Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #26 Skrevet 16. juli 2012 Vi var på visning for ikke lenge siden. Kikka først ute, og vips, der trødde kjæresten min gjennom terrassebordet... Litt råttent ja.... Vel inne på vaskerommet så vi hvite riller på murveggen. Spurte om det hadde vært fukt? Megler påstod hardnakket nei, mens det i tilsynsrapporten stod opplyst "mindre fuktskader".. Kjæresten min er utdannet innen bygningsarbeid, og så fort at hele veggen måtte rives da det manglet drenering og sånn her pappgreier. Videre inn i huset åpna vi et skap hvor dørknotten fulgte hånda. Derfra skulle kjæresten min gå over isolasjon og takstoler på kryploftet og kom nesten opp før han raste ned trappa fordi trinnene i stigen løsnet, han falt ganske hardt og slo begge leggene, men høydepunktet kom da vi skulle se på garasjen integrert i huset. Den hadde de likegodt fjerna veien til og heller bygd en trapp ned til fordi det visst nok var så kronglete på vinteren..... Ikke akkurat imponert!
mamma_bergen Skrevet 16. juli 2012 #27 Skrevet 16. juli 2012 Det absolutt verste jeg noen gang har sett,var når jeg og eksen skulle leie en leilighet av en mann på langt over 80 år. "leiligheten" lå i andre etasje i et gammelt hus,og hadde under krigen vært en kafe..Benkene og noen av bordene sto der ennå,toalett,vegger,guv og alt annet var også orginalt fra den tiden..Ikke var det bad/dusj der osv..Hehe.. Han ville ha 5000,- i mnd Vi takket pent nei
ariel78 Skrevet 18. juli 2012 #28 Skrevet 18. juli 2012 Da vi skulle selge rekkehuset vårt tidligere i år, var det en eldre dame som låste seg inne på badet og gikk på do under visningen. Det reagerte jeg på... Var redd hun ville gjøre noe som stinket. Jeg hadde jo vasket badet godt før visning og ikke engang brukt toalettet selv etter det. Synes i hvert fall hun burde spurt først. (Jeg var med på visningen sammen med megleren) Noen folk har ikke antenner, var på visning for en tid tilbake. Stod og snakket med megleren når det kom en småbarnsmor og spurte om det var mer dopapir for datteren satt og bæsja. Hadde det vært visning på mitt hus hadde jeg blitt rimelig irritert! Var også på et annet hus der det lå masse smuler på kjøkkenbenken og gulvet. Alt var hakkete og slitt selv om huset bare var noen få år gammelt. Ok, jeg lot min datter tisse på doen der vi var på visning. Hun er 4 år og klarer ikke holde seg. Det var 15 minutters kjøring med bil til nærmeste bensinstasjon med toalett. Hva synes du vi burde gjøre da? La henne pisse seg ut? Er en forskjell på å tisse fort og diskret og bæsje og okkupere doen i sikkert 10 min. Da kan man kjøre til en bensinstasjon i nærheten :-)
2_små_og_flere_grå Skrevet 18. juli 2012 #29 Skrevet 18. juli 2012 Jeg skulle se på ett hus en gang og hadde bl.annet med meg min sønn som da var 1 år. Megler hadde sagt fra om ett tidspunkt og jeg forventa at han skulle være der, men den gang ei. Huset lå litt øde til, tror ikke det var noen biler utenfor og ingen åpnet opp, så jeg tenkte først at megleren ikke hadde kommet ennå og vi satt oss i bilen for å vente. Etter en liten stund så jeg noen som titta ut vinduet i andre etasje og tenkte at de ikke hadde hørt oss banke på, så vi gikk bort igjen for å banke igjen og se inn i gangen nede.. der var det masse rot og forskjellig, og fortsatt ingen som kom for å åpne.. Satt oss i bilen igjen og så nok en gang noen som titta ut. Fikk vite i ettertid at det var fullt av narkomane og div i det huset, og er sjeleglad for at de ikke åpnet. Gadd ikke si fra til megler og slo fra meg det huset. Må legge til at jeg har ingenting i mot narkomane før jeg blir skutt her!! Hehe.. men med ett lite barn, så har jeg null interesse av å gå inn i ett fremmed hus hvor det befinner seg rusa mennesker som man ikke aner hvordan oppfører seg.. Og synes virkelig megleren burde ha fortalt noe eller i det minste vært tilstede :S PS: Når vi selv hadde visning en gang så kom det ett par som var veldig hyggelig da vi hilste på dem utenfor (de visste nok ikke at det var oss som eide det), de virka kjempeinteressert og vi var spent på om de kom til å by... men neida, etter 10 minutt viste det seg at de kun var der for å ødelegge visningen.. de sa masse negativt høyt og tydelig foran de andre som var der (ting som ikke var noe å påpeke i det hele tatt) og jeg så at megleren hadde lyst til å be dem om å gå, hehe..
YumYum2 Skrevet 18. juli 2012 #30 Skrevet 18. juli 2012 Kom på visning en gang da det var visning på to leiligheter i samme hus. I den første kom vi rett inn på kjøkkenet der golvet på ene langsiden var noen cm lavere og i flis, der var det et dusjhode og uttak til vaskemaskin, på KJøKKENET! Valgte allikevel¨å se på neste. Der så alt helt ok ut til vi kom til et rom der det var en varmtvannstank, en vaskekum og et bord med en mikro på. Så sier han som hadde visningen "og dette er kjøkken". Da gikk vi fort for å si det sånn, kvalt i latter!
studVest Skrevet 18. juli 2012 #31 Skrevet 18. juli 2012 Var på en del visninger i fjor - en av leilighetene hadde varmtvannstank i felles oppgang, en annen var renovert uten tillatelse fra kommunen; for å entre huset måtte vi balansere på noen tilfeldig utlagte planker..! Flere andre leiligheter var fylt til randen av tente duftlys... Skal lure på hvordan det lukter der til vanlig :S
studVest Skrevet 18. juli 2012 #32 Skrevet 18. juli 2012 Når jeg tenker tilbake på tiden da vi skulle kjøpe vår første leilighet sammen, er det hovedsaklig tre "festlige" visninger jeg kommer på: 1. Tydelig et tvangssalg. Da vi kom på visning, måtte vi trø over det meste for å komme fram. På kjøkkenet stod det en stekepanne på komfyren med noe som mest sannsynlig en gang i tiden hadde vært et speilegg. Rot og skitne kjøkkenredskaper overalt. 2. Vi var og kikket på en blokkleilighet som hadde privat annonsering. Da vi kom, møtte vi en enslig dame som GRåT og BA om at vi måtte kjøpe leiligheten, for hun MåTTE flytte til Finnmark - nå!!! 3. En tredje leilighet, vel - vi hadde en merkelig mistanke, og kikket bittelitt bak enkelte av møblene, og joda - her hadde de rett og slett malt rundt møblene... Juhu :-)! Hahahaha!!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #33 Skrevet 18. juli 2012 Når jeg tenker tilbake på tiden da vi skulle kjøpe vår første leilighet sammen, er det hovedsaklig tre "festlige" visninger jeg kommer på: 1. Tydelig et tvangssalg. Da vi kom på visning, måtte vi trø over det meste for å komme fram. På kjøkkenet stod det en stekepanne på komfyren med noe som mest sannsynlig en gang i tiden hadde vært et speilegg. Rot og skitne kjøkkenredskaper overalt. 2. Vi var og kikket på en blokkleilighet som hadde privat annonsering. Da vi kom, møtte vi en enslig dame som GRåT og BA om at vi måtte kjøpe leiligheten, for hun MåTTE flytte til Finnmark - nå!!! 3. En tredje leilighet, vel - vi hadde en merkelig mistanke, og kikket bittelitt bak enkelte av møblene, og joda - her hadde de rett og slett malt rundt møblene... Juhu :-)! Hahahaha!! Var på visning i et ganske gammelt hus og det var for såvidt greit, helt til vi skulle se på badet/toalettet. Ikke nok med at det var toalettet var tett (drollene lå og fløt helt til randen av dassen), men døren inn til dassen gikk fra kjøkkenet, rett ved siden av komfyr og kjøleskap. Noe så ekkelt, istedet for å ha døren fra en lang gang som lå ved kjøkken og toalett, så hadde altså en "lur" sjel funnet ut at døren til dass skulle gå via kjøkkenet.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #34 Skrevet 18. juli 2012 Var ikke i forbindelse med kjøp men leie... Var i kjellerleiligheten til en familie, viste seg at huseier hadde kontor i kjelleren og måtte gå igjennom leiligheten han skulle leie for å komme til den da døra til kontoret var på kjøkkenet i leiligheten. Og da han viste soverommet gav han de på visning beskjed om å ikke lage så veldig mye lyder når de hadde seg (sex) da de hade soverommet rett over og det var lytt....
BikkjeBisk Skrevet 18. juli 2012 #35 Skrevet 18. juli 2012 En enebolig vi skulle se på ute på Sotra. Megler var forsinket, og da vi kom stod det en sjuskete fyr ute og snakket med naboen. Ikke hilste han eller gjorde antydning til å se på oss. Vi spurte om vi hadde kommet rett, og fikk et slags ja til svar. Megler kom og vi gikk inn. Huset var slitent og skittent, og langt fra forberdt til visning. Det var nok banken som var mest interessert i å få solgt det huset tenker jeg. Men i stua sto en litt ustelt jente på 7-8 år og skrubbet gulvet. "Jeg fikk lov av pappa" sa hun da vi kom. Den stakkars jenta var nok vant til å gjøre sitt for å holde huset i orden... Huff
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #36 Skrevet 18. juli 2012 Merkligste visningen jeg har vært på var når en megler ønsket en av de som var på visningen død. "Jeg håper du dauer av kreft!!". Han var uenig i at det var dårlig isolert. Hehe, jeg kan vel si at denne megleren er beryktet, og det med god grunn!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #37 Skrevet 18. juli 2012 En enebolig vi skulle se på ute på Sotra. Megler var forsinket, og da vi kom stod det en sjuskete fyr ute og snakket med naboen. Ikke hilste han eller gjorde antydning til å se på oss. Vi spurte om vi hadde kommet rett, og fikk et slags ja til svar. Megler kom og vi gikk inn. Huset var slitent og skittent, og langt fra forberdt til visning. Det var nok banken som var mest interessert i å få solgt det huset tenker jeg. Men i stua sto en litt ustelt jente på 7-8 år og skrubbet gulvet. "Jeg fikk lov av pappa" sa hun da vi kom. Den stakkars jenta var nok vant til å gjøre sitt for å holde huset i orden... Huff Sotra er stort, og bra er det
studVest Skrevet 19. juli 2012 #38 Skrevet 19. juli 2012 Husker også en visning jeg var på da pappa og sambo skulle flytte sammen; badet var knøttlite, og gulvet bestod av et gusjegrønt vegg-til-vegg-teppe! Til alt overmål lå det ene soverommet innenfor... Opplevelsen ble ikke bedre av at selger så ut som gale-Johnny i Ondskapens hotell :S
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #39 Skrevet 19. juli 2012 Vi så etter et stort feriehus på Hitra, vurderete dette, men hvem som ikke engang ordner til bildene til prospektet skal taes!?! Dolokket oppe, noe som ser ut som julepynt på soverommene og generell uorden... Hvordan vil det se ut om vi drar på visning? Nei, se for dere selv... http://www.finn.no/f...nnkode=23273118
klg,2 boys now:) Skrevet 19. juli 2012 #40 Skrevet 19. juli 2012 Huset er bare 10 år gammelt:-( inni så det ut som det var fra 1980-1990.å for en pris!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #41 Skrevet 19. juli 2012 Vi så etter et stort feriehus på Hitra, vurderete dette, men hvem som ikke engang ordner til bildene til prospektet skal taes!?! Dolokket oppe, noe som ser ut som julepynt på soverommene og generell uorden... Hvordan vil det se ut om vi drar på visning? Nei, se for dere selv... http://www.finn.no/f...nnkode=23273118 I alle fall en megler som ikke tar sin jobb alvorlig det der:)
Emil & Røra Skrevet 19. juli 2012 #42 Skrevet 19. juli 2012 Var på visning i et idyllisk rehus på Kampen i Oslo. Utefor satt et gammelt ektepar. Inne stinket det urin, så mye at jeg måtte gå ut fordi jeg begynte å brekke meg. Veggene var stripete av skitt, lampene dekket med brunt fett og på soverommet stod en uoppredd seng med gule og brune flekker på lakenet. Jeg ble rett og slett sinna på den som ikke har veiledet dette parret til å få noen til åvaske før visning!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #43 Skrevet 19. juli 2012 Vi så etter et stort feriehus på Hitra, vurderete dette, men hvem som ikke engang ordner til bildene til prospektet skal taes!?! Dolokket oppe, noe som ser ut som julepynt på soverommene og generell uorden... Hvordan vil det se ut om vi drar på visning? Nei, se for dere selv... http://www.finn.no/f...nnkode=23273118 Hvis det er det værste du har sett, så du jammen meg ikke sett mye
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #44 Skrevet 19. juli 2012 Vi så etter et stort feriehus på Hitra, vurderete dette, men hvem som ikke engang ordner til bildene til prospektet skal taes!?! Dolokket oppe, noe som ser ut som julepynt på soverommene og generell uorden... Hvordan vil det se ut om vi drar på visning? Nei, se for dere selv... http://www.finn.no/f...nnkode=23273118 Hvis det er det værste du har sett, så du jammen meg ikke sett mye Sa heller ikke at det var det verste jeg har sett.. lær deg å lese du! Og gjerne lære deg å skrive med det samme!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #45 Skrevet 19. juli 2012 Vi så etter et stort feriehus på Hitra, vurderete dette, men hvem som ikke engang ordner til bildene til prospektet skal taes!?! Dolokket oppe, noe som ser ut som julepynt på soverommene og generell uorden... Hvordan vil det se ut om vi drar på visning? Nei, se for dere selv... http://www.finn.no/f...nnkode=23273118 Hvis det er det værste du har sett, så du jammen meg ikke sett mye Venta på deg...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #46 Skrevet 19. juli 2012 Vi så etter et stort feriehus på Hitra, vurderete dette, men hvem som ikke engang ordner til bildene til prospektet skal taes!?! Dolokket oppe, noe som ser ut som julepynt på soverommene og generell uorden... Hvordan vil det se ut om vi drar på visning? Nei, se for dere selv... http://www.finn.no/f...nnkode=23273118 Hvis det er det værste du har sett, så du jammen meg ikke sett mye Venta på deg... Så hyggelig da
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #47 Skrevet 19. juli 2012 Vi så etter et stort feriehus på Hitra, vurderete dette, men hvem som ikke engang ordner til bildene til prospektet skal taes!?! Dolokket oppe, noe som ser ut som julepynt på soverommene og generell uorden... Hvordan vil det se ut om vi drar på visning? Nei, se for dere selv... http://www.finn.no/f...nnkode=23273118 Hvis det er det værste du har sett, så du jammen meg ikke sett mye Sa heller ikke at det var det verste jeg har sett.. lær deg å lese du! Og gjerne lære deg å skrive med det samme! Uff, hva skrev jeg galt da? Litt hårsår eller?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #48 Skrevet 19. juli 2012 Vi så etter et stort feriehus på Hitra, vurderete dette, men hvem som ikke engang ordner til bildene til prospektet skal taes!?! Dolokket oppe, noe som ser ut som julepynt på soverommene og generell uorden... Hvordan vil det se ut om vi drar på visning? Nei, se for dere selv... http://www.finn.no/f...nnkode=23273118 Hvis det er det værste du har sett, så du jammen meg ikke sett mye Sa heller ikke at det var det verste jeg har sett.. lær deg å lese du! Og gjerne lære deg å skrive med det samme! Uff, hva skrev jeg galt da? Litt hårsår eller? Nå er nå overskriften på innlegget "Hva er det værste du har opplevd på visning?" Og det er det du har svart på
Revenka78 Skrevet 19. juli 2012 #49 Skrevet 19. juli 2012 Da vi var på visning til huset vi kjøpte så hadde ikke eier forberedt seg. Han hadde jobbmøte hjemme i stua og det var ubehagelig å gå rundt i huset mens de hadde møte. Følte at vi forstyrret veldig.
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. juli 2012 #50 Skrevet 19. juli 2012 Vi så etter et stort feriehus på Hitra, vurderete dette, men hvem som ikke engang ordner til bildene til prospektet skal taes!?! Dolokket oppe, noe som ser ut som julepynt på soverommene og generell uorden... Hvordan vil det se ut om vi drar på visning? Nei, se for dere selv... http://www.finn.no/f...nnkode=23273118 Hehe julepynten tar de sikkert med seg og dolokket får du sikkert legge ned om dere kjøper. Synes det så helt greit ut jeg. Men dere har vel høyere krav da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå