Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Barnum (evt. Barnum Crissander)?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kalle sønnen min Barnum, evt. Barnum Crissander (siden Barnum er ganske unikt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke Barnum han hovedpersonen i Halvbroren av Saabye Christensen?

 

Liker det ikke spesielt, men det er etter min mening langt bedre enn Crissander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Barnum han hovedpersonen i Halvbroren av Saabye Christensen?

 

Jo. Oppkalt etter sirkusdirektør Barnum, som turnerte med sitt berømte "freak show"

 

Tror nok vi har et troll her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk pink panther temasangen på hode i :P

Barum- barum

Barum- barum- barum- barum- baruuuuuuum

Barararum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg en skjønn lyshåret gutt, som er skoleflink, musikalsk, sporty, høflig, veloppdragen, morsom, kosete og populær i vennegjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest Halvbroren, vurderte jeg også en liten stund å kalle min sønn for Barnum. Boka er den beste jeg har lest og hovedpersonen verdt å kalle opp etter. Navnet er dog nokså sært, men folk som har lest Halvbroren vil nikke anerkjennende.

 

Men Crissander?! Vær så snill og si at du tuller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser for meg en skjønn lyshåret gutt, som er skoleflink, musikalsk, sporty, høflig, veloppdragen, morsom, kosete og populær i vennegjengen.

 

Enig i de assosiasjonene, men så kommer Crissander og ødelegger alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest Halvbroren, vurderte jeg også en liten stund å kalle min sønn for Barnum. Boka er den beste jeg har lest og hovedpersonen verdt å kalle opp etter. Navnet er dog nokså sært, men folk som har lest Halvbroren vil nikke anerkjennende.

 

Men Crissander?! Vær så snill og si at du tuller....

 

Jeg leste Halvbroren da jeg kom, og jeg synes i bunn og grunn hele boken er vemmelig. Jeg vet veldig godt hvem både virkelighetens Barnum og Saabye Christensens Barnum er, og jeg ville IKKE nikket anerkjennende til at noen gav sønnen et så latterlig navn. At han har et absurd navn tematiseres til og med i boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnum. Det finnes mange andre og finere hundenavn du kan gi barnet ditt; Rocky, Fido, Tassen, Bamse, Sprett eller Veyron. Bare å velge....

 

Tent på barnet ditt og ikke følg en fix ide der du tror du har funnet et unikt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i min gate for å si det sånn;) Liker enkle navn så er nok ikke den beste kritiker ;) Så lenge du har tenkt på at det skal bæres resten av livet og du virkelig liker det er det jo bare å kjøre på! :) Navnet skjemmer ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med Crissander??? Er det virkelig noen som heter det? Trodde det var et troll-påfunn her inne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med Crissander??? Er det virkelig noen som heter det? Trodde det var et troll-påfunn her inne....

 

Ikke Crissander, men Chrisander.

Kjenner en som heter det. Mamman var godt over 35 da hun fikk han :P;)

 

En nydelig gutt, så er vant med det og synes ikke det er rarere enn Christoffer, egentlig.

 

 

Du søkte på mannsnavnet: Chrisander

Det er 108 menn som har Chrisander som første fornavn.

Det er 93 menn som har Chrisander som eneste fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...