Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Inspirert av nyhetene i kveld, hvor det kommer frem at norske kvinner veier i gjennomsnitt 7 kg mer nå enn for x antall år siden. Hva er din grunn: spist litt for mye is på kvelden i det siste, spiseforstyrrelse, sykdom eller er det trøstespising? Er så dypt takknemlig for at jeg har kropp som ei sylfide etter å ha fått to barn. Det eneste jeg har gjort for å gå ned igjen til matchvekt er å spise 4 små sunne måltider om dagen. Jeg spiser gjerne en liten sjokolade hver dag også, men holder meg i bevegelse hele dagen på jobb så legger ikke på meg.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 Trøstespising, overspising. Spiser veldig usunt, uregelmessig, myyye godteri. Ingen bevegelse. Meldt meg på Grete Roede i august, da...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Jeg elsker sjokolade, og sjokolade elsker meg. Hvorfor bruke tid på å løpe til man er halvdau på en maskin, når man kan se Glamour, drikke cola og spise melkesjokolade. Freia<3
Happy-Mama:) Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Latskap... Spiser for usunnt og mye, og beveger meg for lite.
valkyrien Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Elendig kosthold i oppveksten, bare usunn junk og halvfabrikat. Så legger man en spiseforstyrrelse oppå en allerede feit tenåring. Og en ryggskade som gjør at jeg ikke kan bevege meg nok. Og pcos som gjør det vanskelig å gå ned i vekt. Og til slutt ymse matallergier, bare for å gjøre det helt håpløst... Begynner seriøst å vurdere slankeoperasjon, men har hørt om vel mange som har vært uheldig med det også...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Jeg elsker sjokolade, og sjokolade elsker meg. Hvorfor bruke tid på å løpe til man er halvdau på en maskin, når man kan se Glamour, drikke cola og spise melkesjokolade. Freia<3 Sykdom/skade. Ble alvorlig skadet/syk for ca 10 år siden. Måtte delvis lære å gå igjen. Nå sliter jeg med treningsbegrensninger pga at kroppen ikke fungerer som den skal Før jeg ble syk var jeg treningsnarkoman,og tynn som ett kosteskaft. Ikke noe jeg kan skryte på meg i dag, her jeg sitter med mine 20 kilo i overvekt:(
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #7 Skrevet 12. juli 2012 Er vel ikke noe særlig overvektig, men tyngre enn jeg trives med. Har lagt på meg 10 kg etter å ha fått 3 barn.. Etter nr 1 veide jeg 2 kg mer enn vanlig, etter nr 2 var det 5 kg ekstra på kroppen og nå etter nr 3 hele 10 kg:( Er altfor glad i søtsaker og brus og har for lite viljestyrke,.. det er bare 3,5 mnd siden jeg fikk nr 3 da. Veier 78 kg og er 176 høy, var altså 68 før barn.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #8 Skrevet 12. juli 2012 Stoffskifteproblemer, ryggskade, sjokolade chips og vin, samt alt for lite bevegelse... Vet hva som skal til, men gjør det ikke :/
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #10 Skrevet 12. juli 2012 Altfor glad i mat, store porsjoner, for mye snop og desserter. Trener en god del, og vet jeg kan komme meg ned på matchvekt (ligger 10 -12 over) ved å kutte ytterligere på maten og trene enda mer, men jeg har slått meg til ro med at livet er for kort til å spise rugsprø og løpe 24/7.
Gjest Miryks Skrevet 12. juli 2012 #11 Skrevet 12. juli 2012 Jeg er lat. Og har ennå ikke skjønt at det er egentlig mye lettere å spise sunt enn å mekke sammen noe usunt. Sunt vett, hva er det...? MEN nå har jeg vært borte ei ukes tid, og fått super motivasjon til å ta tak i meg selv. Skrevet "kontrakt" med ei venninne om at jeg skal gå ned så og så mye innen da og da. Ellers må jeg gi fra meg diverse saker og ting. Gubben har lovet å være med på det, så om jeg mislykkes, så hjelper det ikke for meg å gjemme meg bak ham...
Tullsjura Skrevet 12. juli 2012 #13 Skrevet 12. juli 2012 Spiser alt for store porsoner med mat, og da helst på kvelden. Sjokolade og ostepopp var ofte. Men nå er vekta på tur ned da! Men plages enda med måltidene mine. Øynene blir liksom aldri mette....
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #14 Skrevet 12. juli 2012 Har alltid vært litt lubben, så syltynn hadde jeg nok ikke blitt uansett hva jeg hadde gjort. Men manglende trening og for mye søtsaker er nok grunnen til at jeg ikke er så fornøyd med kroppen akkurat nå.
kaffekjærringa Skrevet 12. juli 2012 #15 Skrevet 12. juli 2012 Tre graviditeter på kort tid,altfor mye snoping på kveldstid,lite mosjon og store "kosemåltider" med gubben sent på kvelden når endelig barna er lagt..:-/ pluss ca 10kg overvekt fra før jeg ble gravid.. Men nå er det Grete Roede + kjøpt 30 day shred dvd etter ferien og disse 25-30kg SKAL av! :-D
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. juli 2012 #16 Skrevet 12. juli 2012 Når jeg var liten spiste jeg eller laget noe godt når jeg kjedet meg. Spiste alltid god mat, masse masse mat når jeg flyttet for meg selv. Dessert, cola, sjokolade. Beveget meg lite. Spist alt for masse, ikke begrenset meg. Vært alt for glad i middag. Kunne spist middag 2-3 ganger hver dag. Nå har jeg gått ned 24 kilo, blir en pause når vi tar ferie til neste helg, men skal fortsette ned en 5-6 kilo til etter at feriekiloene er av. Det største problemet var at jeg trodde ikke jeg kunne slanke meg, for jeg så ikke bedring etter et par uker. + at jeg trodde ikke det var så ille som det var. Jeg trodde jeg var overvektig, ikke helsefarlig feit!!
Honningmelon Skrevet 12. juli 2012 #17 Skrevet 12. juli 2012 Har hatt et hardt år etter at minsta kom, og det førte til mye trøstespising, spesielt sjokolade. Prøver nå å skjerpe meg, men det er helt pokker meg hardt.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. juli 2012 #19 Skrevet 12. juli 2012 fordi jeg er litt for bedagelig anlagt, og litt for glad i godteri. Kombinert med manglende viljerstyrke så er ikke resultatet veldig bra... Men det skal sies at jeg ikke er veldig overvektig altså.
Linerlen og pipipen Skrevet 12. juli 2012 #21 Skrevet 12. juli 2012 Latskap, klarer ikke å slutte å spise om maten er veldig god, også kan jeg skylde 10 kg på den lille pjokken i sprinkelsengen ved min side <3
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #22 Skrevet 12. juli 2012 PCOS med insulinresistens. Er alltid på slank og det hjelper, men ikke nok. Syns jeg er ufortjent tykk (overvektig, ikke fedme), er ikke noe mer jeg kan gjøre for å bli tynnere uten å sulte meg.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #23 Skrevet 12. juli 2012 Begynte da jeg fikk en stemor fra helvete som hele tiden skulle kommentere hvordan jeg så ut og at jeg måtte skjerpe meg...var helt normalvektig. Så jeg endte opp med å tro at jeg ikk er verdt noe og trøstespiste fra jeg var 15...gjør det litt enda selv om det er nå mitt problem. Men jeg er aktiv og spiser ikke veldig usunt men veldig regelmessig. Pluss at jeg har begynnende diabetes som ikke har begynt å virke enda altså tablettene slik at jeg ikke kan ta av meg for jeg vil bare lagre fett. Pluss at jeg har lett for å legge på meg. Life sucks... Føler jeg prøver og prøver men blir satt på så mange prøver mentalt og får så mange kommentarer fremdeles av stemor og pappa at jeg må bli tynn for da løser alle problemene mine seg. Og er redd for å ta av meg selv om jeg vil... Får på en måte hele tiden slengt i trynet at jeg ikke er verdt stort..
Gjest Heartbroken Skrevet 12. juli 2012 #24 Skrevet 12. juli 2012 Ren latskap Spiser ganske sunt og ikke enorme mengder, men er altfor bedagelig av meg. Har ingen psykisk grunn til at jeg er tykk, forklaringen er kun at jeg liker meg bedre i sofakroken med en bok (eller pc'en) enn ut på tur. Men når minsten kommer til høsten er jeg nødt til å snu på flisa. Knøttet fortjener en sprek mamma!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #25 Skrevet 12. juli 2012 Kraftig beinbygning så klart. Hva skulle det ellers være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå