til en baby, og ikke i noen annen posisjon enn babyens besteforeldre eller tanter og onkler. Det er moren som har ansvaret for babyen.
Godt det ikke finnes så mange som tenker som deg da, håper det irriterer deg grenseløst :)
Skrevet

Det er sånn naturen er. Mulig du oppfatter naturen som rar. Bare se på hvordan dette fungerer i dyrelivet, så skjønner du hva som er naturlig.

Hilsen Victoria

Skulle vi la dyreriket diktere hva som er riktig og naturlig for oss mennesker, skulle vi få en del merkelige utslag.

1. Det er naturlig at mannen føder barna (sjøhest)

2. Det er naturlig at kvinnen dreper og spiser mannen etter at han har gjort henne gravid (edderkopper)

3. Det er naturlig at mannen biter seg fast i kvinnen, og at hun bærer ham rundt omkring resten av livet mens han gjør henne gravid fra tid til annen (dyphavsmarulk)

4. Det er naturlig at kvinnen står for alt av arbeid som blir gjort, og at mannen ikke gjør annet enn å la seg varte opp (løve)

5. Det er naturlig at kvinnen oppsøker andre kvinner og dreper og spiser barna deres, for å gi sine egne barn bedre oppvekstvilkår (rotter)

6. Det er naturlig at mannen kurtiserer kvinnen ved å oversprøyte henne med urin (hulepinnsvin)

7. Det er naturlig at kvinnen biter av mannens penis etter at de har hatt sex (banansnegle)

Osv. Osv.

Skrevet

Hahaha, jeg tviler på at du har noensomhelst peiling på hvorfor de som eier forumet her har kalt det Barn i Magen og Din Baby. ;)

Du virker sprø, skulle tro det var han gærne fyren i England med blogg som er på ferde. ;)

Men takk for underholdningen da. :D

Skrevet

Men i alle dager hva er dette for noe da? He He

Du vet at det i dyreverdene ikke alltid er mor som tar seg av barna? Tror til og med sjøhesthannene går gravide med eggene . .

Skrevet

Sikkert den samme som har skrevet i flere tråder at jeg ikke kan være her fordi jeg er mann :P

Skrevet

Enig med deg HI! Her i huset kopierer jeg visse ting fra dyrelivet, og jeg spiser mannen etter at jeg har blitt gravid. Så slipper jeg å ha han til rundt her og forstyrre mitt og babyens bånd. De første par årene bruker jeg på å lære babyen å jakte.

Skrevet

Du må må være stokk dum! Ville spurt hvilket århundre du lever i, men tror aldri noen har delt denne meningen med deg.

Far er da like mye med på å lage barnet og "forme" det som det mor er! Enig i at "barn i magen" kanskje går mer på mor, men er da også vi som er mest aktive her. Hadde jo vært flott om flere fedre deltok, men de har vanskeligheter med å dele at de har fått melk i brystene.

"din baby" må jo gå på den som bruker forumet, samme er vel det om det er mor eller far? Ellers og går en slik setning på enkeltpersoner. Vi bruker vel like ofte ordet vår baby som min eller din baby.

Og poenget med innlegget var? bare skrive din syke mening om at fedre ikke bør forstyrre båndet mellom mor og barn og at de er like sentrale i barnets liv som besteforeldre, tanter og onkler? Er en grunn til at vi må være to, i dyrelivet vel som med oss for å formere oss, for at far er like viktig for barnet.

Her kommer jeg til å prøve å venne barnet til både flaske og pupp ved å pumpe for at far og storesøster skal få delta litt i det og.

Du burde komme deg ut mer og treffe folk, ikke minst familier og se hvordan de fungerer.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Siden du trekker inn dyreriket, foreslår jeg at du ser litt på pingvinene f.eks. Der passer far på barnet mens mor skaffer seg mat.

Heldigvis er mannen min mer enn en spermdonor og koser seg like mye med barna sine som jeg gjør.

Men godt forsøk på å provosere, det skal du ha :) det ble bare litt for dumt, dessverre.

Skrevet

Pingvinene deler på ruginga! Det er Pappan sin det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...