Gå til innhold

Hva synes dere jeg burde veie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ti kilo under vekten er vel helt normalt. Jeg er 165 og veier 55 kg, normalt slank, ser ikke skrapa ut. Hadde jeg veid det samme som høyden som mange her inne snakker om, hadde jeg vært feit..

Om du du er feit når du veier 65 kilo og er 165 høy, så må du være rimelig dvask da.

Jeg er 160, og veide 50 kilo da jeg var anorektisk tenåring. Jeg ser best ut når jeg veier 60 kilo, da har jeg dritfin kropp. Jobber meg tilbake dit igjen nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør veie ca ti under høyden, altså 165 høy = 55kg. Skjønner ikke alle som sier du bør veie 70 kg, det syns jeg er mye. Jeg er 175 høy og veier 70 kg. Jeg er absolutt ikke for tynn, og har både hofte, rumpe og gode, store lår. 70kg på 10 cm mindre virker mye!

Skrevet

Jeg er 160 og veier 57 kilo, og er veldig fornøyd med denne vekta. For tre år siden veide jeg 48 kilo, og har gradvis gått opp i vekt siden da. Først hadde jeg helt panikk for at vekta gikk oppover, men ser nå at jeg ser bedre, for ikke å nevne yngre ut, med litt ekstra på kroppen.

Jeg tror at både alder og kroppsform spiller inn på hvor mye du føler deg komfortabel med å veie.

Skrevet

Ti under høyden er jo helt sprøtt. Jeg er 157, og skal da altså veie 47 kilo? Det er jo vanvittig lite. Jeg veide 53 kg da jeg var yngre og hadde store problemer med selvbildet, og når jeg ser på bilder av meg nå, synes jeg at jeg var altfor tynn. Jeg har hørt at man skal trekke fra 100 på høyden, slik at jeg da bør veie 57, og det synes jeg høres mer naturlig ut. Jeg synes absolutt benbygning, og kroppsfasong har noe med "idealvekten" å gjøre.

Skrevet

Jeg er 164 og prøver å ligge på 68-70. Noe mindre enn det vil ikke være kledelig.

Skrevet

Jeg er 167 høy, veier 58,5 kg. Vært på inbody analyse i dag. Har normal beinbygning. Og den veier hele 2,6 kg. Så jeg vil ikke tro at spinkel/normal/kraftig beinbygning har all verdens å si for vekta. I følge analysen burde jeg veie litt mer enn jeg gjør nå( 2 kg). Men bør gå ned 5 kg fett og bytte det ut med 4 kg muskler. Så da vet jeg hva jeg skal bruke høsten til -:). Puh

Skrevet

Vi er alle forskjellig bygd. En person kan være 164 cm og 65 kg og se fin og fast ut mens en annen med samme vekt og høyde ser lubben ut. Selv er jeg 165 og trives best når jeg er 60-62 kg. Veier jeg rundt 57 ser jeg bare ekkelt ut:s

Skrevet
Jeg er 169 cm og har ganske kraftig bygning, bred over hoftene og skuldrene. Nå er jeg kjempetjukk og vil sette meg et mål, lurer på å prøve psmf dietten. Hva burde jeg veie synes dere?

Har du veldig mye du skal ned er det vel revnende likegyldig hva VI mener du skal veie? ;) Du må nesten selv sette deg mål uderveis, så finner du nok matchvekta di etterhvert. Selv veier jeg 55 kilo og er 160 cm, kunne fint gått ned 5 kilo til for jeg er ikke suuperslank akkurat.. :P Derimot er jeg ganske aktiv når jeg har mulighet ( flere dager i uka) og spiser små porsjoner. Vekta mi er helt okei den, har veid ti kilo mer på samme høyde for et par år siden og da var ikke jeg komfortabel med vekta min.

Skrevet

Dette er individuelt. Du kan finne kalkulatorer på nettet som gir en indikasjon, f.eks freedieting.com. I margen til venstre ligger det en link til ideal weight kalkulator.

Selv er jeg 160 og veier 50 kg. Det er akkurat passe. Slank men ikke mager. Formene i behold.

Skrevet

Jeg er 166 høy og 61 kg. Jeg er passe slank, ingen bein som står ut:) Kunne nok også gått ned 5 kg uten problem..

Skrevet

Å si at alle bør veie 1O kg under cm over meteren er jo helt latterlig. Blir som å si at alle som er like høye bruker samme str i sko...

Selv om skjelettet ikke veier så mye mer ved kraftig bygning, så er det ikke tvil om at noen har bredere hofter, skulderpartier e.t.c

Det er fettprosenten, ikke størrelse på klær eller vekt, som avgjør om du er feit.

Fra tidligere vet jeg en tommelfingerregel var 10% +/- på cm over meteren.

Jeg blir beskrevet som kraftig bygd av meg selv og andre. Er 160 og helt perfekt på 60-64 kg. Da har jeg litt pupper og lår igjen.Veide 54-55 kg en periode pga. tøff livssituasjon og fikk da mange kommentarer på at jeg var for tynn. Så ikke bra ut rett og slett. Ble nesten helt flatbrystet men er kraftig over rumpa uansett, så med klær så det ut som jeg hadde litt former.

Skrevet

helt seriøst! Her var det mange med rare meninger.... Menmen, jeg tror at hvis du vil gjøre det etter boken så bør du snakke med legen din, få en kroppsanalyse og prate med en ernæringsfysiolog. Først da vil du få svar på hvilken vekt du bør ligge på. Det gjorde jeg og hadde jeg sagt resultatet her inne så hadde jeg blitt flådd levende så jeg velger å stole på legen jeg :) lykke til :)

Skrevet

Kroppsfasong har veldig mye å si, ikke fordi benbygningen er tyngre men fordi en med brede hofter og brede skuldre trenger mer "kjøtt" f.eks mellom hoftebena enn en spinkel jente.

Jeg og søsteren min er akkurat like høye, men har veldig forskjellig kroppsbygning så vekten er forskjellig. Vi er begge 174 cm og jeg har lange ben, smale hofter og skuldre, liten rumpe og ikke noe særlig pupper. Alle mine kilo legger seg rundt midjen så jeg har en skikkelig eplefasong, jeg kan derfor ikke veie så mye. Jeg ser best ut rundt 65 kg, da er jeg normalt slank, bruker str 38/40 i klær, men er fremdeles litt rund rundt magen. Skal midjen min bli helt smal må jeg ned på ca 58 kg, men da blir jeg for mager i ansiktet, pupper og rumpe forsvinner helt osv, så jeg foretrekker ca 65 kg og litt ekstra rundt midjen.

Søsteren min er også 174 cm, hun har korte ben og lang overkropp, rund sprettrumpe, større hofter og bredere skuldre, og med verdens smaleste midje. Evt ekstrakilo hos henne setter seg på rumpe og lår, midjen er like smal og hun ser slank ut nesten uansett. Hun ser finest ut når hun ligger på rundt 70 kg.

Skrevet

Jeg er like høy som deg og veier 80 kg (10 kg mer enn jeg føler jeg burde). Så ville lagt meg på 70 kg ja :)

Skrevet

Jeg er 169 cm. Jeg veier 75,3 kilo. Når jeg var 100 kilo trodde jeg at mellom 75 og 80 kilo ville være perfekt, men ser at jeg har lyst å gå ned 5 kilo til.

Samboeren synes jeg er slank nok, men jeg vil jo være fornøyd selv også :)

Skrevet

Klart det har noe å si hvor kraftig benbygning man har! Er man bredskuldret med kraftig ryggtavle har en jo en større "ramme" å bygge på enn en som en spinkelt bygd. Vekten av skjelettet er en helt annen sak. Jeg har ekstremt høy mineraltetthet og sånn sett benbygning som en mann. Hele 3,2 kg veier mitt skjelett. Referanseområdet til kvinner ligger mellom 2,4 og 2,9 tror jeg.

Med det sagt tipper jeg at ca 62 kg er en fin vekt for deg HI :)

Skrevet

Jeg er så møkk lei av at folk skal være så sinnsykt opptatt av vekt !!! Flere jeg kjenner som er det... Jeg for min del mener man veie akuratt så mye at man føler seg vel med kroppen sin. Jeg er selv ikke noe beinrangel, men har heller litt former ( er ikke feit), har ikke peiling på hvor mye jeg veier...

men det viktigste er at jeg er fornøyd med meg selv... Så mitt råd til deg er , Kom deg ned til en størrelsen du føler deg vel med, å prøv og hold deg der.. ønsker deg masse lykke til :)

Skrevet

Forstår ikke de som mener beinbygning ikke har noe å si...

Moren min og jeg har omtrent lik hyde, (Ca. 160cm) Hun har spinkel beinbygning, jeg har kraftig.

Min idealvekt er 62 kilo, da ser jeg sunn og slank ut med former. Veier jeg 55 ser jeg kjempesyk ut, med bein som stikker ut overalt. Veier jeg 70 (Som nå) er jeg litt rund i kantene, men fremdeles ikke tykk.

Moren min ser derimot temmelig rund ut på 62 kilo, og direkte feit om hun veier 70 kilo. Hennes idealvekt er mellom 50-55 kilo.

Etter hva du har sagt HI, så ville jeg trodd 70 kilo hadde passet fint på deg.

Skrevet

Jeg er 163 og veier 43 kg. Skulle selvfølgelig ønske at jeg hadde litt mer på kroppen, men jeg ser ikke sykelig tynn ut. Har aldri hatt spiseforstyrrelser av noen form, det er nok genetisk. Håpte at jeg skulle gå opp i hvert fall 10 kg etter sv, men ettersom jeg kun gikk opp 11, var alt vekke etter en uke....

Skrevet
Jeg er 163 og veier 43 kg. Skulle selvfølgelig ønske at jeg hadde litt mer på kroppen, men jeg ser ikke sykelig tynn ut. Har aldri hatt spiseforstyrrelser av noen form, det er nok genetisk. Håpte at jeg skulle gå opp i hvert fall 10 kg etter sv, men ettersom jeg kun gikk opp 11, var alt vekke etter en uke....

Oi, med den vekten er jeg overrasket over at du i det hele tatt har menstruasjon. Trodde man måtte veie 48 for å ha det, eller i hvert fall ha fettprosent som ikke ligger under 22 % av kroppsvekt.

Skrevet

Oi, med den vekten er jeg overrasket over at du i det hele tatt har menstruasjon. Trodde man måtte veie 48 for å ha det, eller i hvert fall ha fettprosent som ikke ligger under 22 % av kroppsvekt.

Ja, det kan du si ;) Det er ingen leger som noensinne har reagert på vekten min heller, men det er nok fordi jeg ikke er så høy, og som sagt ikke ser sykelig tynn ut.

Skrevet
Mellom 59 og 65 ville jeg ha sagt. Det er ingenting som heter kraftig benbygning, eller forskjellene hos folk er så minimale, tror heller det er en god unnskyldning for litt feite mennesker..

Klart det gjør. En kraftig benbygning veier ikke mye mer enn en spinkel en, men setter jo en viss ramme for hvor brede skuldre og hofter en har til eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...