Gå til innhold

Sparte dine foreldre til DEG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De sparte ikke 1 rødt øre.

De brukte opp pengene mine som jeg fikk i dåp og konfirmasjon.

Og de utnytter meg rett som det er for penger i dag også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ca 30 000 da jeg var 21, og flyttet for meg selv. Dette var spart til meg. Og jeg brukte det til nødvendige ting og maskiner når man flytter for seg selv.

Slik kommer mine barn også til å få det.

Gjest sug lut
Skrevet

Nei, det hadde de ingen mulighet til.

Skrevet

Ja, faren min sparte 1000kr i mnd fra jeg var baby til jeg ble 18år. Jeg tenker at jeg ville gjøre akkurat det samme til gutten vår. Han har alltid vært streng når det gjelder pengebruk i hele min oppvekst og har aldri fått mer enn hva jeg har hatt behov for (gjerne litt mindre også iforhold til hva mine venner fikk). Jeg er veldig takknemlig for at pappaen min sparte til meg, nå er jeg 20 år og har kjøpt meg et hus til 3mill sammen med sambo. Alt dette takket være pappa. Kan ikke få takket han nok, og gjør mer enn gjerne det samme til mitt barn.

Skrevet

Nei de sparte ikke til meg. Jeg er atttpåklatt og de hadde ikke mulighet med mine to første søsken pga økonomi, hadde god økonomi da jeg vokste opp men de sparte ikke til meg heller. Vet ikke om det var fordi det ville vært urettferdig overfor de andre men kanskje derfor. Jeg har aldri savnet eller tenkt at det var dumt at de ikke sparte til meg. De betalte halvparten av førerkortet, uten noen betingelser, det samme gjorde de med mine søsken.

Men jeg har lyst til å spare til mine barn likevel. Har ikke mulighet nå pga økonomi, jeg er i utdannelse. Men etter jul er jeg i jobb og da tenker jeg å begynne å spare barnetrygde, lurer litt på å starte en slik boligkonto, men samboer er ikke helt med på det, dvs han er med på sparing men ikke nødvendigvis boligkonto. Jeg synes imidlertid boligkonto er en god ide.

Skrevet

Nei,de sparte ingenting til oss tre barna, de hadde heller ikke råd. Jeg klager heller ikke over det, jeg hadde en kjempegod oppvekst:)

Men da jeg måtte flytte bort for å gå videregående skole fikk jeg ikke penger, for da bestemte mor seg for at hun også skulle gå skole. Jeg levde på nudler og makaroni i to år. Var ikke snakk om studielån da jeg var 16-18 år... Hadde så lite penger at jeg måtte slutte på skolen for å begynne i jobb. Jeg er veldig bitter for dette i dag, sitter her uten utdanning og en jobb med dårlige arbeidstider. Derfor har vi bestemt at vi kun skal ha to barn, nettopp fordi vi vil ha råd til å spandere hele utdanningen deres. Jeg kommer til å gjøre ALT for at de skal gå gode utdanninger. Vi sparer også månedlige beløp til dem, dette skal gå til egenkapital. De får dog ikke kloa i dem før den dagen de skal kjøpe bolig:)

Skrevet

Nei mine foreldre sparte ikke til oss.

Men jeg er begynt å spare til sønnen min.

Skrevet

Dei sparte ingenting til oss (dei hadde det nok ikkje altfor fett i småbarnsperioden) Men dei har hjulpet oss så mykje vi har trengt seinare. Fekk lappen og elles økonomisk hjelp om eg trong det.

Skrevet

jeg fikk ikke oppsparte midler. men jeg fikk forskudd på arv når jeg og mannen kjøpte bolig.

pengene ble egenkapitalen vår. deilig.

Skrevet

Nei. De har gitt meg endel penger, og hjulpet meg en god del. Men jeg skulle ønske de hadde hatt et fokus på boligsparing fra jeg var liten! Ikke at de nødvendigvis skulle spart så enormt mye, men vært bevist på at det var viktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...