Gå til innhold

Hva skal desemberbarna hete?


Nordhagenjentene :)

Anbefalte innlegg

Er det noen som har bestemt seg??

 

Vi er enige om mellomnavnet, har ikke fornavnet klart. Er for mye å velge mellom. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke kommet med noen forslag ennå. venter til etter UL med å tenke på det:)

Hva er mellomnavnet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir Katrin (med lang i) eller Katrine etter min mormor, e på slutten kommer an på fornavnet, men de fleste passer med Katrin.

 

Eldste heter Hedda Kristin. (med lang i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gudene vet hva han skal hete. Syns guttenavn er vanskelig :( vil ikke ha motenavn, og syns det er for mange "pysete" guttenavn også.

Men han skal bare ha et navn, det er det eneste vi har blitt enige om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare jentenavn enda, så får se på UL på fredag :P Men er det jente, blir det Kaja etter begge oldemødre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavn har vi klart fra forrige gang, hadde begge deler da og fikk gutt. Guttenavn er vel sånn noenlunde klart det og, skal ha dobbeltnavn, har det første og det står mellom 2-3 mellomnamn. Men jeg kan ikke fortelle hva det er, for det sier vi ikke til noen før etter fødsel - et merkelig innfall mannen min fikk mens jeg var gravd sist, men jeg har ikke noe i mot å respektere det ønsket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gudene vet hva han skal hete. Syns guttenavn er vanskelig :( vil ikke ha motenavn, og syns det er for mange "pysete" guttenavn ogsÅ. Men han skal bare ha et navn, det er det eneste vi har blitt enige om :P

 

 

Enig! Det er sÅ mange jÅlete guttenavn for tiden..

Har jo mine favoritter, selv om mannen ikke var heelt enig i alle.

Vi er ihvertfall enig om at det skal være et skikkelig stødig guttenavn! Om det blir gutt vel og merke.

Det har vi tilgode Å finne ut.

Jentenavn er klart dersom det blir jente :-) Vi er av de som venter med Å fortelle til den er kommet til verden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har navnene vært bestemt i flere år! Håper jeg er enig når vi ser lille.... Navnene vi har valgt, er oppkalling, da jeg er veldig fan av det!

 

Sigurd (Johan, litt usikker...)

Eiril Johanne

 

Ingen jåle navn her heller takk! Norske gamle navn! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigurd Johan er bra navn :-) Vet om en bra kar som heter det.

 

Johanne er også fint. Synes dere burde gå for de. :-)

 

Vi har ei jente fra før og er kjempefornøyd med navnet hennes. Det er fint og enkelt samtidig som det ikke er mange som heter det. Uttales likt på engelsk og det kan jo være en fordel, hehe.

 

Nr. 2 får navn i samme gate om det blir jente. Guttenavnet skal bli helnorsk om det blir gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jente navnet klart. Men blir det gutt må vi i tenke boksen. Syns gutte navn er så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig..

Hvilke forslag har dere? Er alltid åpen for inspirasjon på guttenavn, selv om vi har våre favoritter.

 

Vi er heldigvis veldig enige om hva vi ikke liker! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har begge navnene klar om jeg ikke ombestemmer meg i siste liten... får vite på mandag om det blir smurf eller smurfeline :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne som får i Desember skal kalle gutten sin med mellomnavnet Noel.. Og jeg falt litt for det, ikke fordi det er min "type" navn, men fordi vi får jo i Desember. Og hvor kult er det ikke og hete jul til mellomnavn når man er født i desember? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig..

Hvilke forslag har dere? Er alltid åpen for inspirasjon på guttenavn, selv om vi har våre favoritter.

 

Vi er heldigvis veldig enige om hva vi ikke liker! :-)

 

Jeg liker navnene Vegard, Johannes, Eivind, Øyvind og Åsmund. Syns det er litt sjarm med Ø og Å navn. Problemet er at jeg jobber sammen med en Øyvind og Åsmund, og gubben jobber sammen med en Eivind.

Så kanskje Vegard?? Eller Johannes??

 

Uff.. Leter egentlig etter et navn jeg syns er sååååå fint og VIL ha.. Hadde vært mye enklere med jentenavn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard, Bjørnar, Amund, Eivind, Vebjørn osv er kjempefine navn. :-)

Vi vurderer et par av disse om det blir gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som liker Norske navn.. Edvardt er jo et kjempe pent navn, som et alternativ til Eivind!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sansen for Edvardt med t på slutten.

Edward er mye bedre :-)

 

Steinar, Joar, Thorbjørn, Lars osv er også fine.

Når jeg tenker meg om det ikke så vanskelig med guttenavn likevel *ler*

Det vanskelige er vel å bli enige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ble gutt så skulle vår hete Noel, men her kommer det visst en jente ;) Jentenavnet har vært bestemt siden før jeg ble gravid :)

 

Guttenavn er definitvt vanskeligst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange fine gutte navn, problemet er å finne Navnet, med stor N, hehe.

Vi har våre favoritter, som begge liker, men så er det likevel noe med de som gjør at vi tviler.

Vi vil helst ha navn som kan uttales på Engelsk,og ikke noe "nymoderne" navn.

 

Det vi tenker foreløpig er :

 

Anders - Elsker navnet, men føler det er litt ødelagt etter 22/7. Samt at min søsters eks heter det, og han slo henne..

 

Andreas - Liker navnet, men nabogutten heter det...

 

Aleksander - Liker navnet, men syns det er litt oppbrukt, samt at en på barneskolen min het det og som mobbet meg mye, så har litt dårlige assosiasjoner til det.

 

Jøss, alle tre begynner på A, det har jeg ikke tenkt på... Tilfeldig.

Kom gjerne med flere tips, for vi står virkelig fast.

 

Blir det jente, skal hun hete Therese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange fine gutte navn, problemet er å finne Navnet, med stor N, hehe. Vi har våre favoritter, som begge liker, men så er det likevel noe med de som gjør at vi tviler. Vi vil helst ha navn som kan uttales på Engelsk,og ikke noe "nymoderne" navn. Det vi tenker foreløpig er : Anders - Elsker navnet, men føler det er litt ødelagt etter 22/7. Samt at min søsters eks heter det, og han slo henne.. Andreas - Liker navnet, men nabogutten heter det... Aleksander - Liker navnet, men syns det er litt oppbrukt, samt at en på barneskolen min het det og som mobbet meg mye, så har litt dårlige assosiasjoner til det. Jøss, alle tre begynner på A, det har jeg ikke tenkt på... Tilfeldig. Kom gjerne med flere tips, for vi står virkelig fast. Blir det jente, skal hun hete Therese :)

 

Hva med Aksel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnene vi har igjen på blokka er

 

Alva Katrin

Nora Katrin

Alma Katrin

Helle Katrin

Irlin Katrine

Siri Katrin

Siril Katrin

Vilma Katrin

Jenny Katrin

Mathea Katrine

Adina Katrin

Alina Katrin

 

 

God tid igjen, men med Hedda var det så enkelt. Vi så navnet i boka og sa "Ja, det var fint, det tar vi...". :P

Endret av Nordhagenjentene :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig med guttenavn, men jentenavnet er klart. Blir det en liten tulle,skal hun hete Rikke.:)

Endret av h119803
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det her med navn ja. Med mini hadde vi bare ett alternativ og det var Theo. Så det heter han. I morgen får vi vel kanskje se om det er en jente eller gutt som ventes, og kan deretter begynne å tenke på navn. Foreløpig har jeg bare ett alternativ til jentenavn, men siden det er på topp ti er jeg litt i tenkeboksen. Det er Emilie. Om det blir gutt er vi lost, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...