Himmel og hav Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 I en liten time lot jeg stolputene stå ute i den varme sommerkvelden. På MIN terasse, i MIN hage. Når jeg går for å rydde dem inn så står ei møkkakatte oppi den ene stolen og pisser ufortrødent videre mens jeg brøler til den! Fillekatter! Ikke nok med at jeg plukker kattedritt ut av hagen flere ganger i uka og må ha appelsinskall liggende ved siden av dørmatta for at hannkattene ikke skal markere der. Nå må jeg tydeligvis vokte stolputene mine også. Noen hete tips til åssen får jeg lukta ut av puta igjen? Jada, jada jeg er dyrehater, uempatisk, umenneskelig og forferdelig, så nå slipper alle katteelskerne å fortelle meg det...
Gjest sug lut Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 I stedet for å få lukta ut av puta kan du jo forsøke å få katta inni den?
Hannepålandet Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Kjøp kattejager som lager høyfrekvent lyd. Funker fint hos oss!
Gjest Ziva Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Puta kan du bare kassere, ikke en sjans i helvete å få den luktfri. Beste investering er nok en tysk jaktterrier, da blir det kattefri sone.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Kjøp kattejager som lager høyfrekvent lyd. Funker fint hos oss! Hvor får du kjøpt det?
Frøken Ubesluttsom Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Evt be de som eier katten om å ta den med til dyrlegen å få den kastrert.... Det du beskriver er typisk adferd hos ukastrerte hannkatter. Kastrerte hannkatter har ikke det markeringsbehovet og vil aldri helt uprovosert tisse på/i møbler, dørmatter, vogner etc. Ikke setter urinen fra kastrerte katter så sterk lukt etter seg heller. Desverre finnes det uvitende katteeiere som velger å ikke prioritere å kastrere hannkattene sine, når de bor i boligfelt etc. Det er synd.
Nikamo Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 (endret) Jeg er glad i katter, og spesielt mine egne, men jeg hadde blitt lynforbanna hvis det hadde skjedd med mine puter! Så jeg skjønner deg godt Hvis dette var en ukastrert hannkatt, så kan du nok gi opp den puta, ja... Den lukta er ikke enkel å bli kvitt. Kan jo prøve å vaske med eddik. Her har kattungene hatt noen uhell i sofaen, og da har jeg helt på masse potetmel, og latt det stå natta over. Støvsuget opp dagen etter, og da luktet det ingenting - men dette var jo babiser da... (Og jeg vasket etterpå uansett altså!) Forresten - god ide å snakke med naboene om å kastrere kattene sine! Ikke bare for å unngå kattepiss i møblene, men også for å begrense kattebestanden. Endret 4. juli 2012 av Nikamo
Bee&Alie Skrevet 5. juli 2012 #8 Skrevet 5. juli 2012 Veldig mye kattetråder for tia?? "fillekatter", "møkka katter" osv... Er det for å provosere kattefolka og lage litt action? Har lagt merke til mye "hveeesiiing" i slike tråder men for all del... underholdning!
Hannepålandet Skrevet 5. juli 2012 #9 Skrevet 5. juli 2012 Kjøp kattejager som lager høyfrekvent lyd. Funker fint hos oss! Hvor får du kjøpt det? Gubben kjøpte på ebay fra Hongkong. Kosta en god 100 lapp
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #11 Skrevet 5. juli 2012 Kjøp kattejager som lager høyfrekvent lyd. Funker fint hos oss! Hvor får du kjøpt det? Gubben kjøpte på ebay fra Hongkong. Kosta en god 100 lapp Kva heiter det produktet ? Må vel vere noko produkt navn på det.
Flate pupper Skrevet 5. juli 2012 #12 Skrevet 5. juli 2012 Du kan spre bergamottolje på eiendommen din. Katter hater visstnok lukta og unngår den for enhver pris, men mennesker kan ikke lukte den spesielt godt. Da naboen skaffet seg pus kom de uoppfordret med en flaske til oss i fall vi skulle bli plaget, men vi brukte den aldri så jeg vet ikke hvor godt den fungerer.
Gjest Ziva Skrevet 5. juli 2012 #13 Skrevet 5. juli 2012 1. Lån deg en hund i ferien, helst en som ikke liker katter. 2. Legg deg i bakholdsangrep med den største vanngeværet du kan finne eller enda bedre hageslangen med fulltrøkk.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #14 Skrevet 5. juli 2012 Hvis du klarer å få presset den i et hjørne med hageslangen, slik at du får den klissvåt, da er problemet løst. Katter hater vann.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #15 Skrevet 5. juli 2012 Hææ?!! Pulte du katta?? Hver sin lyst tydeligvis Trodde dette temaet var ihjeldiskutert men neiiida. Noen som har sommerferie tydeligvis. Eller så har de ikke noe liv stakkars.. "MINE møbler, MIN hage" Hahaha jeg ler meg ihjel! Ta å skyt den jævla katta da istedet for å gnage om det her gang på gang!!!
Light of my life Skrevet 5. juli 2012 #16 Skrevet 5. juli 2012 Noen skulle aldri hatt dyr, deriblant de som ikke skjønner/gidder å ta ansvaret å kastrere kattene sine. Tusenvis av hjemløse katter lider diverse skjebner rundtomkring pga dette! HI: hva med at du kjører på med en liten infokampanje i nabolaget for å få folk til å kastrere kattene sine? Fin måte å bli kjent med naboene på også
Gjest Hercule Poirot Skrevet 5. juli 2012 #17 Skrevet 5. juli 2012 Du kan få låne min kattehatende hund! Medfører riktignok behov for 2 daglige turer, en god del lange hår og et stort behov for kos, men du får en kjempegod venn. ;-) Koster deg maten dyret trenger i løpet av oppholdet. :-)
Himmel og hav Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #18 Skrevet 5. juli 2012 Du kan få låne min kattehatende hund! Medfører riktignok behov for 2 daglige turer, en god del lange hår og et stort behov for kos, men du får en kjempegod venn. ;-) Koster deg maten dyret trenger i løpet av oppholdet. :-) Putt den i posten og send den hit! Den må riktignok bo ute, i og md a vi er allergiske mot både bikkjer og katter, men da kan den sikkert jage de skjærene som sloss i grålysninga også "MINE møbler, MIN hage" Hahaha jeg ler meg ihjel! Ta å skyt den jævla katta da istedet for å gnage om det her gang på gang!!! Hva var så morsomt? At jeg faktisk eier de møblene som står i hagen min? Snedig form for humor du har...eller har du katt? Det er forresten ikke meg som har skrevet om det her før. VI er dessverre flere "vinnere" med katteelskende naboer.
Von Hertelhofen Skrevet 5. juli 2012 #19 Skrevet 5. juli 2012 Det har vært så mange anti-katte tråder i det siste... Så nå begynner jeg å få noia, lurer på hvordan min katt oppfører seg der ute. Og om alle naboene hater katta mi, og meg! vel, den nærmeste naboen har hund, så jeg tror ikke katta mi pisser i møblene deres da...
Jenny251210 Skrevet 5. juli 2012 #20 Skrevet 5. juli 2012 Få deg bikkje, det har vi og ingen katter kommer til oss
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #21 Skrevet 5. juli 2012 Du kan få låne min kattehatende hund! Medfører riktignok behov for 2 daglige turer, en god del lange hår og et stort behov for kos, men du får en kjempegod venn. ;-) Koster deg maten dyret trenger i løpet av oppholdet. :-) Putt den i posten og send den hit! Den må riktignok bo ute, i og md a vi er allergiske mot både bikkjer og katter, men da kan den sikkert jage de skjærene som sloss i grålysninga også "MINE møbler, MIN hage" Hahaha jeg ler meg ihjel! Ta å skyt den jævla katta da istedet for å gnage om det her gang på gang!!! Hva var så morsomt? At jeg faktisk eier de møblene som står i hagen min? Snedig form for humor du har...eller har du katt? Det er forresten ikke meg som har skrevet om det her før. VI er dessverre flere "vinnere" med katteelskende naboer. Ja men da har du vel hatt muligheten til å diskutere dette før!!? Ja gjett om jeg har fått med meg at dere er flere! Djiises. Og nei, jeg har ikke katt, er mer et hundemenneske. Men kjerringer som gnåler om det samme om og om igjen kjenner jeg irriterer meg. Sett opp en 10 meter høy mur eller skyt katta, og spar oss for flere katte-syteinnlegg.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 5. juli 2012 #22 Skrevet 5. juli 2012 Få deg bikkje, det har vi og ingen katter kommer til oss Pøh... Det hjelper ikke støtt! Heldigvis ser det ut til at de kattekrekene som patruljerer heromkring enten er hunnkatter eller kastrerte hannkatter, for det lukter svært sjelden piss. Men det er ikke lenge bikkja trenger å være inne før en eller annen frekk f**n spankulerer over gårdsplassen her. Gliste godt her en kveld, da jeg oppdaget en egentlig pen liten katt ute. Da pusen så meg i verandadøra, kom han mot døra og signaliserte at han ville gjerne inn og kose. Jeg lot ham leve i troen, men festet samtidig bånd på bikkja og åpnet døra... Joda, det ble fart, både på katt og hund, men siden jeg ikke er ûbersadistisk, så hadde jeg altså bånd på bikkja og lot henne bare skremme pusekatten "en smule". Har ikke sett den katten siden. ;-)
Himmel og hav Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #23 Skrevet 5. juli 2012 Du kan få låne min kattehatende hund! Medfører riktignok behov for 2 daglige turer, en god del lange hår og et stort behov for kos, men du får en kjempegod venn. ;-) Koster deg maten dyret trenger i løpet av oppholdet. :-) Putt den i posten og send den hit! Den må riktignok bo ute, i og md a vi er allergiske mot både bikkjer og katter, men da kan den sikkert jage de skjærene som sloss i grålysninga også "MINE møbler, MIN hage" Hahaha jeg ler meg ihjel! Ta å skyt den jævla katta da istedet for å gnage om det her gang på gang!!! Hva var så morsomt? At jeg faktisk eier de møblene som står i hagen min? Snedig form for humor du har...eller har du katt? Det er forresten ikke meg som har skrevet om det her før. VI er dessverre flere "vinnere" med katteelskende naboer. Ja men da har du vel hatt muligheten til å diskutere dette før!!? Ja gjett om jeg har fått med meg at dere er flere! Djiises. Og nei, jeg har ikke katt, er mer et hundemenneske. Men kjerringer som gnåler om det samme om og om igjen kjenner jeg irriterer meg. Sett opp en 10 meter høy mur eller skyt katta, og spar oss for flere katte-syteinnlegg. Hvis du er sååååå lei av kjerringer som gnåler om katter. Hvorfor går du da inn på en tråd som heter "Forpulte kattefaen!" - flere ganger? Ga ikke den overskriften deg et lite hint om hva tråden ville dreie seg om?
It's all about me Skrevet 5. juli 2012 #24 Skrevet 5. juli 2012 Hadde jeg opplevd å ta en katt på fersken på den måten hadde jeg tatt katten under armen og gått fra dør til dør til jeg fant eieren. Så hadde jeg sakt med et smil: "Tok den nettopp på fersken å tisse ned stolputen vår så den må kastes. Hvis en av mine barn ødelegger noe med vilje hos dere vil jeg erstatte det, så da regner jeg med at dere kjøper ny pute til oss. Den koster xxx og er å få kjøpt på xxx."
Mamma_til_2 Skrevet 5. juli 2012 #25 Skrevet 5. juli 2012 skjønner deg godt, kattepiss suger og få av møbler så finn eieren av katta gi han 2 valg enten full RENS på et bra vaskeri/renseri på hanns/ hennes regning, eller ny pute!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå