ønsker nr 2 *venter nr 2* Skrevet 12. juli 2012 #26 Skrevet 12. juli 2012 Generell høystatusyrker/utdannelser er kanskje i min verden yrker som lege, advokat, sivilingeniør, forskere, biologer, astronomer.. Men den yrkesgruppen jeg personlig har aller mest respekt for, er psykolog og psykiatere. FOR en jobb de har!! Har dyp respekt for de som ønsker å hjelpe så syke og trengende mennesker som de med ulike psykiske lidelser, det må være en knalltøff jobb - syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #27 Skrevet 13. juli 2012 Generell høystatusyrker/utdannelser er kanskje i min verden yrker som lege, advokat, sivilingeniør, forskere, biologer, astronomer.. Men den yrkesgruppen jeg personlig har aller mest respekt for, er psykolog og psykiatere. FOR en jobb de har!! Har dyp respekt for de som ønsker å hjelpe så syke og trengende mennesker som de med ulike psykiske lidelser, det må være en knalltøff jobb - syns jeg. Takk! Det varmer en sliten psykologs hjerte.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #28 Skrevet 13. juli 2012 1) kirurg, allmennlege, advokat, Direktør, politimester, pilot, skipper,o.l 2) Avdelingsledere, fagansvarlige, Styrere, Sykepleiere, lærere, førskolelærere, ingeniører, o.l 3) Butikkeiere, frisører, alle yrker med fagbrev ( snekkere, hjelpepleiere, o.l) 4) Alle uten fagbrev, men som har høy erfaring 5) De som sitter i kassa i en forretning, de som selger klær o.l i butikker
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #29 Skrevet 13. juli 2012 Alle utdannelser som du må ha et kjempehøyt karaktersnitt for å komme inn; sånn 6 eller mer; utdannelser som krever at du både er smart og flittig og som få kommer inn på.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2012 #31 Skrevet 13. juli 2012 Kjenner ei som ikke har fullført mer enn videregående og hun er eiendomsmegler. Så du trenger nok ikke høyskole for det. Tull. For å bli statsautorisert eiendomsmegler kreves 3 års høgskoleutdanning.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. juli 2012 #32 Skrevet 13. juli 2012 Dessverre hjelper det ikke å vise til sitt høystatusyrke når man søker om høyere boliglån i banken... Der er det visst bare hard cash som teller. Rart dette... Du synes det er rart at bankene legger vekt på inntekten når de gir lån?? Høystatusyrker er for meg yrker med lang utdannelse, og høy inntekt. Yrker hvor man jobber med mennesker burde fått økt status, da det er en viktig og svært slitsom jobb, men det er en ond sirkel. Man trenger så mange fler enn de som er utdannet, derfor kan hvem som helst få jobb, som gjør at statusen synker, som gjør at færre velger utdannelsen. Cash is king, slik er get bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå