Gå til innhold

Kunne dere ha sendt en 5 åring alene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med innenlands fly (oslo -alta) eller en 3 timer busstur (kjenner buss sjåføren)

Begge sider med besteforeldre vil ha besøk av barnebarnet og lurer på om vi kan sende barnebarnet oppover.

Ville dere ha gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alene nei. Selv om dere kjenner bussjåføren så er han nettopp det, sjåfør. Han kan ikke ha øynene på barnet under reisen, og barn blir lett rastløse og vil nok ha problemer med å sitte i ro i tre timer alene...

Skrevet

Begge deler er temmelig trygt om du mener 5åringen er klar for det. Vil nesten tro flyturen er enda tryggere, siden han blir fotfulgt hele tiden etter han kommer av flyet og frem til han møter besteforeldrene, og ikke akkurat kan gå av på feil stopp underveis. :)

Skrevet

Nei. En 5-åring kan fort bli redd og savne mamma ;) Kunne sendt en 7-åring.

Skrevet

Det kommer nok an på barnet. 3 timer er lenge...Her har eldste reist Bergen-Sandefjord med fly siden han gikk i 1 klasse. Men det er bare 1 time og går veldig fint.

Jeg hadde ikke sendt han om det var snakk om 3 timer.

Skrevet

4,5 åringen har nettopp hatt en uke alene hos farmor og farfar på andre siden av landet.

De ville gjerne ha han alene litt og jeg kan ikke reise da jeg har 2 uker igjen til termin.

Vi sa at de gjerne måtte ha han så lenge han ville og de fant reiser som vi var komfortable med.

Så farmor kom å hentet han med fly og så er pappaen å henter han hjem nå. :)

De betaler.

Ville ikke sendt han alene nei, ikke om et halvår heller...

Skrevet

Min mor har akkurat flyttet et godt stykke unna. Jeg sjekket derfor når barn kan fly alene. Trodde grensa var 12 år eller så. Fikk litt sjokk når det sto 5 år jeg.

Hadde aldri sendt sønnen min på 5 år alene til mormor. Sikkert trygt, men jeg hadde ikke følt meg trygg på det. Buss hadde vært enda mer uaktuelt!

Skrevet

Jepp. Gjort det mange ganger. Men er forskjell på barna. Elste har flydd alene fra 5 års alderen. Men mellomste ville jeg ikke sendt alene, da de er så forskjellige. De blir tatt vare på og det tar 2 timer med fly.

Er barnet ditt modent og klar for det så går det fint :-)

Skrevet

overhodet ikke. Men barna mine er heller ikke mye vant til disse fremkomstmidlene.

Skrevet

Men en voksen må jo følgebarnet til gaten og hente barnet ved gaten på flyplassen!!!, hvordan har du tenkt og løse det problemet, siden han skal ha 3 timer buss alene før fly oslo alta!

Skrevet

Jeg har en rimelig oppegående 6 åring, men vet at det hadde vært for drygt å sende henne alene på en sånn reise.., så nei, jeg ville ikke gjordt det.

Hvis besteforeldrene har så lyst å ha barnet ditt, så hadde jeg forventet at ihvertfall en av de kom å hentet barnet.

Skrevet

ikke sjans..syns det er uansvarlig jeg!!

Skrevet

Ikke vår 5-åring, hun er engstelig og ganske umoden for alderen. Andre hadde nok kllart seg fint. På fly blir de jo passet på, kanskje verre med buss.

Skrevet

Kanskje med fly. Med buss hadde jeg håpet på at en besteforelder kom og hentet.

Skrevet

jeg har flydd alene siden jeg var 5 år fra kjevik til værnes med stopp i oslo...hver påske fra 5 år til 14 år...

å fly er det ikke noe problem i det hele tatt.

hvis du kjenner bussjåføren ser jeg ikke noe problem med det nei.

Skrevet

Fra jeg var fem, reiste jeg alene to ganger i året, fra nord til sør. Det var aldri skummelt, og jeg likte det godt. Man blir godt passet på, og får konstant positiv oppmerksomhet fra kabinpersonellet. Det er forskjell på barn ja, men om HI mener hennes barn kan klare flyturen, så kan han nok det. Men om det var slik at det først var buss og så fly, blir det en helt annen sak. En forelder må være på flyplassen ved levering, og besteforeldre stå klar ved ankomst, så kan det gå helt greit.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

På flyturen, ja. Men da måtte besteforeldrene stått klar på flyplassen og ventet. Med overgang til buss ville jeg ikke gjort det, selv om jeg kjente sjåføren. Det hadde blitt for mye for min 5-åring i hvertfall.

Skrevet

For å komme til Mormor må barnet ta buss i 3 timer (Oslo- Valdres) Buss sjøføren er samboeren til tanten min som barnet kjenner.

For å komme til bestemor og bestefar må barnet fly Oslo - Alta.

Barnet skal ikke ta buss også fly..

HI

Skrevet

Og barnet blir selvfølgelig levert på bussen og hentet på bussen.

Og fulgt til gate og hentet ved gate om det skal fly

HI

Skrevet
For å komme til Mormor må barnet ta buss i 3 timer (Oslo- Valdres) Buss sjøføren er samboeren til tanten min som barnet kjenner. For å komme til bestemor og bestefar må barnet fly Oslo - Alta. Barnet skal ikke ta buss også fly.. HI

Da stiller saken seg anderledes :) flyturen kan gå supert den visst barnet er innstilt på og vet at han må høre på flyvertinnen og det er jo direktefly.

bussturen går nok fint siden det er en "onkel" som kjører :)

Skrevet

Ja. Hadde vært skeptisk, og hadde kommet ann på femåringen. Jeg reiste alene når jeg var så gammel. De blir godt passet på, får fly-reisekoffert med godteri, og er lite alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...