Gå til innhold

Gravid-plager man kan le av i ettertid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av en annen tråd her og kom på hvordan jeg reagerte under svangerskapene. Måtte nesten le litt :P

*Med nr.1 jeg sov og sov og sov! La meg kl.23.00 og kunne gjerne sove til 14.00 dagen etter.

*Kastet opp av kosttilskuddene jeg tok, hvis jeg ikke hadde spist nok i løpet av dagen..

*Tålte ikke ordene leverpostei og Fromasj før jeg følte jeg måtte gå å kaste opp...

*med nr.2 brakk jeg meg av alt jeg kom over... fryktelig plagsomt men kan heldigvis le av det nå! En av de mange episodene var da heg var på vei til jobb tidlig tidlig en morgning og det hadde snødd i løpet av natten. Jeg brakk meg hele veien til bussen fordi det luktet... ja SNø... :P

*Kan ikke spise Ribbe lengre fordi jeg var ekstremt kvalm i jula og mine foreldre hadde invitert oss til Ribbe-middag. Da min far åpnet ovnen og den våte, ekle "svine"-dampen veltet ut brakk jeg meg i timevis (også bare ved tanken) og jeg visste at jeg aldri kunne spise dette noensinne igjen :P

Tenker meg at det er mange flere her :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang hadde keg såååååå lyst til å spise skum ! At jeg tok all vasken for hånd bare for å kjenne på skummet å se på det , brukte utroooooooolig mye zalo kansje 1 flaske i uken hahahaha turte aldri å smake på det for jeg vet idt ikke smaker godt men var veeeeldig nære på ! Hihihih

Nå blir jeg bare kvalm av alt mulig egentlig , ikke noe sånn rart enda :)

Skrevet (endret)

Kjæresten har ikke fått lov til å spise nudler på 5 mnd, og han er asiat :P

Jeg kan bare spise noe til middag én gang, og så er det bare ekkelt etterpå.. veldig slitsomt for den som skal lage mat!

Endret av Høytoppåfjellet
Skrevet
Kjæresten har ikke fått lov til å spise nudler på 5 mnd, og han er asiat :P Jeg kan bare spise noe til middag én gang, og så er det bare ekkelt etterpå.. veldig slitsomt for den som skal lage mat!

Haha! Den var god :P

Skrevet

Jeg var veldig svimmel, men skulle være med på butikken likevel. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sittet rundt omkring, og forbannet meg over at alle butikker mangler sitteplasser. Noen ganger klarte jeg ikke forlate bilen, og måtte bare legge setet ned for ikke å besvime. Vannflaske, ingefær og peppermyntekapsler og spypose til tross, ut og handle det skulle jeg. Kan le litt av det nå, for jeg burde ha holdt meg hjemme i den perioden.

Skrevet

Jeg var i ganske ok form og var på tur med mannen og noen venner inn til et fjellvann. Det var varmt så vi ville bade. Jeg hoppet uti der vi pleide sammen med de andre. I det brysteme mine traff vannet måtte jeg hyle av smerte. Det var bare så vidt jeg klarte å karre meg inn på land igjen så vondt gjorde det. Brystene mine var fulstendig "alergiske" mot kulde.

Senere ble det såpass ille at jeg ikke kunne gå inn på kjølerommet. Det måtte jeg få noen andre til å gjøre helt til jeg var ferdig med å amme.

Ikke farlig, men veldig plagsomt!

Skrevet

Jeg trodde vannet gikk hele tiden :P

Det hadde selvfølgelig ikke gått noen av de gangene jeg var for å sjekke og det kom som et fossefall rett før ungen kom ut :)

Skrevet

Jeg hatet lukten av popcorn, og tok det som en personlig fornærmelse at min samboer poppet det.

Klarte ikke å trø ut av dusjen etter en lengre turer med hunden, etter uke 30, og samboer måtte løfte meg over badekaret.

Skrevet

var så forstoppet og oppblåst i uke 8-14 at jeg så ut som om jeg var i 8 mnd... ikke så kult når folk spurte når termin var og jeg sa at det er om 6-7 mnd :(

Skrevet

Følte meg som et kjøtt-etende monster, måtte ha kjøtt hver dag... Drømte om kjøtt, kunne spist koteletter til frokost hvis jeg hadde gitt etter for alle lyster :-)

Skrevet

spydde også av kosttilskuddet om jeg ikke hadde spist nok. Kjempe deilig å spy opp vann utblandet med tran. Mmmm... herlig. Ble videre kvalm av det og gikk rundt med brekninger overalt pga den transmaken. Husker spesielt en gang jeg snakket med en pasient, var vel 5 mnd på vei og plutselig ut av ingen stands kom den brekningen. Måtte bare prøve å beklage mellom slaga og fikk løpt inn på toalettet. Fikk 100% sykemelding dagen etter. Brakk meg av alt mulig, var ikke forenlig med alt sosialt liv.

Skrevet

Jeg var så kvalm med minstemann at jeg ikke taklet matlukt overhodet. Hvis vi skulle på middag hos min mor måtte hun steke kjøttet om formiddagen slik at luktene var borte da jeg kom dit. I tillegg elsket jeg spareribs før jeg ble gravid, men nå 2.5 år etter kan jeg ikke en gang se et bilde av det før jeg nesten kaster opp. :P Egg var også en av de tingene som var helt uaktuelt å steke i huset her. Siden jeg var så kvalm var en av de få tingene jeg klarte å spise is med nonstop, og en dag hadde samboeren min spist opp nonstopene. Herregud, så sint jeg ble. ;)

Skrevet

Luktesansen min da jeg gikk gravid!

Samboeren min elsker chillinøtter, men jeg syntes det luktet helt forferdelig. Han prøvde å lure meg engang og begynte å spise chillinøtter på kontoret, jeg satt i stua. Da jeg kjente eimen, skreik jeg til samboeren min; "den posen med chillinøtter kan du bare pakke sammen"!

Hjelpes for noen hormoner :(

Skrevet

haha! Huff, jeg kastet faktisk opp da jeg satt på do å bæsjet :( Det skjedde bare 1 gang, alle de andre gangene brakk jeg meg "bare". :)

Skrevet
spydde også av kosttilskuddet om jeg ikke hadde spist nok. Kjempe deilig å spy opp vann utblandet med tran. Mmmm... herlig. Ble videre kvalm av det og gikk rundt med brekninger overalt pga den transmaken. Husker spesielt en gang jeg snakket med en pasient, var vel 5 mnd på vei og plutselig ut av ingen stands kom den brekningen. Måtte bare prøve å beklage mellom slaga og fikk løpt inn på toalettet. Fikk 100% sykemelding dagen etter. Brakk meg av alt mulig, var ikke forenlig med alt sosialt liv.

å det var grusomt det med tranen ja... jeg tok de derre til Lifeline og der var det med en sånn vitamin-pille som skulle inneholde blåbær osv. den tabletten var helt blå. Det var rimelig ekkelt å kaste opp noe som var lilla og attpåtil stinket tran! :P

Skrevet

Jeg ble så inderlig kvalm av å gå i butikken, for jeg syns det var så ekkelt at det var så mye mat samla i ett rom.

Måtte kjøpe ny tannbørste flere ganger i uka, fordi jeg ofte kasta opp på tannbørsten. Var som å stikke fingeren langt nedi halsen å få tannbørsten bare rett innafor i munnen. Ugg..

Kasta opp spaghetti gjennom nesa, så jeg måtte dra ut en lang en (hang fast mellom nesa og halsen på en måte). Klarte ikke å tenke på spaghetti etter den dagen.

Jeg var så ustabil i humøret at jeg det ene øyeblikket kunne gråte forferdelig sårt av en episode av Extreme Home Makeover (eller noe tilsvarende ultra-amerikansk shite) og i det neste le så tårene trilla over noe trivielt som at katten gjorde noe dagligdags. Det var fryktelig irriterende å være så ustabil!

Skrevet

Jeg begynte å gråte i en møbelforretning fordi sofaen jeg ville ha hadde 3 små puter istedenfor 2 store! var helt utrøstelig. Hehe

Gjest Miryks
Skrevet

Jeg klarte ikke å spise ostekake under første svangerskap, og jeg _elsket_ ostekake vanligvis. Greide heller ikke å spise det etter at ungen var ute, så jeg har ikke smakt det på 4 år :/

Har oppdaget Oreo-kake, så... jeg overlever vel ;)

Skrevet

Jeg kasta også opp en gang jeg satt og bæsja, og det spyet stinket så veldig pistasj (hadde spist pistasjis) at jeg klarte ikke tørke det opp. Da måtte kjæresten min gjøre det, og han lo litt og spurte om jeg hadde spydd av min egen bæsjelukt:/

Skrevet

Kjøleskape vårt lukter forferdelig for tiden og samboeren må hente ut mat til meg, for hvis jeg stikker hode inn der så mister jeg all matlyst :P

Også er pepper en grusom ting, det lukter forferdelig!

Skrevet

Med nr 1 reagerte jeg kraftig på parfymelukt og lukten av kebab. Var en som satt å spiste kebab på trikken og da måtte jeg bare gå av fordi jeg brakk meg. Også var jeg utrolig glad hele tiden, kunne få den latterkrampen bare noen sa bø til meg.

Men nr 2 fikk jeg dilla på skogsbær yoghurt og sjokolade milkshaken fra Mcd.Ikke så bra siden jeg hadde svskapsdiabetes.

Med nr 2 hadde jeg også dilla på negelakk. Måtte ha ny negelakk på hver dag, som matchet antrekket mitt den dagen.

Skrevet

Jeg hadde forferdelig lyst til å spise grus og jif skurekrem - fikk vann i munnen bare av å tenke på det.

Skrevet

Jeg hadde en ekstrem luktesans da jeg var gravid, og det som luktet verst av alt var peanøtter. Peanøtter var derfor bannlyst i huset. Det hendte at mannen min smugspiste peanøtter etter at jeg hadde lagt meg, men selv om han pusset tenner og skylte med munnvann så våknet jeg av "den forferdelig sterke" peanøttlukten når han kom og la seg.

Jeg var ikke veldig mye kvalm under mine svangerskap, men jeg ble fort bilsyk, og jeg tåte ihvertfall ikke å sitte på når vi skulle rygge. Da måtte jeg ut av bilen. Om mannen min skulle glemme seg og smelle bilen i revers og rygge 20 cm så var det nok til at jeg brakk meg. Det gikk på et vis så lenge jeg kjørte selv, men en gang måtte jeg gå ut av bilen og be en fremmed mann om å rygge bilen ut av parkeringsplassen for meg. Han lurte på om jeg ikke fikk det til, men jeg forklarte, litt flau, at jeg kunne rygge, men ikke fikk det til uten å spy...

Skrevet

Jeg taklet ikke lukten av meg selv! Dusja ooofte for å føle meg vel. Sambo fikk ikke spise honning i nærheten av meg, han er så glad i honning på skiva, men da fikk han fint sette seg i et annet rom. Hadde også dilla på gummilukt helt på slutten, så kjøpte slike latex engangshansker å gikk rundt å lukta på dem.

Skrevet

Gråt av ingen ting, reklamer med babyer var bare så rørende :P

Vg har ukens skilt, eller hva det nå heter. Lo så jeg grein! Så ofte samme skiltene flere ganger på rad, de var like morsomme vær gang.

Hadde dilla på kjeksene dotts. Gikk gjene med sny til knærne i 2 km med 25 minus for å kjøpe dotts :P

Kastet opp av pomfri, ville veldig gjerne spise det. Men det kom opp uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...