Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Er det ok?? Nå snakker vi IKKE om fyll nei. Men jeg og barnets far, min mann, og 6 åringen vår skal til hunderfossen. Vi skal bo i en ferieeilighet. Når vi to er der, alene med 6 åringen vår, er det ok å dele en flaske vin da? Eler er det sett ikke ok? Jeg må ærlig innrømme at det hender jo her hjemme at vi deler ett par flasker vin når hun har lagt seg, mens vi koser oss og spiller supermario, eller ser en konsert-opptak, el. Men altså, vi snakker ikke om fyll her. Men er det *OK at foreldrene tar en øl, eler en flaske vin på hytta, når 6 åringen sover? -*IKKE fyll nei, vi skal jo på hundrfossen i morra... LOL.........
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Ikke gjør det!!! Da kommer barnevernet og dib-politiet!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Å dele et par flasker vin synes jeg er mye, da blir det en helt flaske pÅ hver og promillen deretter. Men Å ta et par glass vin eller en øl er helt greit i mine øyne. Man skal aldri drikke seg beruset nÅr man er sammen med og har ansvaret for barn, men de fleste tÅler et glass vin uten Å bli ruset.
silje1989 Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Kos dere med vinen Hende vi tar oss noen øl selvom det er unger her. ser ikke problemet med det
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 Jeg syns det er helt greit. Hva er forskjellen på om dere gjør det hjemme eller på ferie? Man kan ikke slutte å leve selv om man får barn. Jeg og mannen deler gjerne en flaske vin eller 2 etter at ungene er lagt. (i helgene) og de fleste jeg kjenner gjør også det. God tur
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 5. juli 2012 #6 Skrevet 5. juli 2012 Ja helt i orden. Gjorde det senest i går med vesla vel uvitende trygt og sovende i sengen sin.
Serepta Skrevet 5. juli 2012 #7 Skrevet 5. juli 2012 Jeg ser ikke helt hvorfor det skulle være ulikt fra hjemme... ?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #8 Skrevet 5. juli 2012 Nei det er ikke greit. Hvorfor i all verden må folk ha alkohol innabords for å kunne kose seg? Minst en person bør være i kjørbar tilstand til enhver tid når det er barn tilstede. Eller er det så himmla kult å komme på legevakta i taxi med alkohol ånde hvis noe skulle skje???
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. juli 2012 #9 Skrevet 5. juli 2012 Nei det er ikke greit. Hvorfor i all verden må folk ha alkohol innabords for å kunne kose seg? Minst en person bør være i kjørbar tilstand til enhver tid når det er barn tilstede. Eller er det så himmla kult å komme på legevakta i taxi med alkohol ånde hvis noe skulle skje??? Hva med alle oss som ikke har lappen da? Skulle ikke vi ha hatt barn vi da? Og hvor ofte drar man på legevakten med en 6 åring midt på natten om barnet er friskt når det legger seg?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #10 Skrevet 5. juli 2012 Nei det er ikke greit. Hvorfor i all verden må folk ha alkohol innabords for å kunne kose seg? Minst en person bør være i kjørbar tilstand til enhver tid når det er barn tilstede. Eller er det så himmla kult å komme på legevakta i taxi med alkohol ånde hvis noe skulle skje??? Hva med alle oss som ikke har lappen da? Skulle ikke vi ha hatt barn vi da? Og hvor ofte drar man på legevakten med en 6 åring midt på natten om barnet er friskt når det legger seg? Og du klarte ikke å se at det sto taxi med alkohol ånde? å ta taxi fordi en ikke har lappen, men da uten alkis ånden er noe helt annet. Og selv om det ikke skjer ofte, så hender det at ting kan oppstå i løpet av kvelden og natta som man ikke kunne forutse på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #11 Skrevet 5. juli 2012 Kos dere med vinen! Ser ikke problemet med å kunne ta seg noen glass selv om man har barn. Vi tar oss gjerne et glass vin eller øl når barna er våken også vi, har til og med drukket meg brisen etter at barna er lagt og har sovnet. Blir vel arrestert av mange dibbere her inne nå, men ser ikke at dette er noe problem så lenge barna er frisk og sover godt. Jeg har hatt det slik med mine foreldre i min oppvekst, og har et veldig sunt forhold til alkohol nå. Drikker veldig sjeldent, men er jeg på ferie eller lignende, synes jeg det er koslig å kose meg med en kald øl eller et glass vin.
Popelko Skrevet 5. juli 2012 #12 Skrevet 5. juli 2012 Ett glass eller to tåler vel de fleste og det med at en alltid må kjørebar er jo bare tull, er jo mange foreldre som ikke har førerkort/bil. Betyr det at man da er mindre egnet som foreldre?
Gjest Mentha Skrevet 5. juli 2012 #13 Skrevet 5. juli 2012 Vil jo si det er forskjell på å ankomme legevakta med alkoholånde og å ankomme med øya i kryss og gelégange. De fleste kan ta seg et glass vin eller tre uten å bli helt kanakas dritings, og jeg tror ingen ser ned på en som forelder om en har alkoholånde, dersom en ellers klarer å håndtere seg selv greit og gjøre rede for hva som har skjedd. Drikk vin og kos dere på ferie, men det er veldig bra at du tenker på og er obs på at det tross alt er barn til stede som kan finne på å våkne på kveldstid.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #14 Skrevet 5. juli 2012 Nei det er ikke greit. Hvorfor i all verden må folk ha alkohol innabords for å kunne kose seg? Minst en person bør være i kjørbar tilstand til enhver tid når det er barn tilstede. Eller er det så himmla kult å komme på legevakta i taxi med alkohol ånde hvis noe skulle skje??? Hva med alle oss som ikke har lappen da? Skulle ikke vi ha hatt barn vi da? Og hvor ofte drar man på legevakten med en 6 åring midt på natten om barnet er friskt når det legger seg? Og du klarte ikke å se at det sto taxi med alkohol ånde? å ta taxi fordi en ikke har lappen, men da uten alkis ånden er noe helt annet. Og selv om det ikke skjer ofte, så hender det at ting kan oppstå i løpet av kvelden og natta som man ikke kunne forutse på forhånd. Så lenge foreldrene er helt oppegående når de kommer inn til legen, ser jeg ikke problemet om de tar taxi. Er jo helt normalt å kose seg med et glass vin, til og med leger drikker alkohol innimellom
Tauriel Skrevet 6. juli 2012 #15 Skrevet 6. juli 2012 Jeg personlig ser ikke pointe med å skal sitte og drikke når ungen sover... Synes det rett og slett er unødvendig...
Cruella De Vil Skrevet 6. juli 2012 #16 Skrevet 6. juli 2012 Jeg synes det er helt greit å ta seg noen øl/glass vin når barna har lagt seg, også (ikke minst, egentlig! ) på ferie. Vi ble ikke avholdsmennesker over natten selv om vi fikk barn, og nyter fortsatt alkohol innimellom, både hjemme og på ferie.
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juli 2012 #17 Skrevet 6. juli 2012 Forskjell på et par glass og et par flasker. Jeg ville nok ikke delt 2 flasker med mannen om ungene var hjemme. Eller når vi var på ferie, for den saks skyld. Lite kult når ungen våkner og foreldrene ikke klarer å oppføre seg normalt. For tro meg, det merker de!
**lykke!!** Skrevet 6. juli 2012 #18 Skrevet 6. juli 2012 Kos dere med en flaske vin! Jeg syns ikke man skal kose seg med flere flasker vin mens barna er der, men å dele en flaske vin mens barnet er der ser jeg absolutt ingen problemer med, de aller fleste gjør det! Bare husk at barna oppfatter hver enkel detalj i atferdsforandring og dette kan gjøre barnet svært usikkert. Jeg kan fint ta meg en øl mens barna er tilstede, men jeg stopper etter den ene ølen, fordi jeg tåler nesten ingenting. Hadde jeg skulle drukket en halv flaske vin hadde jeg nok endret atferd...
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 6. juli 2012 #19 Skrevet 6. juli 2012 Nei det er ikke greit. Hvorfor i all verden må folk ha alkohol innabords for å kunne kose seg? Minst en person bør være i kjørbar tilstand til enhver tid når det er barn tilstede. Eller er det så himmla kult å komme på legevakta i taxi med alkohol ånde hvis noe skulle skje??? Hva med alle oss som ikke har lappen da? Skulle ikke vi ha hatt barn vi da? Og hvor ofte drar man på legevakten med en 6 åring midt på natten om barnet er friskt når det legger seg? Og du klarte ikke å se at det sto taxi med alkohol ånde? å ta taxi fordi en ikke har lappen, men da uten alkis ånden er noe helt annet. Og selv om det ikke skjer ofte, så hender det at ting kan oppstå i løpet av kvelden og natta som man ikke kunne forutse på forhånd. Da hadde jeg bare tatt en pastill eller en tyggis. Ser faktisk ikke den kjempestore forskjellen med og ta taxi kun fordi du ikke har lappen eller pga av 2 glass med vin. Og du stinker heller ikke fyll etter 2 glass.
2 hjertegull :) Skrevet 6. juli 2012 #20 Skrevet 6. juli 2012 Jeg er også av den oppfatning at en av foreldrene bør være edru.. Ikke nødvendigvis for å kjøre, da mange i byer ikke har lappen som dere sier.. Men fordi man skal ikke trenge å nyte alkohol med barn til stede, og det skal ingenting til før barn merker endring på de voksne. Man blir uansett redusert etter inntak av alkohol, og med ansvar for barn bør man være helt klar.. Men det er min mening, og jeg ble heldigvis ferdig med alkoholbehovet før jeg fikk barn. Liker ikke vin og øl, så har ikke det behovet..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. juli 2012 #21 Skrevet 6. juli 2012 Så lenge dere ikke blir rusa og endret i atferd, så er det da ikke noe i veien med litt vin. Men her i gården ville ærlig talt en hel flaske vært for mye, 1-2 glass holder for meg når det er barn til stede.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #22 Skrevet 6. juli 2012 "man blir som sine foreldre", som har stått på nettavisene i dag. Der stod det at et fanatsik "anti-forhold" til alkohol ikke nødvendigvis er bedre enn og drikke for mye/for ofte....Og gjøre noe veldig spennende og fy-fy, KAN gjøre det for attraktivt når barna blir eldre..ELLER at man drikker sjelden, når man drikker drikkes det MYE, og slik lærer man barna at det skal drikkes sjeldent, MEN mye..Man skal ikke drikke, sålenge man ikke drikker seg driting.... ALt med måte. Jeg har full respekt for de som holder seg helt unna alkohol når de er sammen med barn, særlig hvis man har særdeles dårlige erfaringer med det selv...Men respekterer også de som "må drikke" på ferie,- men som like gjerne står over noen helger/feriedager fordi de vil det, og føler at det ikke passer seg akkurat nå....ELler ikke har lyst på. Alkohol er for en del av oss som godteri. Noe vi nyter og drikker fordi det er godt, rusen er en bivirking, som regel veldig god, men for meg så absolutt ikke nødvendig..Har funnet et par alkholfrie øl som jeg gjerne velger fremfor vanlig øl. Men vin, særlig rød, har jeg prøvd mange av, og alkoholdfritt smaker IKKE det samme. Når det kommer til musserende, så er de svakeste de beste, alkoholfrie alternativ (alla cider) blir for bittert, for mye alkohol, ofte veldig sure, men de svakere, nydelig:) Men jeg synes det er helt greit at offentlig skal det hete "ikke drikk sammen med barn", og "ikke drikk som gravid"...Selv om et glass nok aldri skader...Fordi det finnes så mange som ikke forstår "ett glass"; og mener "Litt til" må da også være greit, oo dette "Litt til" blir fort mye og ofte....For en del av disse kan denne "regeln" derfor være akkurat det de trenger for og holde seg helt unna alkohol, om alterantivet er for mye av det eller ingenting..
Von Hertelhofen Skrevet 6. juli 2012 #23 Skrevet 6. juli 2012 Selv kan jeg godt ta to glass vin når ungen sover. Jeg vet hvor grensen min går, så det blir ikke noe mer enn det. Mannen min tåler mer, så han kan drikke tre - fire glass. Så kos dere med litt vin i ferien
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #24 Skrevet 6. juli 2012 Synes det er så tåpelig med et slikt spørsmål...klart dere kan ta en flaske vin!!!!! Her kommer samboer til å drikke vin og øl i ferien, ikke jeg, kun fordi jeg ikke liker det!!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #25 Skrevet 6. juli 2012 Det gjør alltid jeg og samboeren når vi er på ferie. Sitter på verandaen med litt snacks noen øl eller glass vin og skravler og spiller kort. Koselig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå