Gå til innhold

Hva synes dere jeg burde veie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 169 cm og har ganske kraftig bygning, bred over hoftene og skuldrene. Nå er jeg kjempetjukk og vil sette meg et mål, lurer på å prøve psmf dietten.

Hva burde jeg veie synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Miryks
Skrevet

Hvis du er kraftig, så vil jeg si 67-73-74 kg. Jeg er _lav_, snakk om under 155. Når jeg ser tilbake nå, så synes jeg at jeg var damn sexy da jeg veide 60-63 kg.

Jeg er også bred over hoftene og skuldrene :)

Skrevet

lag deg små mål på veien... og nå de... ikke sett deg stort mål, og slutt, for da klarer du det aldri..

jeg er 168 og veier 72 kg... trives med den vekta... alt er pent fordelt :)

Skrevet

Mellom 55 og 72. Da er du normalvektig og innen det som er best for helsen din.

Gjest Miryks
Skrevet

...kommer da an på hvor mye muskler hun har.

Skrevet

Mellom 59 og 65 ville jeg ha sagt. Det er ingenting som heter kraftig benbygning, eller forskjellene hos folk er så minimale, tror heller det er en god unnskyldning for litt feite mennesker..

Gjest Miryks
Skrevet
Mellom 59 og 65 ville jeg ha sagt. Det er ingenting som heter kraftig benbygning, eller forskjellene hos folk er så minimale, tror heller det er en god unnskyldning for litt feite mennesker..

Kjekt at jeg har en lege som unnskylder for meg da :D

Skrevet
...kommer da an på hvor mye muskler hun har.

Ja, har hun mye muskler og kraftig bygning bør hun nok ligge i det øvre sjiktet. Har hun lite muskler og er spinkel bør hun ligge i det nedre sjiktet.

Skrevet

Jeg har egentlig lurt på å sette målet på rundt 70, men ville høre hva dere tenker. Jeg veide 65 rett før jeg begravd med førstemann, og det var ikke pent, bena stakk ut overalt, så din teori #7 har nok ikke helt rot i virkeligheten. Da fikk jeg kommentarer om at jeg var for tynn.

HI

Skrevet

Sier han at du veier mye pga beinbygningen din? Høres merkelig ut...Jeg har kraftig benbygning, men jeg er slank og veier ikke mye, så mye tror jeg ikke det med beinbygning spiller inn..

Skrevet

Haha, ble gravid!! Ikke begravd. Moro med Autocorrect...

Skrevet

Det er vel slik at kvinner bør veie ti kilo under høyden ca, slik har jeg i hvert fall lært det. Da er man fin og slank.

Gjest AnneS
Skrevet

Jeg er akkurat like høy og har alltid vært "tung". Trivselsvekten min er 70 kg :)

Gjest Miryks
Skrevet
Det er vel slik at kvinner bør veie ti kilo under høyden ca, slik har jeg i hvert fall lært det. Da er man fin og slank.

Så jeg burde veie rett over 40 kg?

Den går ikke..... Synes som sagt jeg så fin ut da jeg veide mellom 60 og 63 kg.

Synes 70 kg høres bra ut, HI! :)

Skrevet

Hvis jeg skulle ha veid mellom 59 og 65 med den beinbyggningen jeg har, ville jeg sett skrapet ut. Jeg er like høy som TS og med veldig brei ryggtavle og breie skuldre.

Det er kanskje ikke noe som heter kraftig beinbyggning, men vi som har kraftig kroppsform trenger flere kilo på kroppen vår, enn de som er spinkle.

Skrevet

benbygning har noe å si... jeg er 164, og da jeg veide 68, så jeg syk ut... alt av bein stakk ut, har ei vennine som er like høy som meg, og veier 50 kg, hun ser helt perfekt ut, har ingen bein som stikker ut noen steder.. noen er spinkel, og noen er kraftig, og ja, da snakker jg om benbygning...

Skrevet

ei venninne er 170 og veier 57 kg... jeg synes hun er alt for tynn, så tenker du kan veie fra 65 og oppover for å se sunn og slank ut.

Skrevet

Helt til man er kvinnfolk med like massiv benbygning som mannfolk, det har jeg nemlig ;) (bekreftet av sykehuset, fikk sjokk når jeg fikk beskjed om at min benbygning er i samme prosent som en voksen mann!)

Skrevet

Ti kilo under vekten er vel helt normalt. Jeg er 165 og veier 55 kg, normalt slank, ser ikke skrapa ut. Hadde jeg veid det samme som høyden som mange her inne snakker om, hadde jeg vært feit..

Gjest Miryks
Skrevet

Når jeg sier kraftig benbygning, så mener jeg ikke at skjelettet mitt veier mer enn andres.

Jeg er kraftigere, enkelt og greit. Noen har bred brystkasse, jeg har brede skuldre og hofter.

,

Skrevet

Kvinners idealvekt sies å være høyde minus 105, så i mitt tilfelle er det 178 minus 105, altså 73 kg.

Hos menn er det høyde minus 100, hos mannen min som er 196 er idealvekten rundt 96 kg.

Så er det jo forskjell på muskler/fett/benbygning osv.

Skrevet

Ca 70 kg, ikke noe særlig mindre i hvertfall. Kan jo hende vekten stopper naturlig der den bør være.. Hva med å sette deg mål på 75, og justere derifra om du ikke er 100% fornøyd-

Skrevet

kommer jo helt an på muskler osv, men jeg er selv 167 og har kvinnelige former (uansett hvor mye/lite jeg veier), men synes jeg selv ser best ut når jeg veier 60-62.

Veier nå 67 og føler meg kjempefeit - holder på i vektklubb.no :) Orker ikke å føle meg sånn her lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...