Gå til innhold

Er så LEI ungene! (sommerferie...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bli lei er vanlig!

Jeg har en 3 Åring hjemme og føler pÅ at hun kjeder seg. Meeen nÅ skal det være sagt at jeg er 100%sykmeldt pga av bekkenløsning og fÅr ikke til Å gÅ lenger en til postkassen før jeg mÅ sitte Å hvile. Jeg fÅr ikke gjort stort av aktiviteter med henne annet enn basseng og da mÅ jeg være i vannet ikke opp og ned for det klarer jeg ikke. Kjenner at 3 uker hjemme med henne uten Å kunne bevege meg særlig er krevende ikke nødvendigvis fordi hun krever sÅ mye men kjenner veldig godt pÅ at jeg selv ikke klarer og bare har smerter. Har heldigvis en mann som er flink til Å aktivisere henne men han mÅ jo jobbe og. Nei, Å ytre seg i et anonymforum for Å fÅ blÅst unna litt frustrasjon er heeeelt greit:) Her gleder vi oss til hverdagen kommer, for ferien iÅr ble en smule amputert vi tar det igjen nÅr beibis kommer:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Det er klart at det er en stor overgang fra en strukturert og travel hverdag til late feriedager hvor ingenting er "spikret" og at det kan røyne på både liten og stor, spesielt hvis været ikke innbyr til de største utendørsaktivitetene.

Men jeg må si at det er et lite varsku at man er så vant med den travle hverdagen at man sliter når man plutselig ikke har faste ting og aktiviteter å fylle dagene med.

Man kan ikke plutselig forlange at barn som er vant til en strukturert og styrt hverdag plutselig skal forstå at nå må vi bruke fantasien og finne på ting av oss selv. Når man er i bhg mesteparten av dagene, er man vant til styrt lek og å bli fortalt hva som skal skje og når.

Da er det ikke så lett å skjønne at når det er ferie, så må man finne på dette selv. Da blir det mas og kjedelig - det er ikke annet å vente.

Så at feriene blir "kjedelige" for de små, må vi faktisk ta på vår egen kappe. Det er en av prisene vi betaler for begge foreldre i jobb.

Skrevet

Gudskjelov finnes det en virkelig verden utenfor dib. Urk.

Skrevet
Når man blir sliten og lei av sine egne barn når man var ferie så burde man ikke fått barn mener jeg!

Hva foreslår du som løsning på det da? Gå tilbake i tid og la være å få barn? Gi bort barna?

Veldig konstruktivt svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...