Gå til innhold

Hvor ofte dusjes/bades din treåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal innrømme at det fort kan bli bare 1-2 ganger i uka her. Mini er livredd for å få vann på håret/hodet av en eller annen grunn, så hun hylskriker og prøver å løpe ut av dusjen hver gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fast hver 3.dag og ellers ved behov. Har hatt en slik rutine fra han var året.

Skrevet

Bades ca en gang i uka. Vaske håret har han ikke likt på lang tid, trygler om å slippe.

Dusje er bare å glemme, da blir han hysterisk.

Skrevet

Ca hver andre eller hver 3 dag.. Litt oftere når hun kommer hjem fra barnehagen med sand mellom øra :-) Hun hater og dusj dessverre. (3,5 år)

Skrevet

Annenhver dag nesten. Søndag, tirsdag, torsdag ( fredag hvis de ikke dusjer torsdag).og så gjerne på søndag igjen, men så lenge de går i barnehagen så dusjer de annenhver dag i ukedagene!

Er veldig opptatt av at de skal lukte rent, og at håret er rent. Håret blir gjerne skittent etter en dag i barnehagen ja!

3 og 5 år

Skrevet

2 ganger i uken, og det er stor stas.. Hun spør ofte om det er badedag andre dager også.. Hun har atpoisk eksem, så vi begrenser det bevisst..

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Vi bader henne 2-3 ganger i uken. Når det er sol og sommer, så blir det enkelte ganger hver dag, spesielt når solkrem og sand er smurt sammen på hele henne.

Hun var hysterisk på hårvask en periode, men etter at vi innførte kopp som jeg heller vann med og håndkle hun kan holde foran ansikte så går det bra. Vi teller også til ti når jeg skyller (fikk tipset her inne faktisk), og når vi har kommet til ti stopper jeg uansett. Så nå går hårvasken forbausende bra.

Skrevet

Vesla blir 3 år om 1,5 måned, og hun dusjer ca 3 ganger i uken. Litt etter behov egentlig. Hun har veldig langt hår som det fort kan komme mat, snørr, sand ol i som må vaskes ut, og da er dusj en enkel løsning. Heldigvis for oss elsker hun å dusje har helt siden hun var 1-1,5 år skjønt dette med å legge hode bakover slik at vi får skylt ut shampo og balsam. Var mye verre med guttene. 5 åringen gråter fortsatt nesten hver gang og hater å dusje, men han har kort hår og trenger ikke å dusje mer enn 1-2 ganger i uken normalt sett.

Skrevet

Minst to ganger i uken, mer ved behov. Nå om sommeren blir det oftere, klamme unger fulle av solkrem og sand trenger en dusj hver dag...

Skrevet

2 ganger i uka og selvfølgelig mer hvis det er behov for et bad.

Skrevet

anhverdag,. bader begge to likt. da går det bedre. yngste her hører på musikk på tlf til pappa når hun bader. da går det bedre med engang.

Skrevet

Jenta mi er snart 3 og dusjer/bader ca 3-4 ganger i uka, alt etter behov.

Nå på sommeren så får hun gjerne solkrem, sand o.l. i håret sitt som må vaskes ut. I tillegg så svømmer vi 3-4 ganger i uka i basseng og det er greit å skylle av klorvannet.

Jeg vasker håret hennes med shampo 1-2 ganger i uka. Hun liker ikke å vaske håret, men det har blitt litt bedre ved at hun får velge hvilken shampo hun skal bruke (begge er barneshampoer) samt at hun får en klut over øynene når jeg skal skylle håret.

Skal sies at det er kun i badekaret hun har problem med å få håret vått. I dusjen eller bassenget så stikker hun frivillig hodet under vann ;)

Skrevet

Toåringen og femåringen bader fast onsdag og lørdag. Hårvask på lørdag.

Det holder fint det meste av året, men blir vel en ekstra gang eller to i uka nå med strand, sand, saltvann, solkrem og is over alt:-)

Skrevet

Det går alt fra 2 til 6 dager mellom hver gang, men aldri mer enn 6 dager. Vi bader rett og slett etter behov.

Skrevet

Annenhver-tredjehver dag, ellers etter behov. Noen av dagene bader hun i balje, andre blir det en kjapp dusj.

Skrevet

Bader guttene (3 og 4 år) hver søndag og torsdag. Mer ved behov, særlig nå om sommeren blir det jo oftere.

Skrevet

Mine på 5 og 8 dusjer eller bader fast to ganger i uka, og ellers ved behov.

Om sommeren kan det lett bli hver dag, de er aktive og blir gjerne fulle av både sand og gjørme :)

*Skitne barn har det gøyest* :D

Skrevet

Når dere ikke dusjer barna hver dag; hva vasker dere med klut under kveldsstell/morgenstell da?

Skrevet

Her badest det ca 2 ganger i uken, eller mer viss de er skitne..

Vasker ansikt, hender og nedentil morgen og kveld ellers i uken...

Skrevet

Bader og vasker håret på lørdager, vasker ansikt, hender og stump morgen og kveld - og litt spyling i dusjen etter tisseuhell, som ikke forekommer så rent sjelden for tida.

Og så leker han med vann og såpe rett som det er, eller med hageslangen, og det nærmer seg fullgod kroppsvask det og...

Skrevet

Vi bader henne hver kveld. Dette er en fin rutine, og hun sovner mye bedre på kveldene etter ett bad.

Skrevet

Her dusjer han hver dag!

Etter barnehagen er barn møkkete, sandete og full i all annet rart!

Er opptatt av at han skal få lov å føle seg ren også.

Pluss at han liker å dusje så det har aldri vært noe problem!

Små barn lukter de også så klarer ikke helt forstå de som ikke gjør det så ofte på de små!

Hygiene er alfa omega og jeg liker selv å dusje meg hver dag!

Men vi er forskjellige:)

Skrevet

Nå på sommer med solkrem, sand og svette under capsen bades det med hårvask hver dag, når vi kommer fra bhg og bytter bleie er den full i sand. Ellers er det cirka annenhver dag, ser det litt an, vasker rumpa, tiss, bak ører, i halsen og under armer hver morgen, og hender før og etter hvert måltid, etter å ha vært ute og ellers ve behov, som for eksempel når man stikker henda ned i bæsjebleien!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Hver dag, etter eget ønske.

Skrevet

ca 2 ganger i uka fast da :)

men vil han bade i badestampen så får han det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...