Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 http://www.dagbladet.no/2012/06/28/nyheter/voldtekt/amnesty/lovverket/22330153/ Hva syns du?
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 Fælt å si, kanskje, men jeg synes det er i grenseland. Hun er med hele veien, og gjør ikke motstand. Den fyren hun er med, hadde kanskje tatt det neiet for et nei om hun ikke bare hadde ligget der.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #3 Skrevet 28. juni 2012 Poenget med videoen er jo å forklare/vise at dette ER voldtekt, så ja.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 Poenget med videoen er jo å forklare/vise at dette ER voldtekt, så ja. Men i lovens forstand er det jo ikke det.
Gjest Miryks Skrevet 28. juni 2012 #6 Skrevet 28. juni 2012 Fælt å si, kanskje, men jeg synes det er i grenseland. Hun er med hele veien, og gjør ikke motstand. Den fyren hun er med, hadde kanskje tatt det neiet for et nei om hun ikke bare hadde ligget der. Hvorfor skal folk absolutt kommentere på noe de ikke har peiling på? Kommer som oftest noe à la dette; dumme utsagn.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #7 Skrevet 28. juni 2012 Etter norsk lov er ikke dette voldtekt, desverre. Her bør en lovendring til.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #8 Skrevet 28. juni 2012 Altså, når den personen du prøve å ha sex med sier nei gjentatte ganger og i tillegg gråter, så burde man vel ikke være i tvil om at man burde slutte med det man driver med...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #9 Skrevet 28. juni 2012 Fælt å si, kanskje, men jeg synes det er i grenseland. Hun er med hele veien, og gjør ikke motstand. Den fyren hun er med, hadde kanskje tatt det neiet for et nei om hun ikke bare hadde ligget der. Bare ligger der? Hun kjemper imot hun sier nei det skal være nok. Om du hadde noen gang vært i situasjonen ville du vist at det ikke alltid er så lett å komme seg opp igjen når du faktisk har en mann oppå deg. Om du aldri så mye prøver og ønsker. Det er slike holdninger du sier som gjør at alt for mange opplever dette, det trenges sterke holdninger fra mennesker om at det er ikke greit å tvinge seg på en som sier nei. Nei betyr NEI. Jeg håper at dette tiltaket de har satt igang får til en lov endring og ikke minst en holdningsendring hos en del mennesker. Som en som er vært utsatt for overgrep (ja jeg var veldig ung så det var verre en videoen der på mange måter) og som mor for 2 jenter så håper jeg at det skal bli en forandring på dette planet. Jeg håper for guds skyld at mine barn skal komme gjennom livet uten overgrep eller voldtekt av noe slag, dessverre viser statistikkene at oddsen er ikke er på jenters side
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. juni 2012 #10 Skrevet 28. juni 2012 Fælt å si, kanskje, men jeg synes det er i grenseland. Hun er med hele veien, og gjør ikke motstand. Den fyren hun er med, hadde kanskje tatt det neiet for et nei om hun ikke bare hadde ligget der. Bare ligger der? Hun kjemper imot hun sier nei det skal være nok. Om du hadde noen gang vært i situasjonen ville du vist at det ikke alltid er så lett å komme seg opp igjen når du faktisk har en mann oppå deg. Om du aldri så mye prøver og ønsker. Det er slike holdninger du sier som gjør at alt for mange opplever dette, det trenges sterke holdninger fra mennesker om at det er ikke greit å tvinge seg på en som sier nei. Nei betyr NEI. Jeg håper at dette tiltaket de har satt igang får til en lov endring og ikke minst en holdningsendring hos en del mennesker. Som en som er vært utsatt for overgrep (ja jeg var veldig ung så det var verre en videoen der på mange måter) og som mor for 2 jenter så håper jeg at det skal bli en forandring på dette planet. Jeg håper for guds skyld at mine barn skal komme gjennom livet uten overgrep eller voldtekt av noe slag, dessverre viser statistikkene at oddsen er ikke er på jenters side Altså, jeg har vært der selv! Jeg sa nei, flere ganger, uten å få noe gehør for det. Måtte tilslutt sparke og slå for å få "våknet fyren". Han stoppet da, men om jeg bare hadde ligget der og fortsatt sagt nei, så ville han ikke ha hørt det. Derfor synes jeg akkurat dette tilfellet var i grenseland. Hun burde ha gjort hva hun kunne for å stoppe han!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. juni 2012 #11 Skrevet 28. juni 2012 Det er da ikke greit å ha sex med en person som gårter, sier nei og ber en slutte, uansett hva foranledningen er og om motstanden er fysisk eller ikke! Og hvilken idiot av en mann vil ha sex med ei dame som klart og tydelig sier hun ikke vil ha sex med ham og gråter mens han holder på? Og hva med barn som ikke greier å si nei engang, eller tilfeller der jenta/gutten er så redd at de bare lar overgriperen holde på? Er det liksom greit å tvinge seg på et annet menneske og begå overgrep fordi de ikke tyr til vold for å bli kvitt overgriperen? Alvorlig talt, sånne holdninger gjør meg kvalm!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. juni 2012 #12 Skrevet 28. juni 2012 Fælt å si, kanskje, men jeg synes det er i grenseland. Hun er med hele veien, og gjør ikke motstand. Den fyren hun er med, hadde kanskje tatt det neiet for et nei om hun ikke bare hadde ligget der. Bare ligger der? Hun kjemper imot hun sier nei det skal være nok. Om du hadde noen gang vært i situasjonen ville du vist at det ikke alltid er så lett å komme seg opp igjen når du faktisk har en mann oppå deg. Om du aldri så mye prøver og ønsker. Det er slike holdninger du sier som gjør at alt for mange opplever dette, det trenges sterke holdninger fra mennesker om at det er ikke greit å tvinge seg på en som sier nei. Nei betyr NEI. Jeg håper at dette tiltaket de har satt igang får til en lov endring og ikke minst en holdningsendring hos en del mennesker. Som en som er vært utsatt for overgrep (ja jeg var veldig ung så det var verre en videoen der på mange måter) og som mor for 2 jenter så håper jeg at det skal bli en forandring på dette planet. Jeg håper for guds skyld at mine barn skal komme gjennom livet uten overgrep eller voldtekt av noe slag, dessverre viser statistikkene at oddsen er ikke er på jenters side Altså, jeg har vært der selv! Jeg sa nei, flere ganger, uten å få noe gehør for det. Måtte tilslutt sparke og slå for å få "våknet fyren". Han stoppet da, men om jeg bare hadde ligget der og fortsatt sagt nei, så ville han ikke ha hørt det. Derfor synes jeg akkurat dette tilfellet var i grenseland. Hun burde ha gjort hva hun kunne for å stoppe han! Så det er dermed helt greit da, å tvinge seg på noen og ha sex med noen som ikke vil ha sex med deg? Seriøst? å ha sex med noen mot deres vilje, eller uten deres samtykke (om de sover, er bevisstløs, livredd eller samma f***), er overgrep, svært alvorlig og ulovlig! Og burde etter min mening straffes HARDT!
Himmel og hav Skrevet 28. juni 2012 #13 Skrevet 28. juni 2012 Jeg synes dette er litt vanskelig. På den ene siden er det klart at hun sier nei, og at hun ikke har det godt. På den andre siden så setter hun ikke veldig tydelige grenser for hva hun går med på eller ikke. Ikke hever hun stemmen, ikke går hun ut av rommet eller prøver å hindre han fysisk. Så skal det egentlig holde at noen hvisker et "nei", så skal gutten stoppe? Det bør stilles litt krav til at jenter er tydelige i signalene sine også, ikke bare at gutter skal måtte ha skriftlig samtykke i tre eksemplarer før de rører noen. Når man sier nei, men allikevel lener hodet til siden så han kommer bedre til for å kysse deg, så er det ikke vanskelig å skjønne at slike motstridende signaler kan misforstås. Jeg håper og tror at de fleste jenter i en slik situasjon er tydeligere på hva de ikke vil, og tar ansvar for at det de mener ikke er til å misforstå. Det er godt mulig at det bør en lovendring til og at dette skal regnes som en voldtekt. Det blir ikke enklere å dømme i slike saker uansett, og vondt er det både for de som blir voldtatt og de som blir anklaget for noe de ikke har gjort.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. juni 2012 #14 Skrevet 28. juni 2012 Jeg synes dette er litt vanskelig. På den ene siden er det klart at hun sier nei, og at hun ikke har det godt. På den andre siden så setter hun ikke veldig tydelige grenser for hva hun går med på eller ikke. Ikke hever hun stemmen, ikke går hun ut av rommet eller prøver å hindre han fysisk. Så skal det egentlig holde at noen hvisker et "nei", så skal gutten stoppe? Det bør stilles litt krav til at jenter er tydelige i signalene sine også, ikke bare at gutter skal måtte ha skriftlig samtykke i tre eksemplarer før de rører noen. Når man sier nei, men allikevel lener hodet til siden så han kommer bedre til for å kysse deg, så er det ikke vanskelig å skjønne at slike motstridende signaler kan misforstås. Jeg håper og tror at de fleste jenter i en slik situasjon er tydeligere på hva de ikke vil, og tar ansvar for at det de mener ikke er til å misforstå. Det er godt mulig at det bør en lovendring til og at dette skal regnes som en voldtekt. Det blir ikke enklere å dømme i slike saker uansett, og vondt er det både for de som blir voldtatt og de som blir anklaget for noe de ikke har gjort. Mannfolk burde læres opp til å vite hvor grensa går, og at man ikke tvinger seg på noen som gråter og sier nei.
Gjest Miryks Skrevet 28. juni 2012 #15 Skrevet 28. juni 2012 Jeg synes dette er litt vanskelig. På den ene siden er det klart at hun sier nei, og at hun ikke har det godt. På den andre siden så setter hun ikke veldig tydelige grenser for hva hun går med på eller ikke. Ikke hever hun stemmen, ikke går hun ut av rommet eller prøver å hindre han fysisk. Så skal det egentlig holde at noen hvisker et "nei", så skal gutten stoppe? Det bør stilles litt krav til at jenter er tydelige i signalene sine også, ikke bare at gutter skal måtte ha skriftlig samtykke i tre eksemplarer før de rører noen. Når man sier nei, men allikevel lener hodet til siden så han kommer bedre til for å kysse deg, så er det ikke vanskelig å skjønne at slike motstridende signaler kan misforstås. Jeg håper og tror at de fleste jenter i en slik situasjon er tydeligere på hva de ikke vil, og tar ansvar for at det de mener ikke er til å misforstå. Det er godt mulig at det bør en lovendring til og at dette skal regnes som en voldtekt. Det blir ikke enklere å dømme i slike saker uansett, og vondt er det både for de som blir voldtatt og de som blir anklaget for noe de ikke har gjort. Hva er det ved et "nei" som ikke er forståelig?
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. juni 2012 #16 Skrevet 28. juni 2012 Fælt å si, kanskje, men jeg synes det er i grenseland. Hun er med hele veien, og gjør ikke motstand. Den fyren hun er med, hadde kanskje tatt det neiet for et nei om hun ikke bare hadde ligget der. Bare ligger der? Hun kjemper imot hun sier nei det skal være nok. Om du hadde noen gang vært i situasjonen ville du vist at det ikke alltid er så lett å komme seg opp igjen når du faktisk har en mann oppå deg. Om du aldri så mye prøver og ønsker. Det er slike holdninger du sier som gjør at alt for mange opplever dette, det trenges sterke holdninger fra mennesker om at det er ikke greit å tvinge seg på en som sier nei. Nei betyr NEI. Jeg håper at dette tiltaket de har satt igang får til en lov endring og ikke minst en holdningsendring hos en del mennesker. Som en som er vært utsatt for overgrep (ja jeg var veldig ung så det var verre en videoen der på mange måter) og som mor for 2 jenter så håper jeg at det skal bli en forandring på dette planet. Jeg håper for guds skyld at mine barn skal komme gjennom livet uten overgrep eller voldtekt av noe slag, dessverre viser statistikkene at oddsen er ikke er på jenters side Altså, jeg har vært der selv! Jeg sa nei, flere ganger, uten å få noe gehør for det. Måtte tilslutt sparke og slå for å få "våknet fyren". Han stoppet da, men om jeg bare hadde ligget der og fortsatt sagt nei, så ville han ikke ha hørt det. Derfor synes jeg akkurat dette tilfellet var i grenseland. Hun burde ha gjort hva hun kunne for å stoppe han! Så det er dermed helt greit da, å tvinge seg på noen og ha sex med noen som ikke vil ha sex med deg? Seriøst? å ha sex med noen mot deres vilje, eller uten deres samtykke (om de sover, er bevisstløs, livredd eller samma f***), er overgrep, svært alvorlig og ulovlig! Og burde etter min mening straffes HARDT! Har aldri sagt at det er greit å tvinge seg noen! Men jeg sier at jeg har selv erfart at man tydelig må markere at man ikke er med på samleiet. I dette tilfellet burde hun skjønt at hun måtte gjøre noe mer enn å bare si nei.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. juni 2012 #17 Skrevet 28. juni 2012 Fælt å si, kanskje, men jeg synes det er i grenseland. Hun er med hele veien, og gjør ikke motstand. Den fyren hun er med, hadde kanskje tatt det neiet for et nei om hun ikke bare hadde ligget der. Bare ligger der? Hun kjemper imot hun sier nei det skal være nok. Om du hadde noen gang vært i situasjonen ville du vist at det ikke alltid er så lett å komme seg opp igjen når du faktisk har en mann oppå deg. Om du aldri så mye prøver og ønsker. Det er slike holdninger du sier som gjør at alt for mange opplever dette, det trenges sterke holdninger fra mennesker om at det er ikke greit å tvinge seg på en som sier nei. Nei betyr NEI. Jeg håper at dette tiltaket de har satt igang får til en lov endring og ikke minst en holdningsendring hos en del mennesker. Som en som er vært utsatt for overgrep (ja jeg var veldig ung så det var verre en videoen der på mange måter) og som mor for 2 jenter så håper jeg at det skal bli en forandring på dette planet. Jeg håper for guds skyld at mine barn skal komme gjennom livet uten overgrep eller voldtekt av noe slag, dessverre viser statistikkene at oddsen er ikke er på jenters side Altså, jeg har vært der selv! Jeg sa nei, flere ganger, uten å få noe gehør for det. Måtte tilslutt sparke og slå for å få "våknet fyren". Han stoppet da, men om jeg bare hadde ligget der og fortsatt sagt nei, så ville han ikke ha hørt det. Derfor synes jeg akkurat dette tilfellet var i grenseland. Hun burde ha gjort hva hun kunne for å stoppe han! Så det er dermed helt greit da, å tvinge seg på noen og ha sex med noen som ikke vil ha sex med deg? Seriøst? å ha sex med noen mot deres vilje, eller uten deres samtykke (om de sover, er bevisstløs, livredd eller samma f***), er overgrep, svært alvorlig og ulovlig! Og burde etter min mening straffes HARDT! Har aldri sagt at det er greit å tvinge seg noen! Men jeg sier at jeg har selv erfart at man tydelig må markere at man ikke er med på samleiet. I dette tilfellet burde hun skjønt at hun måtte gjøre noe mer enn å bare si nei. Han burde skjønt at man ikke har sex med ei som griner og sier at hun ikke vil! Ansvaret ligger hos overgriper. Alltid.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. juni 2012 #18 Skrevet 28. juni 2012 Fælt å si, kanskje, men jeg synes det er i grenseland. Hun er med hele veien, og gjør ikke motstand. Den fyren hun er med, hadde kanskje tatt det neiet for et nei om hun ikke bare hadde ligget der. Hvorfor skal folk absolutt kommentere på noe de ikke har peiling på? Kommer som oftest noe à la dette; dumme utsagn. Snakker av egen erfaring, så min kommentar er min oppriktige mening.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. juni 2012 #19 Skrevet 28. juni 2012 Fælt å si, kanskje, men jeg synes det er i grenseland. Hun er med hele veien, og gjør ikke motstand. Den fyren hun er med, hadde kanskje tatt det neiet for et nei om hun ikke bare hadde ligget der. Bare ligger der? Hun kjemper imot hun sier nei det skal være nok. Om du hadde noen gang vært i situasjonen ville du vist at det ikke alltid er så lett å komme seg opp igjen når du faktisk har en mann oppå deg. Om du aldri så mye prøver og ønsker. Det er slike holdninger du sier som gjør at alt for mange opplever dette, det trenges sterke holdninger fra mennesker om at det er ikke greit å tvinge seg på en som sier nei. Nei betyr NEI. Jeg håper at dette tiltaket de har satt igang får til en lov endring og ikke minst en holdningsendring hos en del mennesker. Som en som er vært utsatt for overgrep (ja jeg var veldig ung så det var verre en videoen der på mange måter) og som mor for 2 jenter så håper jeg at det skal bli en forandring på dette planet. Jeg håper for guds skyld at mine barn skal komme gjennom livet uten overgrep eller voldtekt av noe slag, dessverre viser statistikkene at oddsen er ikke er på jenters side Altså, jeg har vært der selv! Jeg sa nei, flere ganger, uten å få noe gehør for det. Måtte tilslutt sparke og slå for å få "våknet fyren". Han stoppet da, men om jeg bare hadde ligget der og fortsatt sagt nei, så ville han ikke ha hørt det. Derfor synes jeg akkurat dette tilfellet var i grenseland. Hun burde ha gjort hva hun kunne for å stoppe han! Så det er dermed helt greit da, å tvinge seg på noen og ha sex med noen som ikke vil ha sex med deg? Seriøst? å ha sex med noen mot deres vilje, eller uten deres samtykke (om de sover, er bevisstløs, livredd eller samma f***), er overgrep, svært alvorlig og ulovlig! Og burde etter min mening straffes HARDT! Har aldri sagt at det er greit å tvinge seg noen! Men jeg sier at jeg har selv erfart at man tydelig må markere at man ikke er med på samleiet. I dette tilfellet burde hun skjønt at hun måtte gjøre noe mer enn å bare si nei. Han burde skjønt at man ikke har sex med ei som griner og sier at hun ikke vil! Ansvaret ligger hos overgriper. Alltid. Det gjør det så absolutt, men realiteten fungerer ikke alltid sånn desverre.
VE-G Skrevet 28. juni 2012 #20 Skrevet 28. juni 2012 Nei er er nei, og det må han respektere! Har selv vært i en situasjon hvor jeg gjentatte ganger sa nei, og var veldig tydelig med kroppsspråket mitt at jeg ikke ville. Prøvde alt jeg kunne å holde beina samla og ristet på hodet og prøvde å dytte han unna, men han bare fortsatte, og reiv beina mina fra hverandre. Jeg var rett og slett for redd og lammet til å skrike eller prøve å kjempe meg unna. Det tok tre år før jeg fortalte hva som hadde hendt til noen, og i mellomtiden klandra jeg meg selv for det som skjedde. Nå var jeg ung når dette skjedde, gikk på ungdomsskolen. Dette ble da mitt første møte sex. Gikk fra å aldri hadde klina med noen til dette, så kan trygt si det påvirka meg ganske bra. Fikk ganske lav selvtillitt, og et litt likegyldig forhold til sex. Hvorfor sier alle at det er så spesielt når noen bare kan ta seg til rette sånn liksom. Så unner absolutt ingen å komme i samme situasjon. Siden jeg var under 16 og overgriper en god del eldre, regnes jo dette for voldtekt. Men hadde jeg vært 16, så hadde dette vært i grenseland som noen sier, siden jeg kom fra det uten et blåmerke. Det syns jeg er alt for dårlig. Og med klarere lover og regler er det lettere for begge parter å vite hvor grensen går. At et nei betyr nei, og det skal respekteres!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 28. juni 2012 #21 Skrevet 28. juni 2012 (endret) Fælt å si, kanskje, men jeg synes det er i grenseland. Hun er med hele veien, og gjør ikke motstand. Den fyren hun er med, hadde kanskje tatt det neiet for et nei om hun ikke bare hadde ligget der. Bare ligger der? Hun kjemper imot hun sier nei det skal være nok. Om du hadde noen gang vært i situasjonen ville du vist at det ikke alltid er så lett å komme seg opp igjen når du faktisk har en mann oppå deg. Om du aldri så mye prøver og ønsker. Det er slike holdninger du sier som gjør at alt for mange opplever dette, det trenges sterke holdninger fra mennesker om at det er ikke greit å tvinge seg på en som sier nei. Nei betyr NEI. Jeg håper at dette tiltaket de har satt igang får til en lov endring og ikke minst en holdningsendring hos en del mennesker. Som en som er vært utsatt for overgrep (ja jeg var veldig ung så det var verre en videoen der på mange måter) og som mor for 2 jenter så håper jeg at det skal bli en forandring på dette planet. Jeg håper for guds skyld at mine barn skal komme gjennom livet uten overgrep eller voldtekt av noe slag, dessverre viser statistikkene at oddsen er ikke er på jenters side Altså, jeg har vært der selv! Jeg sa nei, flere ganger, uten å få noe gehør for det. Måtte tilslutt sparke og slå for å få "våknet fyren". Han stoppet da, men om jeg bare hadde ligget der og fortsatt sagt nei, så ville han ikke ha hørt det. Derfor synes jeg akkurat dette tilfellet var i grenseland. Hun burde ha gjort hva hun kunne for å stoppe han! Hun burde gjort? HAN burde stoppet. Man må ikke legge skylden over på henne når det er han som går langt over streken Endret 28. juni 2012 av Lykke Fryd ♥
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #22 Skrevet 28. juni 2012 Både ja og nei. 1) Hun blir med han oppå rommet frivillig. Antageligvis vet de fleste jenter hva som vil skje når man blir med en gutt oppå rommet på en fest. 2) Hun sier ikke "nei" veldig tydelig.. 3) Hun går ikke ut av rommet når hun blir usikker Men hun gråter jo, og det er tydelig at hun ikke vil når hun griner. Men som kvinne har man faktisk et ansvar å ta vare på seg selv, hvertfall ovenfor berusede mennesker. Er man oppegående og bevisst, så får man omså sparke og slå for å komme seg løs om nødvendig! Har blitt voldtatt på fest, ble bært inn på rommet i sovende tilstand, kledd av og våknet med en utlending oppå meg. Hadde jeg vært våken hadde jeg slått til jæveln!
Gjest Miryks Skrevet 28. juni 2012 #23 Skrevet 28. juni 2012 Både ja og nei. 1) Hun blir med han oppå rommet frivillig. Antageligvis vet de fleste jenter hva som vil skje når man blir med en gutt oppå rommet på en fest. 2) Hun sier ikke "nei" veldig tydelig.. 3) Hun går ikke ut av rommet når hun blir usikker Men hun gråter jo, og det er tydelig at hun ikke vil når hun griner. Men som kvinne har man faktisk et ansvar å ta vare på seg selv, hvertfall ovenfor berusede mennesker. Er man oppegående og bevisst, så får man omså sparke og slå for å komme seg løs om nødvendig! Har blitt voldtatt på fest, ble bært inn på rommet i sovende tilstand, kledd av og våknet med en utlending oppå meg. Hadde jeg vært våken hadde jeg slått til jæveln! Ingen av argumentene dine er særlig gode, synes jeg. Nei er nei, uansett om det ropes, hviskes eller sies på tegnspråk.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. juni 2012 #24 Skrevet 28. juni 2012 Både ja og nei. 1) Hun blir med han oppå rommet frivillig. Antageligvis vet de fleste jenter hva som vil skje når man blir med en gutt oppå rommet på en fest. 2) Hun sier ikke "nei" veldig tydelig.. 3) Hun går ikke ut av rommet når hun blir usikker Men hun gråter jo, og det er tydelig at hun ikke vil når hun griner. Men som kvinne har man faktisk et ansvar å ta vare på seg selv, hvertfall ovenfor berusede mennesker. Er man oppegående og bevisst, så får man omså sparke og slå for å komme seg løs om nødvendig! Har blitt voldtatt på fest, ble bært inn på rommet i sovende tilstand, kledd av og våknet med en utlending oppå meg. Hadde jeg vært våken hadde jeg slått til jæveln! Ingen av argumentene dine er særlig gode, synes jeg. Nei er nei, uansett om det ropes, hviskes eller sies på tegnspråk. Tror nesten må ha opplevd dette selv, for å forstå at et nei ikke alltid nolder Miryks. Det burde såklart være nok, ingen tvil om det. Men for noen menn så holder ikke det når stemningen opphetes. Derfor har vi jenter et ansvar selv for å komme oss ut av situasjonen vi til dels har satt oss selv i. Mitt tilfelle var veldig likt denne videoen. Grøsset når jeg så den. Men jeg valgte selv å bli med fyren på soverommet. Jeg visste jo egentlig hva han forventet, og var veldig fascinert av ham husker jeg. Så kom det til en grense der han slettes ikke var sjarmerende og kul lenger. Når jeg skjønte at han ikke ville høre mine "nei" og "ikke gjør det", så kom det et nærmest overlevelses-innstinkt over meg (om man kan kalle det for det). Jeg sparket og slo og brølte så han nærmest ble skremt, og først DA slapp han taket. Det burde ikke være nødvendig å måtte ty til vold, men i i denne situasjonen var jeg nødt til å prøve det iallefall. Mine jenter skal lære seg at de først og fremst IKKE bør bli med en gutt i enerom. Gutter og jenter tenker ulikt i slike settinger. De skal også få inn med teskje at dersom de skal bli utsatt for et overgrep, så må de slå,sparke, klore og hyle så mye de klarer!! Det hjelper ikke å pipe nei iallefall.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 28. juni 2012 #25 Skrevet 28. juni 2012 Det er alltid så mange råd om hva jentene skal gjøre og hvordan de skal te seg. Hvor er rådene til guttene og hvordan de skal te seg, at de skal lære at nei er nei og at man respekterer andre? Jeg savner at menn får en reel opplæring i det å te seg rundt kvinner og i det å vite når grensen er nådd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå