Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Vår pike er 6 år, og har bare 6000 på konto, og noe småtteri på ett ar andre kontoer. Hvor mye penger har barna deres på konto, og setter dere inn noe fast beløp?
Ziiona Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Jenta vår på 5 mnd har rundt 20000 på konto. Penger fra dåp, det som ble til overs fra engangsstønad, og sparer 500 kr fast pr mnd.
jeem Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 her sparer vi 1000 i mnd på en egen konto til den dagen vi får barn. Vi er i den verbale planleggingsfasen og snakker litt løst om at vi "får se" hva som skjer etter jul:) Den 1000 lappen i mnd kommer fortsatt til å bli spart gjennom en graviditet,og også fortsette etter barnet har kommet til verden. Både for å ha en konto som er øremerket barnet,og for å kunne avse litt penger til alle engangsutgifter som hører med når man får barn.
BikkjeBisk Skrevet 2. juli 2012 #5 Skrevet 2. juli 2012 Vårt barn har ingen penger på konto. Vi tar vare på alt av kontanter hun får og som vi gir henne. Vær gang hun får 4000,- i pengebunken kjøper vi en gullbar for pengene. Vi synes det er den beste måten å spare penger til henne. 1. De er vanskelige og få ut penger med, altså de blir ikke brukt opp på klær eller en tur i tusenfryd. 2. Disse gullbarene stiger mere i værdi enn om man setter 4000 i banken og venter på renter. 3. Hun kan gjøre fine ting med gullet en dag, sånn som og lage forlovelsesringer f.eks når hun nå en dag blir voksen. Da blir ringene enda mere spesielle når hun har hatt noe av gullet siden hun var baby Nå er hun 3 år og er på sin 3 gullklomp. Tror nokk det blir noen flere med tiden. Tenker og gjøre det samme med de neste barna
jeem Skrevet 2. juli 2012 #6 Skrevet 2. juli 2012 og til trådstarter: Vær stolt av at du i det hele tatt har mulighet og råd til å spare noe som helst. Det går ikke på å spare mest mulig, men at man kan legge av litt når man har mulighet for å sikre at barnet har noe senere. langt ifra alle har denne muligheten, så vær STOLT over hver eneste krone som blir spart og den økonomiske innsatsen dere gjør for barnet deres!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #7 Skrevet 2. juli 2012 6 år og bare 6000 på konto..... - det er ikke bare bare ; ) Jeg er ikke så blå øyd lengre og ikke tror at noe kan hende meg. Vips jeg ble alvorlig syk og fikk meg en på snuten. Dette lærte jeg: Tegn forsikring, gjerne uføre gjennom fagforening. Dernest - ikke spar så mye i barnets navn at det blir hindret. Stipend ved studering. Ta de pengene og sett i en sparekonto i ditt navn og spar til barnets voksenliv.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #8 Skrevet 2. juli 2012 Aner ikke nøyaktig hvor mye barna har, men vi sparer 1000 kr til hver, hver mnd. Største er 3 og di minste er 5 mnd. Har også puttet dåpspenger og bursdagspenger på denne kontoen.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 23 mnd og 18 000 kr på konto, samt endel på sparebøsser :-) Fast trekk på 500 kr, og setter over jul- og bursdagspenger, samt penger ellers hvis jeg har råd.. =) Alenemor, så kun jeg som sparer opp.
Lettie Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 Å kjære, så mye dere tenker på da! Her spares det kun i eget navn.. Men drypper nok litt på barna etterhvert uansett ja...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #11 Skrevet 3. juli 2012 Jeg skjønner ikke poenget med å spare så mye til barna. Her prioriterer vi hele familieøkonomien, som å betale ned lån og øke verdien på boligen. Den 500 lappen man sparer i måneden er ikke verdt en dritt om 15-20 år uansett.
Aeris☆ Skrevet 3. juli 2012 #12 Skrevet 3. juli 2012 Jeg hadde 4000 på konto fram til jeg ble konfirmert, har ikke lidd noen nød av den grunn
Gjest Miryks Skrevet 3. juli 2012 #13 Skrevet 3. juli 2012 Ingenting. De har en sparebøsse hver som vi slenger tjuere, tiere og femmere på når vi har til overs.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #14 Skrevet 3. juli 2012 Vår pike er 6 år, og har bare 6000 på konto, og noe småtteri på ett ar andre kontoer. Hvor mye penger har barna deres på konto, og setter dere inn noe fast beløp? Våre barn har hatt alt fra 100-16000 på konto, de pengene går til ting de trenger vi har absolutt ikke dårlig råd, men de større utskeielsene til barn som nye sykler, ski, Nintendo, møbler til barnerom osv. går fra denne kontoen som er i mitt navn. Her settes bursdagspenger og noe barnetrygd når det ikke går til klær, sko osv. Barna våre er 3 og 4mnd. En mer systematisk sparing i deres navn tenkte jeg å ta litt senere, boligsparing. Men det er en maksgrense pr år, samt, som noen nevner, har barnet for mye i formue mister den goder som feks stipend til studier. Dessuten så vil jeg ikke sy altfor svære puter under armene til mine barn, de trenger å være motiverte til å studere og få jobb når de blir tenåringer, ikke bare feste bort årene på oppsparte penger......
Vossafår Skrevet 3. juli 2012 #15 Skrevet 3. juli 2012 Vi sparer 100 kr hver mnd til hvert barn, setter inn gavepenger ol. Når de ønsker seg noe av dyrere ting som ikke er gitt at de skal få med oss (ipod, mobil, kamera) så bruker de av de pengene. De lærer seg godt hvordan det funker med å spare før en kjøper Nå 'jobber' de med forskjellig for å få fylle kontoen til mer shopping :-) (bretter sokker når vi ikke orker, 1,- kr. pr par ol.) Vi synes det fungerer bra, å ha 20000,- på konto om 20 år har lite betydning. Jeg festet opp mine egne sparepenger da jeg var 18
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #16 Skrevet 3. juli 2012 Vi sparer ikke til de, men de har vær sin konto med noen kroner de har fått hos andre i bursdagsgave. De er heller ikke døpt så har ikke fått noen gaver/penger der. 4 åringen har vel ca.1100 kr og snart 7 åringen 1500 kr.
Flate pupper Skrevet 3. juli 2012 #17 Skrevet 3. juli 2012 Jeg skjønner ikke poenget med å spare så mye til barna. Her prioriterer vi hele familieøkonomien, som å betale ned lån og øke verdien på boligen. Den 500 lappen man sparer i måneden er ikke verdt en dritt om 15-20 år uansett. Den kan faktisk være verdt ganske mye hvis pengene blir investert i fond eller verdipapirer og ikke bare spart på konto i banken.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #18 Skrevet 3. juli 2012 Jeg husker da vi var barn at 2 av vennene mine hadde mye penger på konto som foreldrene sparte til de. Når jeg tenker på hva de pengene ble brukt til, mister jeg lysten til å spare. Begge brukte mesteparten på bil og stereoanlegg til bilen. Ok så hadde de bil på 18 års dagen, men tror ikke det var det foreldrene hadde sett for seg. I dag har begg normal økonomi, men det har ingenting med sparepengene å gjøre.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 3. juli 2012 #19 Skrevet 3. juli 2012 Han er 4 og har 19.000 på konto per i dag.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #20 Skrevet 3. juli 2012 Vi sparer ikke til barna ved å sette av penger, men betaler ekstra ned på boliglånet slik at vi har mulighet til å støtte de bra økonomisk når de skal ut i verden.....
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #21 Skrevet 3. juli 2012 Syvåringen vår har 900 omtrent nå. Det er penger hun fikk til fødselsdagen som hun ikke har brukt.
kaktusen Skrevet 3. juli 2012 #22 Skrevet 3. juli 2012 Vårt barn på 3 år har ca 25tusen på kontoen. Kontoen er i mitt navn, og da han blir gammel nok setter jeg d inn på en bsu konto til han.
☆☆☆ Skrevet 3. juli 2012 #23 Skrevet 3. juli 2012 Babyen har en sparebøsse der vi slenger myntene våre - that's it...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #24 Skrevet 3. juli 2012 Her inne får man inntrykk av å være en elendig forelder hvis man ikke sparer til ungene. Det er helt tragisk. DEt er ikke alle som har midler til å gjøre det. Vi sparer barnetrygden fordi vi ikke har behov for den i hverdagen (som også er grunnen til at jeg mener barnetrygden bør være behovsprøvd), men totalt sett mener jeg at det er viktigere å betale ned gjeld så man kanskje heller har mulighet til å hjelpe barna økonomisk når de blir store og man selv er gjeldsfri.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #25 Skrevet 3. juli 2012 gutten vår på 4 har 5500kr på sin konto. mens minste jenta på snart 2 år har kunn 400 kr. vi har planer om å spare til barna. men nå må vi ordne en del med huset, og billapp til meg. etter det så skal barna få mer av oss. men til nå har de spart kunn det de har fått i gaver selv. yngste jenta har enda ikke fått penger i gave. kjipt for hennes bank konto. sparer i mitt navn. med konto merket dems navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå