Gå til innhold

Stebarn i utenlandsbryllup


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er vel knapt en problemstilling...? Det vil skape store reaksjoner hos alle gjester, familie og barnet hvis jentungen ikke får bli med. Det vil ikke føre til noe godt. Siden du tenker sånn om det nå så vil du angre når dagen kommer hvis hun ikke er der.

 

I vårt bryllup så hadde alle barna en sentral rolle i kirken og festen etterpå, for nå var det ikke mine og dine lengre, men vår familie.

 

Får helt dårlig i magen av uttrykket "min lille familie".... Dette er et uskyldig barn plassert i en situasjon hun helst skulle vært foruten.

 

Inkluder henne er mitt råd..

Endret av Vossafår
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reagerer mest på uttrykket "min egen, lille familie" jeg da. Hører ikke barnet til mannen din til i din familie også? Har dere en todelt familiestruktur hvor den lille femåringen står litt på sidelinjen? At dere i det hele tatt kan vurdere å utelukke et lite barn fra pappaens bryllup sjokkerer meg litt, for å være ærlig.
Nå sier jo HI at dette barnet bor på en annen kant av landet og kun er hos de i ferier. Det er faktisk HI som tar opp dette, faren ser ikke ut til å se på dette som noe problem.. Det kan være mange grunner til at de ikke har et så nært forhold til jenta, ingen grunn til å angripe hovedinnlegget
Skrevet

Når mor og far endelig gifter seg er det en sor dag for barna, det er en gledens dag for hele familien.

 

For særkullsbarn er det ikke like sikkert det føles likt. For dem kan det være en sorgens dag, som et symbol på at deres egen mor og far aldri finner tilbake igjen.

 

Ellers sier jeg godt jobba til HI, forstår ikke peset du får her. Det er jo ikke du som som ikke ønsker stebarnet ditt der, det er far som ikke gidder, og ikke orker. Det erjo du som presser på forstår jeg fra ditt hoved innlegg.

Oppfattet heller ikke at du mente med "din lille famlie" at du ikke ønsket, stebarnet der, men mer at du burde akseptere at inkluderingen av stebarnet ikke var så viktig fra barnets far.

 

Men vi leser jo alt forskjellig. Kommer i mitt virke i kontakt med mange familier, og det er forbausende mange fedre som enten ikke bryr seg om barna han hadde fra før, eller bryr seg om barna han fikk med nummer to.

Det er til og med forbausende mange fedre som singler ut et av sine fellesbarn, og velger å prioritere det vekk, eller fremelske et av sine barn.

 

Det finnes også mødre som er sånn, men virekr mest vanlig balndt menn.

Skrevet

Hvorfor skal ikke hans foreldre være med?

Skrevet

HI her.

 

Takk til dere som har kommet med konstruktive svar:-) Og til dere som nevner at det er JEG som presser på for å ta med barnet, så stemmer dette. Og det vil jeg fortsette med fremover. Jeg vil jo selv også at barnet skal få denne opplevelsen og at jeg og h*n skal utvikle et best mulig forhold.

 

Men: Har noen noe tips om hvordan jeg skal få snakket med ham og overtalt ham?

 

Og til dere som henger dere opp i mitt uttrykk "min egen lille familie": skjønte da jeg skrev det at det kunne skape reaksjoner, men hva skal man kalle det ellers da, når barnet kun er hos oss ca 3 ganger i året og vi det meste av tiden er 3 stk?

Skrevet

Var jeg deg ville jeg vel heller vurdert om jeg var interessert i å gifte meg med en som ikke ser nødvendigheten av å inkludere sitt eget barn i bryllupet sitt. Det sier ganske mye om en person. Tenk deg om en gang til er mitt råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...