Gjest Heartbroken Skrevet 6. juli 2012 #26 Skrevet 6. juli 2012 Jeg syns det blir litt hysteri å ikke kunne drikke noen form for alkohol selv om barna er i nærheten. Om barn ser at mamma og pappa kan sitte med et glass vin eller øl uten å drikke så mye at det merkes, tror jeg de får et sunnere forhold til alkohol enn å vokse opp med at det er kjempeskummelt. Det er veldig sjelden vi drikker alkohol i det hele, men når det skjer er det ofte i forbindelse med ferie og merkedager - og det tror jeg ingen barn har vondt av å oppleve. Det er ikke snakk om å ikke kunne kose seg UTEN alkohol, men å kunne kose seg MED alkohol i enkelte sammenhenger.
sayonora Skrevet 6. juli 2012 #27 Skrevet 6. juli 2012 Kos der med noen glass vin Her i huset drikker vi ikke foran barn, men det har skjedd noen ganger at vi har tatt et par glass på kveldstid, selv om det også er veldig sjelden. Hva med de stedene hvor vin er en del av kulturen? F.eks. Spania og Italia. Der er det helt normalt å se barnefamilier på restaurant hvor foreldrene drikker vin til maten, noe de antakeligvis opplevde med sine foreldre igjen, og drikkekulturen er en helt annen der enn den er her i Norge. Sjelden man ser rav drita innfødte der, i forhold til her. Jeg tror det viktigste er å ha et sunt forhold til alkohol
boblulf Skrevet 6. juli 2012 #28 Skrevet 6. juli 2012 Eg for min del vil ikkje drikke når ungane er vakne, men veit mange er ueinige med meg. Men etter at ungane har sovna er det ingenting i veien for å ta seg litt vin eller øl.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 6. juli 2012 #29 Skrevet 6. juli 2012 nei! alkohol og barn hører ikke sammen. uansett om det er en flaske øl eller en flaske vin. kos dere heller med noe alkoholfritt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå