Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 Skal til jordmor imorgen, tror jeg skal forlange KS
butt Skrevet 1. juli 2012 #4 Skrevet 1. juli 2012 For en fin holdning. Du vet det er et langt bedre alternativ med en vaginal fødsel både for deg, og ikke minst for babyen?! Dessuten trodde jeg det skulle være værre.. En fantastisk opplevelse!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #5 Skrevet 1. juli 2012 Vondt var det ja. Men ikke vær redd, det er en smerte man kan utholde fordi det ikke er forbundet med skader eller redsel for liv/helse. Ved keisersnitt kan du ha smerter i ukesvis etterpå, tror ikke nødvendigvis det er en "quick fix" altså! Epidural kan gi veldig god smertelindring, kan hende det er en god løsning for deg? (Ingen erfaring selv da jeg ikke brukte det.) Lykke til - uansett er det flott og stort å ha gjennomgått en fødsel. Premien etterpå er verdens største gave.
☆☆☆ Skrevet 1. juli 2012 #6 Skrevet 1. juli 2012 Vondt, men ikke verre enn man er skrudd sammen for å tåle..
Vossafår Skrevet 1. juli 2012 #7 Skrevet 1. juli 2012 Hvis du er i harmoni med deg selv og drømmer deg bort til en blomstereng i solnedgang så vil du nesten ikke merke at det kommer noe som kan minne om et kålhode ut av deg. Flower power! Dah..
Kliko Skrevet 1. juli 2012 #8 Skrevet 1. juli 2012 Det var vondt, driiiit vondt! Trodde jeg skulle dø og hadde skikkelig dødsangst.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 1. juli 2012 #9 Skrevet 1. juli 2012 Vondt som bare f... men absolutt verdt det Tok noen år før jeg ville bli gravid igjen, men tenker ikke at jeg heller vil ha keisersnitt denne gangen selv om det var smertefullt. Tror neppe det kan forlanges keisersnitt på grunnlag av at det er vondt.
Mamma_til_2 Skrevet 1. juli 2012 #10 Skrevet 1. juli 2012 Selvfølgelig var det vondt, men jeg lover at du overlever og at smerten er over med en gang baby kommer ut og nesten glemt når du får baby på brystet, verdens deiligste følelse har ikke brukt smertestillende på noen av mine fødsler. ville ikke gått glipp av de pga ks heller.
C.L.H85 Skrevet 1. juli 2012 #11 Skrevet 1. juli 2012 Ja det gjorde vondt...Selvfølgelig, men man tåler det fordi vi er lagd sånn Smerten er bare for noen timer også er det over, er jo ikke noe du skal ha resten av livet. Fra vannet mitt gikk kl 16 til ungen var ute kl 00.30 var det de 2 siste timene som var værst for meg, men alle fødsler er forskjellige
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #12 Skrevet 1. juli 2012 Merka ingen ting, jeg. Babyene ar plutselig bare der - også på keisersnittet. Tok det helt uten bedøvelse
timiane Skrevet 1. juli 2012 #14 Skrevet 1. juli 2012 Merka ingen ting, jeg. Babyene ar plutselig bare der - også på keisersnittet. Tok det helt uten bedøvelse Høres ut som du har adoptert eller så er det en gjøkunge du har fått
87mom Skrevet 1. juli 2012 #15 Skrevet 1. juli 2012 Det var ikke vondt.. Det var uutholdelig vondt!! De som sier no annet har født for evigheter siden og glemt det, eller så pynter de veldig på sannheten for å få det til å virke så fint og fantastisk.... Så klart det er fint å fantastisk når jeg tenker tilbake på fødselen min, og når jeg ser veslejenta i dag og tenker at hun har ligget inni magen min:) Men jeg trodde jeg skulle dø, å jeg som trodde jeg hadde høy smerteterskel! Skal sies at fra jeg ble lagt inn på sykehuset tok det 20 laaange timer! Vesla er halvannet år, å jeg har ikke glemt den smerten.
Turtelduen Skrevet 1. juli 2012 #16 Skrevet 1. juli 2012 Hvor seriøst dette innlegget er eller ikke: Vurder KS før du ber om det. Det er forresten flere forskjellige du må prate med før du evnt får det. Flere som kommer med fakta rundt det som nok vil få deg på bedre tanker. Iom du ikke har født før heller tviler jeg sterkt på at du får det gjennom. Du har ingen forutsetninger for å kreve det. Og har du tenkt hva KS er? Stor risiko i forhold til fødsel. Fødsel er vondt, men ikke noe en kan rømme fra. Epdural er min redning. Skaff deg heller time med jordmor på fødestedet og få planlagt fødsel i punkt og prikke. Da tar det veldig godt vare på deg og følger dine ønsker. Lykke til! Og alle dere andre, kan dere ikke ta noe seriøst?! Kan være et nervøst msk bak dette innlegget! Tenk!
Netti*** Skrevet 1. juli 2012 #18 Skrevet 1. juli 2012 Vondt nei. Vi ønsker bare oppmerksomhet... Klart det gjør vondt, men er virkelig værd det.. Ks er også vondt og mye lengre..,
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #19 Skrevet 1. juli 2012 Ja, det var vondt, veldig vondt, men alikevel ikke noe jeg frykter. Trodde ikke jeg skulle dø selv om babyen stod fast og legen måtte ta hånda inn å røske den løs fra bekkenet ,og bruke tang for å dra ut, regnet med de ville ta affære før jeg gikk i døden.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 1. juli 2012 #20 Skrevet 1. juli 2012 Vondt var det selvfølgelig, men jeg var aldri på det nivået som enkelte andre her, som sier de hadde lyst å dø. Det er en fantastisk opplevelse Og ikke minst, utrolig spennende
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #21 Skrevet 1. juli 2012 HI her; Jeg venter Tvillinger og er kommet ca 30 uker. Takk for noen seriøse svar. Til dere andre; Sjerp dere. Jeg har bekkenløsning og mye smerter der. Har nesten ikke sovet på en uke pga mye aktivitet i magen og klarer ikke finne liggestilling. Er så sliten at jeg nesten ikke henger sammen. Jeg venter med en lang og smertefull fødsel om jeg ikke har krefter til. Derfor tar jeg opp det med KS med jordmor imorgen
håperpåvinterbarn Skrevet 1. juli 2012 #22 Skrevet 1. juli 2012 Det var jo vondt, men jeg trodde ærlig talt at det skulle være mye verre etter å ha lest x antall forferdelige fødselshistorier. Det er ikke til å putte under en stol at det ikke er kyss og klapp og klem det er snakk om, men så utrolig vondt som noen snakker om at det er, det syns jeg ikke at det var. Jeg taklet det helt fint, og pressriene (når babyen faktisk kommer ut av deg) kjente jeg ikke i det hele tatt. Jeg fikk epidural etter 15 timer i fødsel, men det var utelukkende fordi jeg var så sliten at jeg ikke klarte å puste meg gjennom riene lengre. Hadde ikke fødselen min pågått i 35 timer, så hadde jeg helt fint klart meg uten epidural (som forresten bare virket på en side av en eller annen merkelig grunn, men jeg var glad for det igrunnen, fikk meg til å kjenne fremgangen). Jeg vil heller føde enn å gå gravid Det til tross for at jeg hadde et lett svangerskap. Orker ikke tanken på å gå gravid igjen, men kan ta en fødsel i morgen om jeg fikk ungen og slapp å gå gravid Ikke grue deg, jeg kastet bort masse unødvendig energi å det. Vips er det over, og så har du lille bebisen din der med deg! Verdens beste følelse!!!
håperpåvinterbarn Skrevet 1. juli 2012 #23 Skrevet 1. juli 2012 P.S. Jeg hadde allerede vært våken et døgn da jeg fikk epidural, derfor jeg var så sliten...
Netti*** Skrevet 1. juli 2012 #24 Skrevet 1. juli 2012 Hvis du plages med bekkenet bør du i allefall føde vaginalt. Så bekkenet havner på plass... Så slipper du å sutre om det i åresvis etterpå...
magica fra tryll Skrevet 1. juli 2012 #25 Skrevet 1. juli 2012 Ja, det var kjempevondt og helt fantastisk. Den minst fantastiske fødselen var keisersnittet. Jeg har fått 6 barn, deriblant tvillinger første gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå