Gå til innhold

Hva er det verste du har opplevd på visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verste vi opplevde når vi lette etter noe å kjøpe var når vi så på en leilighet som hadde vært tom i flere mnd etter tvangssalg.

Noen møbler stod igjen og på soverommet i kommoden lå en kjempe svær kniv!

Vi kjøpte ikke den leiligheten :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At jeg kom inn i gangen, og innestengt sigarettlukt kjentes i hele huset. Vemmelig..

Skrevet

«Verste» jeg har opplevd er at en av de andre som tittet på huset gikk på do under visning.

Huset kjøpte vi faktisk og doen ga vi bort på Finn.no.

Skrevet

At megleren nettopp hadde gjort sitt fornødne på toalettet i leiligheten...

Skrevet

22:40. Var det så fælt at en person gikk på do under visningen? Har dere bakterieangst siden dere solgte doet? Når dere har besøk av venner/bekjente regner jeg med de får bruke doen deres? Så mange flere "skumle" sykdommer har vel ikke fremmede?

Skrevet

«Verste» jeg har opplevd er at en av de andre som tittet på huset gikk på do under visning.

Huset kjøpte vi faktisk og doen ga vi bort på Finn.no.

Dere ville ikke ha doen fordi noen hadde brukt den? Hva slags galskap er dette?

Skrevet

22:40. Var det så fælt at en person gikk på do under visningen? Har dere bakterieangst siden dere solgte doet? Når dere har besøk av venner/bekjente regner jeg med de får bruke doen deres? Så mange flere "skumle" sykdommer har vel ikke fremmede?

Og antar de at doen aldri hadde vært brukt før akkurat denne visningen, siden det var det som fikk det til å bikke?

Skrevet
«Verste» jeg har opplevd er at en av de andre som tittet på huset gikk på do under visning. Huset kjøpte vi faktisk og doen ga vi bort på Finn.no.

De pussa sikkert opp badet, og bytta ut dassen da!!!

Skrevet
«Verste» jeg har opplevd er at en av de andre som tittet på huset gikk på do under visning. Huset kjøpte vi faktisk og doen ga vi bort på Finn.no.

Nå trekkes egne slutninger her og jeg vil ha meg frabedt å bli kalt gal. Huset var totaloppussingsprosjekt og doen måtte pusses opp.

Og ja, jeg synes det er spesielt å gå på do på visning når folk rusler rundt for å se på alle rom, enten det er megler eller andre.

Skrevet

Det forklarer ikke hvordan det verste de har opplevd kan være at noen brukte doen.

Skrevet
Det forklarer ikke hvordan det verste de har opplevd kan være at noen brukte doen.

Når "verste" står med tødler er det nok neppe det aller verste som kunne ha skjedd. Men ikke alle som catcher ironiske innlegg tydeligvis...

Skrevet

Hvorfor skal man være ironisk om noe slikt, forstår bruk av ironi, men denne typen ironi gir ingen mening...

Spørsmålet var hva er det verste man har opplevd på visning, er det poeng å være ironisk da, er jo et rimelig KONKRET spørsmål!

Skrevet

Vi skulle se på et hus hvor det var visning etter avtale. Da vi kom inn ble vi overfalt av en skokk med hunder. Det luktet våt bikkje og røyk i hele huset og dama som viste oss huset var rimelig uengasjert. Hun satt seg for å se på TV og røyke mens vi liksom skulle tusle rundt og åpne dører med bikkjeflokken på slep.

Vi gikk.

Skrevet (endret)

Da vi skulle selge rekkehuset vårt tidligere i år, var det en eldre dame som låste seg inne på badet og gikk på do under visningen. Det reagerte jeg på... Var redd hun ville gjøre noe som stinket. Jeg hadde jo vasket badet godt før visning og ikke engang brukt toalettet selv etter det. Synes i hvert fall hun burde spurt først. (Jeg var med på visningen sammen med megleren)

Endret av William09♥Olivia10♥Sofia12
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det "verste" jeg har sett, og det er jo forsåvidt ikke ille, men det var i alle fall totalt uaktuelt å kjøpe huset, når man måtte gå ut i en gang og gjennom stuen og kjøkkenet for å komme til badet. Badet hadde rett og slett dør i feil ende...

Skrevet

Har vært på noen spesielle visninger de siste ti åra, og sett merkelige selgere bare sette seg godt til rette og tro at leiligheten selger seg selv, ikke en gang trukket opp persiennene.

Sykt innrøkt hus hvor jeg virkelig tok skikkelig magadrag da vi kom ut igjen og kunne fortalt mye om hvordan nikotin setter farge på de merkeligste steder.

Men det verste vartvangssalg hvor det lå søppel overalt. Noe a la programmer på tv, men poser ut over hele gulvet og umulig å se gulvbelegget. På badet var det et stort svart svimerke over vaskesøyla, tipper strømmen var stengt av og han hadde brukt stearinlys der. Hele leiligheten var en skikkelig svinesti og superekkel!

Skrevet

I det ene huset var det to etasjer. Kjøkkenet og stua var i 2. etasje. Men saken var at trappen til 2 etasje var utforbi huset. Så måtte gå ut for å komme opp til kjøkken og stue!

I ett hus var det visning etter avtale, og da var bare eieren til stede. Hun hadde tydeligvis hatt seg en øl - eller 3 for mye. De tomme ølboksene sto forresten også fremme litt sånn overalt i huset. En på badet, en på kjøkkenet og et par oppå peisen :)

jo, også var vi å så på et oppussingsobjekt. Det huset var sånn halvveis renovert. Det var rotete, og verktøy og utstyr og materialer lå her og der (naturligvis) Men innimellom alt dette så lå eierens skitne onniker i en haug på stuegulvet. Jaiks!

Skrevet (endret)

Har opplevd en megler som ikke ville ha visning med oss med mindre vi gav han finansieringsbevis (han orket ikke visninger der folk ikke hadde råd til huset han solgte..). Jeg har ikke akkurat for vane å vise meglere (før vi har kjøpt) hvor mye vi har å gå på..

Da vi skulle selge selv tuna naboen opp tv så mye hun orka i leiligheten over.. De fleste snudde i døra.. :( fikk heldigvis solgt alikevel! :)

Endret av koalita
Skrevet

Det verste må ha vært når vi leide en leilighet - eier bedyret at vi kunne leie på ubestemt tid og tre mnd senere fikk vi varsel om at leiligheten var lagt ut for salg og at vi måtte forberede oss på å bli oppsagt. Leiemarkedet var sprengt og huseier visste at vi ikke hadde noen som helst interesse av at hun skulle få solgt kåken. På de to første visningene kom megler og viste rundt, men på visning nr tre dukket det ikke opp noen megler. De som kom for å se ringte og etterlyste vedkommende, og fikk beskjed om at huseier hadde sagt at jeg og min samboer skulle holde visningen. Jeg viste dem kjapt rundt, forklarte situasjonen med kjip huseier som ville kaste oss ut samt at vi ville ha 3 mnd oppsigelsestid fra den dagen de skrev kjøpekontrakt, påpekte den rare vaktmesternaboen som kikket inn vinduene våre, og fortalte dem at leiligheten i etasjen over oss også var for salg og at den hadde sjøutsikt.

...de kjøpte leiligheten over oss, og det gikk et halvår til før "vår" leilighet ble solgt.

Skrevet

Når jeg tenker tilbake på tiden da vi skulle kjøpe vår første leilighet sammen, er det hovedsaklig tre "festlige" visninger jeg kommer på:

1. Tydelig et tvangssalg. Da vi kom på visning, måtte vi trø over det meste for å komme fram. På kjøkkenet stod det en stekepanne på komfyren med noe som mest sannsynlig en gang i tiden hadde vært et speilegg. Rot og skitne kjøkkenredskaper overalt.

2. Vi var og kikket på en blokkleilighet som hadde privat annonsering. Da vi kom, møtte vi en enslig dame som GRåT og BA om at vi måtte kjøpe leiligheten, for hun MåTTE flytte til Finnmark - nå!!!

3. En tredje leilighet, vel - vi hadde en merkelig mistanke, og kikket bittelitt bak enkelte av møblene, og joda - her hadde de rett og slett malt rundt møblene...

Juhu :-)!

Skrevet

Da vi skulle selge rekkehuset vårt tidligere i år, var det en eldre dame som låste seg inne på badet og gikk på do under visningen. Det reagerte jeg på... Var redd hun ville gjøre noe som stinket. Jeg hadde jo vasket badet godt før visning og ikke engang brukt toalettet selv etter det. Synes i hvert fall hun burde spurt først. (Jeg var med på visningen sammen med megleren)

Noen folk har ikke antenner, var på visning for en tid tilbake. Stod og snakket med megleren når det kom en småbarnsmor og spurte om det var mer dopapir for datteren satt og bæsja.

Hadde det vært visning på mitt hus hadde jeg blitt rimelig irritert!

Var også på et annet hus der det lå masse smuler på kjøkkenbenken og gulvet. Alt var hakkete og slitt selv om huset bare var noen få år gammelt.

Skrevet
Noen folk har ikke antenner, var på visning for en tid tilbake. Stod og snakket med megleren når det kom en småbarnsmor og spurte om det var mer dopapir for datteren satt og bæsja. Hadde det vært visning på mitt hus hadde jeg blitt rimelig irritert! Var også på et annet hus der det lå masse smuler på kjøkkenbenken og gulvet. Alt var hakkete og slitt selv om huset bare var noen få år gammelt.

Ok, jeg lot min datter tisse på doen der vi var på visning. Hun er 4 år og klarer ikke holde seg. Det var 15 minutters kjøring med bil til nærmeste bensinstasjon med toalett. Hva synes du vi burde gjøre da? La henne pisse seg ut?

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nei, hun skulle ikke pisse seg ut, men vanlig høflighet er jo å spørre pent om datteren din kunne få lov til å tisse. Så ordner det seg sikkert.

Skrevet

Det værste var vel huset til noen unger barna kjenner fra skolen.

De hadde flyttet ut ett par mnd tidligere. Megler ville ikke være med på visning og vi fikk bare levert en nøkkel.

I huset lå det søppel overalt, mat i skap og på benken som råtnet. Brukte bleier, tamponger og bind på gulvene rundt i huset. Sofaen hadde jeg aldri turt å sette meg i.

På kjøkkenet lå brev fra barnevernet ang. Bekymringsmelding osv. Det sto navn på de som hadde levert inn bekymringsmelding og at det var kommet inn anonyme tips også. De har 3 barn hver fra tidligere og 3 sammen. Mor har ikke jobbet på 10 år iallfall og far som var den arbeidshesten har vært sykemeldt/arbeidsutfør siden han møtte mor for 6-7 år siden.

Det var grusomt der. Så skjønner at de har flyttet til 4 kommune for å unngå barnevernet på 1 år. Men funker jo dårlig det....

Skrevet

En enebolig vi skulle se på ute på Sotra. Megler var forsinket, og da vi kom stod det en sjuskete fyr ute og snakket med naboen. Ikke hilste han eller gjorde antydning til å se på oss. Vi spurte om vi hadde kommet rett, og fikk et slags ja til svar.

Megler kom og vi gikk inn. Huset var slitent og skittent, og langt fra forberdt til visning. Det var nok banken som var mest interessert i å få solgt det huset tenker jeg.

Men i stua sto en litt ustelt jente på 7-8 år og skrubbet gulvet. "Jeg fikk lov av pappa" sa hun da vi kom. Den stakkars jenta var nok vant til å gjøre sitt for å holde huset i orden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...